Romet 750 - nowe życie dla klasyka
|
Autor |
Wiadomość |
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Ostatnia prosta !!
Kierownica: początkowo po wyczyszczeniu miałem z nią nic nie robić, później gdy przyszły nowe klamki i wyglądały tak świeżo stwierdziłem, że i kierownicę odświeżymy. Chciałem ją wysłać do chromowania, ale cenowo nie był to jakiś szał, a i tak bałem się, że przyjdzie dużo za gruba.
Po krótkiej konsultacji z @joozek dostałem namiar na G. Hartmann'a, który produkuje nowe kierownice do różnych modeli. Problem w tym, że na tamten czas (09.11.20) producent nie robił takich kierownic (wymiarowo pod Pegaza z mocowaniem na jeden cybant). Po konsultacjach wysłałem mu swoją kierownicę jako 'wzór' i tak dziś dostałem z powrotem starą jak i nową.
PS. G. Hartmann wprowadził w swoją ofertę kierownicę na jeden cybant do Pegaza - obecnie koszt 180 zł.
A prezentuje się to tak:
https://i.imgur.com/PJUyLuE.jpeg
|
|
17-12-2020 01:10:54 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Emwu96 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Emwu96 za ten post.
joozek (12-17-2020), klodian2002 (12-17-2020)
|
wariator
Nowy
Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 01:39:56)Emwu96 napisał(a): Wizualnie jest kilka detali odbiegających od oryginału co znawcy tematu od razu dojrzą (m. in. sakwa; kolor tłumika, rączki, korpusu siedzenia, dźwigni hamulca nożnego itd).
Z daleka fajnie wygląda ale napisałeś, że miałeś założenie by starać zrobić go na przypominającego oryginał wersji 750 a finalnie niewiele ma z nim wspólnego oprócz naklejki, którą dałeś w innym miejscu zresztą.
Rama sądząc po przednim zawiasie jak zresztą wcześniej napisał joozek od 710, listwy przy ramie też, zbiornik z zakręcanym korkiem też od 710, alu obręcze dedykowane do simsona, silnik a przynajmniej prawa pokrywa z "Gige E". Bez różnic, które sam podałeś przypomina prędzej swojego poprzednika .
Za to dźwignia hamulca nożnego jest taka jaka być powinna, szkoda tylko, że tak jak wsporniki przedniego błotnika, stelaż siedziska czy nawet uchwyt przy ramie pomalowałeś na czarno zamiast ocynkować - groszowa sprawa a efekt nieporównywalny .
|
|
22-12-2020 11:17:57 |
|
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 10:52:11)DMR napisał(a): Piękny !
Mam prośbę - otóż kupiłem takiego w kolejce do roboty i brakuje mi dwóch rzeczy:
1) ma urwane uchwyty silnika przy ramie - czy mógłbyś mi je odrysować i podać wymiary?;-)
2) tak samo z tą czarną listwą przymontowaną do ramy
w przerwie między BN, a sylw będę mieć więcej czasu, przypomnij mi proszę na PW to mogę odrysować.
PS. Na OLX w chwili obecnej są dostępne osłony metalowe w niezłym stanie za 80 zł właśnie z tym wytłoczeniem na linkę (na lewej), o której na 1 stronie tematu pisał wariator
(22-12-2020 11:16:19)DMR napisał(a): Kierownica jest inna na jeden cybant a nad siedzeniem też się zastanawiałem czy to takie same czy inne?
https://i.imgur.com/kx60Y4N.jpeg
sugerując się tym zdjęciem z czasopisma motor to kierownica na 1 cybant i siedzenie takie jak w moim (i w motorynce m1).
PS.Pokrowiec z filcem od spodu do obicia bez problemu do kupienia na allegro z dostawą za 150 zł
Co najlepsze ceny całych siedzisk nawet w dostatecznym stanie ku mojemu zdziwieniu na portalach podchodzą niekiedy pod 300-350 zł.
(22-12-2020 11:17:57)wariator napisał(a): Z daleka fajnie wygląda ale napisałeś, że miałeś założenie by starać zrobić go na przypominającego oryginał wersji 750 a finalnie niewiele ma z nim wspólnego oprócz naklejki, którą dałeś w innym miejscu zresztą.
Rama sądząc po przednim zawiasie jak zresztą wcześniej napisał joozek od 710, listwy przy ramie też, zbiornik z zakręcanym korkiem też od 710, alu obręcze dedykowane do simsona, silnik a przynajmniej prawa pokrywa z "Gige E". Bez różnic, które sam podałeś przypomina prędzej swojego poprzednika.
- Co do naklejki to tak jak ostro gdzieś tam się cały czas zastanawiałem czy na ramę czy na boczki - finalnie wyszło na boczki nie według "oryginału" czyli biały napis od szablonu tylko wykorzystałem tak jak pisałem naklejkę, którą sprzedają motonaklejki. W forumowej wikipedii wrzuciłem foto ramy też z napisem od szablonu. To gdzieś tam przeważyło nad tym, by nie robić naklejki na ramę. A od tego klasycznego napisu od szablonu na metalowej osłonie odszedłem, ponieważ jest według mnie po prostu smutny. Ta naklejka w mojej ocenie w jakiś tam sposób troszkę ożywia ten sprzęt. Srebrne krawędzie naklejki ładnie odbijają światło i tym samym zmieniają kolor co na żywo daje jeszcze lepszy efekt.
- Racja, baza to 710. Po odświeżeniu tabliczki i zmyciu farby było nabite 710.
Silnik z jakim kupiłem był 017 więc naklejka też poszła 750 zamiast srebrnej 'automatic' na ramę.
- Rawki tak IFA, głównie po rozmowie z Joozkiem i obawą przed słabą jakością chromu rawek np z gmoto. Te są w wersji alu.
(22-12-2020 11:17:57)wariator napisał(a): Za to dźwignia hamulca nożnego jest taka jaka być powinna, szkoda tylko, że tak jak wsporniki przedniego błotnika, stelaż siedziska czy nawet uchwyt przy ramie pomalowałeś na czarno zamiast ocynkować - groszowa sprawa a efekt nieporównywalny.
Z tym nieporównywalnym efektem to bym dyskutował Uważam, że jak to wygląda wizualnie to kwestia gustu i jakiś tam własnych preferencji. Według mnie całość jest ze sobą spójna i kolorystycznie dobrze dobrana.
(22-12-2020 12:04:27)joozek napisał(a): Mateuszu, musisz koniecznie zdjąć te szerokie podkładki, które użyłeś do montażu amortyzatorów. Główki aluminiowe amortyzatorów popękają. One tam mają pracować.
Pegazik ładniutki, brawo
Dziękuję.
Z podkładami zadziałam.
|
|
22-12-2020 12:56:27 |
|
1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post.
DMR (12-22-2020)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|