Jak naprawić by nie kupować nowego
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Nie są wykręcane, są zaprasowane i wtopione w aluminium.
Ja je obcinam, wiercę otwór fi 8,5 pod gwint M10 i gwintuję.
Tu mała uwaga - używam gwintownik do otworów nie-przelotowych
Nie ma opcji, trzeba to zrobić w tokarce, obroty 70
Jeszcze jedno, w imadle masz zamontowane 2 różne główki amortyzatorów, nie tworzą kompletu.
Przy okazji, wzór na dobór wiertła pod dany gwint
D = M – P
D = 10 – 1,5 = 8,5 mm
D – Średnica otworu, M – Rozmiar Gwintu, P – Skok Gwintu
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2019 12:25:02 przez joozek.)
|
|
09-03-2019 12:21:38 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Odrestaurator (03-09-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-03-2019 13:18:33 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (03-11-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Znów dostałem telefon od mojego klienta, ze po zamontowaniu nowego, kupionego u mnie zestawu wahaczy pchanych, koło przednie ustawia się na lewy bok i w żaden sposób nie można go wyprostować.
Z racji wykonywanej własnie usługi - kilka pomocnych porad.
Po krótkiej rozmowie - diagnoza - należny podbić dolne mocowanie gumowego odboju.
Z rozmowy wynikało, że widelec był po przejściach, więc został wypiaskowany i na nowo pomalowany. Niestety nikt na tym etapie już go nie sprawdził.
Wystarczyło założyć same wahacze - można bez sprężyn - i przyłożyć oś przedniego koła, ew pręt fi 10. Resztę widać na zdjęciach - wkrętak wskazuje miejsce podbicia.
Podbijamy, najlepiej za pomocą 2 młotków i kontrolujemy ułożenie osi, podciągając i przytrzymując wahacze w dół (można na czas prób, unieruchomić je za pomocą trytytki).
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-03-2019 10:56:17 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Norweski Zomowiec (06-07-2019), Szatek (03-13-2019), tommy (03-13-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2019 15:18:29 przez joozek.)
|
|
26-03-2019 15:16:02 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
stqc (03-26-2019), Szatek (03-26-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(26-03-2019 16:24:52)stqc napisał(a): Joozek pytanie znowu mam o łożyska slizgowe, czyli tuleje zawieszenia, próbowałeś coś z polietylenem pe1000, lub co o tym myślisz?
Czytałem już o tym materiale, cena porównywalna do tego co kupuję. Mam trochę w zapasie (ok 30 m różnych średnic ), więc na razie nie kupuje.
Właściwości wydaje się, że ma lepsze od bornamidu - zobaczę, może następnym razem.
jak coś to dam znać
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
26-03-2019 17:45:33 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
27-03-2019 11:59:17 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
seler1500 (03-27-2019), skinder (03-27-2019), Szatek (03-27-2019)
|
rafal.jagielski1
Nowy
Liczba postów: 47
Imię:
Skąd:
Pojazd:
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Ale fajnie się czyta te Twoje inżyniersko-zdawcze naprawy. Pełen podziwu jestem-i chyba nie tylko ja- nad manualny wykonaniem tych elementów - tak wiem niby nic wielkiego jednak jak osobiście się człowiek bierze do jakiejś roboty to zawsze dalece od tego co zaplanowane i miał na mysli
PS miałem się odezwać ale zbieram wszystko na liste pytań bo ciągle ogarniam temat częsci tego co mogę sam wykonać a co będę musiał robić "zewnetrznie"
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Notatka od Dawdzio, 14-07-2019 01:58:50
Nie cytuj zdjęć. Bardzo źle później czyta się wątki, gdy trzeba przewinąć dziesiątki zdjęć i setki czytanych już wcześniej słów.
Cytat usunąłem.
|
|
|
14-07-2019 01:14:41 |
|
1 osoba postawiła piwo rafal.jagielski1 za ten post:1 osoba postawiła piwo rafal.jagielski1 za ten post.
joozek (07-14-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Odkopię ten temat, bo pojawiło się na forum wiele pytań, a tu jak się dobrze poszpera jest dużo informacji.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
06-08-2020 00:19:58 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (08-06-2020)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Witam po przerwie.
Z racji kolejnego telefonicznego pytania, przedstawiam krok po kroku, sposób na wymianę wahaczy pchanych, przedniego zawieszenia Komar 232, 2320, 2330, 2350 i 2361 i Pegaz z tym zawieszeniem.
Od razu przepraszam, że widelec nie został pomalowany do zdjęć ale Maciek właśnie tak chciał zachować.
Ok, krok pierwszy - ustalenie, czy w "skarpetkach widelca" znajdują się wewnętrzne, w-grzane podkładki szerokie. W sumie powinny być 4, czyli po 2 na stronę.
2. Posiadamy, zregenerowany zestaw przedniego zawieszenia - np spod mojej reki
3. Najpierw osadzamy same wahacze za pomocą śrub M8, w celu ustalenia poziomu osi koła
Jeśli go nie ma, podbijamy dolne wsporniki "skarpetek"
4. Zgodnie z instrukcją użytkowania "Komar-a" smarujemy smarem łożyskowym wewnętrzne części "skarpetek"
5. osadzamy dolne odboje i ew dodatkowe krążki maty zbrojonej (mój patent).
6. Z racji, że tuleje metalowe wahaczy, oraz zastosowane śruby z nierdzewki A2, smaruję je smarem miedzianym - minimalna, niezbędna ilość. Dodatkowo ja, smaruję przegub kulisty wahacza, oraz przegub miseczki prowadnicy, smarem miedzianym. Smarem łożyskowym smaruję sprężyny i prowadnice.
7. Teraz w "skarpetki" wkładamy sprężyny z prowadnicami i miseczkami i za pomocą ścisku, ściskamy tak by dało się osadzić wahacze. UWAGA, podczas tej czynności z wahaczy wykręcamy smarowniczki, kalamit-ki M5
Do puki mamy ściśnięte sprężyny, montujemy śruby M8 i skręcamy je.
8. Na koniec wkręcamy smarowniczki, najlepiej kluczem nasadowym z uchwytem ręcznym, tak by nie urwać smarowniczki. W środku jest pusta, więc łatwo ją zerwać.
Na koniec kontrola ugięć sprężyn i pracy zawieszenia. Możemy to zrobić na założonym kole lub uchwycie stołowym. Teraz jest też czas na kontrolne dokręcenie śrub M8. "Pompujemy", uginamy zawieszeniem 4, 5 razy i dokręcamy. Czynność powtarzamy ok 3 razy.
POZDRAWIAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
03-09-2020 12:07:07 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 (09-03-2020), Szatek (09-03-2020), tommy (09-04-2020)
|
Demolo
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Paweł
Skąd: Klucze
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(28-09-2017 11:31:07)joozek napisał(a): Witam
Ciągle dostaję od Was Pw, jak sobie poradzić z tym, czy tamtym, jak to naprawić itp??
Przeważnie odpisuję i odsyłam do moich wątków ze zdjęciami. No niestety, nazbierało się tego tyle, że sam nieraz nie pamiętam gdzie to opisywałem. Dlatego zakładam nowy wątek z moimi poradami. Będę go na bieżąco uzupełniał, w zależności od wykonywanych napraw. oprócz dokumentacji fotograficznej, będę też wrzucał odręczne rysunki z wymiarami.
Oczywiście, jest to wątek, który Wy też możecie uzupełniać swoimi uwagami, czy rozwiązaniami, ale proszę by go nie zaśmiecać.
Jeśli uważacie, że tytuł wątku jest mało czytelny, to proszę o podpowiedzi by go zmienić.
Dziś pierwsza i ostatnio gorąca sprawa, ograniczniki skrętu i sztyca główki ramy.
Ograniczniki tylne, widełek pod lagi fi 23 mm.
Opis chyba zbędny, wszystko na zdjęciach
Naprawa sztycy główki ramy z zerwanym gwintem. Niestety, ma ona gwint calowy, a ja nie posiadam odpowiedniej narzynki, więc oto mój sposób na naprawę
Sztycę z gwintem, adoptowałem ze starego polskiego roweru ze złomu.
Jestem tu nowy.. Interesuje mnie temat lag, ograniczników, czy tylko mnie się foto nie otwiera?
|
|
20-09-2020 15:20:30 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|