![]() |
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie (/showthread.php?tid=50330) |
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Ychu - 01-04-2020 16:57:30 Cześć Jestem na etapie budowy CDI do swojego ogarka ( silnik jawa 223 ) i generalnie założyłem wszystko wstępnie i podłączyłem według schematu od modułu , ale brakuje mi iskry , także gdzieś musi być coś nie tak ![]() Czy istnieje możliwość sprawdzenia impulsatora czy jest sprawny? Tak samo czy można sprawdzić moduł? Kupiłem wszystkie graty używanie jako zestaw do zrobienia CDI , ale że używane nie mam do nich 100% pewności. Udało mi się uzyskać pojedynczą iskrę jak wszystko było podłączone ale zamiast zasilanie z cewki dać na moduł zwarłem do cewki WN i wtedy skoczyła iskra na świecy. Jak podłączę zasilanie z cewki na moduł to nie mam iskry , a wspomnianą iskrę udało mi się uzyskać tylko raz. Zamiast cewki przy iskrowniku miałem podłączony zasilacz 12 v pod moduł bo cewkę przy iskrowniku mam 6v. Trochę sprostuje jaka jest konfiguracja. Cewka butelkowa oryginalna z ogara Impulsator z chińczyka Moduł z chińczyka na 2 wtyczki ( 6 pinów ) Wyzwalacz z kawałka kątownika Podłączyłem impulsator jednym kablem do masy (niebiesko biały) a drugi do modułu (biało zielony) Gaszenia nie podłączałem Cewką zasilającą był zasilacz 12 V podłączony do modułu Kabel z modułu wychodzi na cewkę WN Masa na pin w module bezpośrednio z ramy przy cewce WN Ktoś jest w stanie na to spojrzeć i powiedzieć gdzie może być problem? Na pewno muszę impulsator na stałe zamocować i tutaj mocno się zastanawiam czy nie dać go pionowo zamiast poziomo żeby wyzwalacz był w kształcie śmigła , chociaż będzie to pewnie bić na wale. Może zastosować transformator z 6v na jakieś 60 i dać cewkę normalną od CDI? Może tu jest problem? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - seler1500 - 01-04-2020 17:54:06 Moduł potrzebuje zasilania 85-200 VAC zamiast 6,12V. Potrzebny Ci transformator 8-12/230V. Do uzwojenia niskiego napięcia przyłączasz masę i wyjście cewki, do wysokiego napięcia - masę, a drugie wyprowadzenie do zasilania modułu. Zielono-biały przewód impulsatora do masy, niebiesko-biały do modułu, chociaż nie jestem pewien, czy nie powinieneś przyłączyć obu wyprowadzeń impulsatora do modułu, sprawdź to koniecznie. Między wyprowadzeniami impulsatora powinny być piki napięcia przynajmniej 1-1,5V przy kopaniu w starter, wystarczy, że przełączysz multimetr na zakres 2VAC. Powodzenia RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - arturwietnamczyk - 01-04-2020 18:11:56 Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany? RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - seler1500 - 01-04-2020 18:21:37 Nie musi, jak chcesz się o tym przekonać podłącz oscyloskop do impulsatora i przyłóż do rdzenia kawałek blaszki - rdzeń impulsatora jest namagnesowany. RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - arturwietnamczyk - 01-04-2020 18:34:23 To może za duża odległość pomiędzy impulsatorem a blaszką? RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Ychu - 01-04-2020 19:42:22 (01-04-2020 18:11:56)arturwietnamczyk napisał(a): Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?Cewka niskiego napięcia jest ori od ogara ale ominąłem ją przy próbach żeby wykluczyć ewentualne niedomaganie i dałem 12 v DC Sporo czytałem o robieniu CDI to podobno tylko jeden kabel od impulsatora idzie do modułu , a drugi do masy Mam multimetr z automatycznym zakresem co może mi trochę utrudniać sprawę , ale postaram się to zmierzyć jeszcze raz bo wychodziły mi jakieś głupoty. Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm. Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy. Na pewno będę zdawać relację. RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - seler1500 - 01-04-2020 19:50:55 (01-04-2020 19:42:22)Ychu napisał(a): Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm. 70-80V to jest absolutne minimum przy kopaniu w starter. Blaszkę możesz wygiąć przecież. RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Ychu - 01-04-2020 20:28:59 No mogę , ale ciężko tak grubą wygiąć ładnie na okrągło. Ewentualnie zmienię na cieńszą. Szukam sobie transformatorów , ale ciężko coś z tym. Do CDI potrzeba do 1 A prądu zależnie od obrotów , ale większość transformatorów ma na przykład z 230 na 8 v i daje tylko 0.1 A albo 0.3 A czyli dużo za mało. Jaka będzie jego wydajność jak podłącze go odwrotnie czyli z 8 v na 230? Pewnie zerowa? Może lepszą opcją jest nawinąć nową cewkę? RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - seler1500 - 01-04-2020 20:44:57 Robiłem sporo prób z cewkami zasilającymi nawijanymi bez przekładni (transformatora) i nie byłem w stanie, mimo nasączania lakierem elektroizolacyjnym zapewnić odpowiedniej izolacji i wytrzymałości mechanicznej - zawsze były bardzo wrażliwe na drgania. Albo użyj transformatora, albo zrób sobie instalację z małym akumulatorem żelowym, regulatorem ładowania i kup moduł DC-CDI ze stałym wyprzedzeniem zapłonu. To drugie będzie, wbrew pozorom, bardziej bezawaryjne. RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Ychu - 01-04-2020 20:54:34 Wolałbym użyć transformatora ze względu na gabaryty akumulatora , chociaż po wywaleniu platynek to i narzędzi tyle nie będzie trzeba. Jaki dobrać do tego transformator? Na czeskiej stronie piszą minimum 10 W , tylko jak to rozumieć co piszą na aukcjach? - Moc: 10VA - jak to rozumieć? - Prąd uzwojenia wtórnego: 0,1A - rozumiem że mam 0.1 A na wyjściu ale to jest z 230 na 2x8 v Ja podłączę to odwrotnie , ale jaka będzie wtedy wydajność? Bo rozumiem , że moja cewka daje tyle prądu na transformator ile wytworzy , a ile go będzie na wyjściu 230 v? RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie - Ychu - 06-04-2020 17:59:54 Założyłem cewkę od cdi i transformator , ale jest problem bo niezależnie jak podłączę nie mam więcej niż 2 V napięcia , tyle daje cewka zapłonowa jak przy kopaniu lekko , ale żeby transformator dał 2 v muszę całkiem mocno już kopnąć. Jakieś sugestie? Impulsator też chyba nie domaga bo ma mały opór , ale chociaż napięcie jakbym miał takie jak ma być to bym coś więcej już wiedział. |