Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Autor Wiadomość
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Cześć
Jestem na etapie budowy CDI do swojego ogarka ( silnik jawa 223 ) i generalnie założyłem wszystko wstępnie i podłączyłem według schematu od modułu , ale brakuje mi iskry , także gdzieś musi być coś nie tak Tongue

Czy istnieje możliwość sprawdzenia impulsatora czy jest sprawny? Tak samo czy można sprawdzić moduł? Kupiłem wszystkie graty używanie jako zestaw do zrobienia CDI , ale że używane nie mam do nich 100% pewności.

Udało mi się uzyskać pojedynczą iskrę jak wszystko było podłączone ale zamiast zasilanie z cewki dać na moduł zwarłem do cewki WN i wtedy skoczyła iskra na świecy. Jak podłączę zasilanie z cewki na moduł to nie mam iskry , a wspomnianą iskrę udało mi się uzyskać tylko raz.

Zamiast cewki przy iskrowniku miałem podłączony zasilacz 12 v pod moduł bo cewkę przy iskrowniku mam 6v.

Trochę sprostuje jaka jest konfiguracja.
Cewka butelkowa oryginalna z ogara
Impulsator z chińczyka
Moduł z chińczyka na 2 wtyczki ( 6 pinów )
Wyzwalacz z kawałka kątownika

Podłączyłem impulsator jednym kablem do masy (niebiesko biały) a drugi do modułu (biało zielony)
Gaszenia nie podłączałem
Cewką zasilającą był zasilacz 12 V podłączony do modułu
Kabel z modułu wychodzi na cewkę WN
Masa na pin w module bezpośrednio z ramy przy cewce WN

Ktoś jest w stanie na to spojrzeć i powiedzieć gdzie może być problem? Na pewno muszę impulsator na stałe zamocować i tutaj mocno się zastanawiam czy nie dać go pionowo zamiast poziomo żeby wyzwalacz był w kształcie śmigła , chociaż będzie to pewnie bić na wale.

Może zastosować transformator z 6v na jakieś 60 i dać cewkę normalną od CDI? Może tu jest problem?









01-04-2020 16:57:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Moduł potrzebuje zasilania 85-200 VAC zamiast 6,12V. Potrzebny Ci transformator 8-12/230V. Do uzwojenia niskiego napięcia przyłączasz masę i wyjście cewki, do wysokiego napięcia - masę, a drugie wyprowadzenie do zasilania modułu. Zielono-biały przewód impulsatora do masy, niebiesko-biały do modułu, chociaż nie jestem pewien, czy nie powinieneś przyłączyć obu wyprowadzeń impulsatora do modułu, sprawdź to koniecznie. Między wyprowadzeniami impulsatora powinny być piki napięcia przynajmniej 1-1,5V przy kopaniu w starter, wystarczy, że przełączysz multimetr na zakres 2VAC. Powodzenia

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
01-04-2020 17:54:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 414
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
01-04-2020 18:11:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Nie musi, jak chcesz się o tym przekonać podłącz oscyloskop do impulsatora i przyłóż do rdzenia kawałek blaszki - rdzeń impulsatora jest namagnesowany.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2020 18:22:03 przez seler1500.)
01-04-2020 18:21:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 414
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
To może za duża odległość pomiędzy impulsatorem a blaszką?

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
01-04-2020 18:34:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
(01-04-2020 18:11:56)arturwietnamczyk napisał(a):  Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?
Cewka niskiego napięcia jest ori od ogara ale ominąłem ją przy próbach żeby wykluczyć ewentualne niedomaganie i dałem 12 v DC

Sporo czytałem o robieniu CDI to podobno tylko jeden kabel od impulsatora idzie do modułu , a drugi do masy

Mam multimetr z automatycznym zakresem co może mi trochę utrudniać sprawę , ale postaram się to zmierzyć jeszcze raz bo wychodziły mi jakieś głupoty.

Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm.

Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy.

Na pewno będę zdawać relację.
01-04-2020 19:42:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
(01-04-2020 19:42:22)Ychu napisał(a):  Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm.

Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy.

Na pewno będę zdawać relację.

70-80V to jest absolutne minimum przy kopaniu w starter.
Blaszkę możesz wygiąć przecież.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
01-04-2020 19:50:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
No mogę , ale ciężko tak grubą wygiąć ładnie na okrągło. Ewentualnie zmienię na cieńszą.

Szukam sobie transformatorów , ale ciężko coś z tym. Do CDI potrzeba do 1 A prądu zależnie od obrotów , ale większość transformatorów ma na przykład z 230 na 8 v i daje tylko 0.1 A albo 0.3 A czyli dużo za mało. Jaka będzie jego wydajność jak podłącze go odwrotnie czyli z 8 v na 230? Pewnie zerowa? Może lepszą opcją jest nawinąć nową cewkę?
01-04-2020 20:28:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Robiłem sporo prób z cewkami zasilającymi nawijanymi bez przekładni (transformatora) i nie byłem w stanie, mimo nasączania lakierem elektroizolacyjnym zapewnić odpowiedniej izolacji i wytrzymałości mechanicznej - zawsze były bardzo wrażliwe na drgania. Albo użyj transformatora, albo zrób sobie instalację z małym akumulatorem żelowym, regulatorem ładowania i kup moduł DC-CDI ze stałym wyprzedzeniem zapłonu. To drugie będzie, wbrew pozorom, bardziej bezawaryjne.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
01-04-2020 20:44:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Wolałbym użyć transformatora ze względu na gabaryty akumulatora , chociaż po wywaleniu platynek to i narzędzi tyle nie będzie trzeba. Jaki dobrać do tego transformator? Na czeskiej stronie piszą minimum 10 W , tylko jak to rozumieć co piszą na aukcjach?

- Moc: 10VA - jak to rozumieć?
- Prąd uzwojenia wtórnego: 0,1A - rozumiem że mam 0.1 A na wyjściu ale to jest z 230 na 2x8 v

Ja podłączę to odwrotnie , ale jaka będzie wtedy wydajność? Bo rozumiem , że moja cewka daje tyle prądu na transformator ile wytworzy , a ile go będzie na wyjściu 230 v?
01-04-2020 20:54:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Założyłem cewkę od cdi i transformator , ale jest problem bo niezależnie jak podłączę nie mam więcej niż 2 V napięcia , tyle daje cewka zapłonowa jak przy kopaniu lekko , ale żeby transformator dał 2 v muszę całkiem mocno już kopnąć. Jakieś sugestie? Impulsator też chyba nie domaga bo ma mały opór , ale chociaż napięcie jakbym miał takie jak ma być to bym coś więcej już wiedział.
06-04-2020 17:59:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 273

Reklama