Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Autor Wiadomość
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Chodzi o Hartmanna?
22-03-2020 01:15:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo ananas za ten post.
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #32
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Tak, jeszcze parę miesięcy temu nie było, ja sam też proponowałem ten zakład znanym mi posiadaczom, aż w końcu ktoś się chyba zdecydował i oddał im do dorobienia Smile


22-03-2020 02:59:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Tak patrzę tlumnik inny tutaj będzie niz w zwykłym t1...
Nie chcesz moze sprzedać tłumika widocznego na pierwszym zdjęciu w tym temacie?

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
22-03-2020 10:08:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #34
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Tak, tłumik w TS'ie różni się nieco, mocowaniami oraz spłaszczeniem od strony schowka /amortyzatora. Ale ponieważ jest tak samo świetnie dostępny jak reszta części do tego modelu będę musiał go dorobić Smile niestety jakąś bazę do tego muszę mieć, a ten, który do tego posłuży wcale nie jest znów taki piękny jak Ci się wydaję... widziałem ładniejsze na Aledrogo.


22-03-2020 13:18:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
To ja chyba szukać nie umiem, bo już 3 kupiłem i wszystkie na zdjeciach ładnie wyglądały a w rzeczywistości lipa...

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
22-03-2020 15:52:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #36
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Ok, przyjrzę mu się jeszcze raz. Jeżeli faktycznie jest fajny to w sumie szkoda go pod młotek i szlifierkę - wtedy moglibyśmy się jakoś dogadać. Poszło PW.


23-03-2020 17:41:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #37
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Hej, czołem, za oknem śnieg sypie jak na Syberii, a ja mam dla Was (i dla siebie w szczególności Smile ) coś fajowego. Przyszła paczka od Hartmanna!



Tak! Mam kolanko!
Ale jeżeli to wciąż mało, to mam jeszcze lepsze wieści:



Są dwa kolanka!
No ale dobra, słówko o nich.
Jak już wspominałem, okazało się, że do zakładu Grzegorza Hartmanna przyszedł niedawno ktoś z takim kolankiem w celu dorobienia, gdyż oryginalne było w złym stanie. Szkoda, że ten jegomość się tym nie pochwalił, ale nie mam mu za złe, bo i tak wyszło na moje. Tym bardziej, że Hartmann zrobił tego więcej i mogłem zamówić potrzebne mi dwa.
Jest to surowa rura, czyli widać szew i tak dalej, gdzie nie gdzie można też dostrzec drobne obicie, ryskę, ale jakość raczej nie zła, jak na taki można powiedzieć pół produkt. A dlaczego tak?
Na samym początku dostałem też pytanie, czy chcę je dać w chrom, ale po dalszej wymianie mejli odradził mi to, argumentując właśnie, że ta kopia może nie być idealna, bo pierwowzór był w bardzo złym stanie, toteż lepiej będzie jak je przypasuje i stwierdzę dopiero czy nie potrzebne są jakieś drobne korekty. A dlaczego ja? Ponieważ z właścicielem oryginału ponoć nie ma kontaktu żadnego, mimo prób zakładu celem właśnie jakiś dalszych wniosków - konsultacji. Cóż, gość pozostanie zagadką...
W każdym razie mam dwie rurki i jestem szczęśliwy, a z wysyłką za dwie sztuki zapłaciłem 220PLN!


30-03-2020 15:09:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #38
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
I takim oto sposobem przyczyniasz się do dostępności dobrego zamiennika w przyszłości, łatwiej będzie zbudować choćby replikę bo oryginalnych egzemplarzy za wiele się pewnie nie uchowało.Powodzenia w dalszych pracach.
30-03-2020 15:38:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Mixol za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #39
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Tak, zdaję sobie sprawę i dlatego też na zaś zakupiłem dwa. Bo oryginałów NIE MA.


30-03-2020 16:56:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mario83 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Mariusz
Skąd: Sulęcinek
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #40
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Czy możesz podać średnicę wewnętrzna i zewnętrzną tego kolanka od Hartmanna?
31-03-2020 09:12:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #41
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
(31-03-2020 09:12:59)Mario83 napisał(a):  Czy możesz podać średnicę wewnętrzna i zewnętrzną tego kolanka od Hartmanna?

Proszę uprzejmie:
fi zewn. = 25mm (o tym sam Hartmann informuje - powinno być 26mm, ale na rynku nie ma takiej rury - true story Cool )
fi wewn. ~ 20,5mm
gr. ścianki ~ 2,5mm
+
fi zewn. flanszy ~ 32mm (nie jest idealnym okręgiem).


31-03-2020 18:16:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #42
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Cześć i czołem! Hasztag zostańwgarażu przypinam i ja, toteż mała aktualizacja, a raczej ciąg dalszy załóż - zdejmij, rozbierz - złóż z powrotem itd... Ale tak to jest przy przebudowach, z dwojga złego, lepiej mimo wszystko wykonać te czynności przed malowaniem, zamiast później drapać się po głowie i wypowiadać pod nosem niecenzuralne słowa...
Dzisiejsze załóż - zdejmij dotyczyło wsadzenia silnika w ramę repliki oraz odpowiedniej (wysokiej) głowicy do 019... Oczywiście nie żeby się upewnić, czy motor na pewno wejdzie w ramę, ale żeby sprawdzić pasowanie kolanka od Hartmanna Smile
Nie jestem specjalnie zaskoczony faktem, że pasuje idealnie! Wprawdzie cień wątpliwości był, no i chociaż zaznaczyłem sobie miejsce, w którym kolanko wchodzi do tłumika, żeby skonsultować ten wymiar z posiadaczami TS'ów, jakoś tego akurat zapomniałem zrobić. No ale, dolny wspornik tłumika wraz z jego umiejscowieniem wykonałem według obmiarów nadesłanych przez Szatka i to musi się zgadzać, a wspornik ten niejako ustala położenie tłumika - praktycznie na amen. Jedyne co się nie zgadza, jak możecie zauważyć, to umiejscowienie górnego ucha mocowania - powinno być lekko cofnięte, tak aby górny wspornik był w osi z amortyzatorem, ale... tak też to wykonałem w pierwszej wersji (mam tam nawet dziurki montażowe), ale nie pamiętam, dlaczego je jednak przesunąłem - być może dlatego, że pasowałem to na ramie 205-tki i tam to mi nie pasowało właśnie, już nie pamiętam...
No nie mniej, jeśli chodzi o samo kolanko, to śmiało mogę polecić tę replikę, do Grzegorza też napiszę (ale mimo wszystko wolę zaczekać na Wasze zdanie), że nie musi się bać o chromowanie. Tymczasem łapcie zdjęcia!







A poza tematem repliki - korzystając z dzisiejszej wizyty w garażu, na (baaardzo) szybko ulepiłem takie coś... "komaropodobnego" Wink



Na dobrą sprawę to mam i kierownicę, i błotnik, silnik... nie licząc kół, siodła i "drobnicy", to byłby z tego kolejny motorower Smile a chcę zaznaczyć, że to w sumie gratis, bo wszystkie te części dostałem "ekstra" Smile
Ale, to też rama bez papierów, a mimo, że nie wygląda na taką - jest zdrowa - z czasem i przy okazji powstanie z niej jakiś Komar (ale aż tak się nie znam - liczę tu na Wasze sugestie odnośnie wyboru modelu), pewnie raczej "po taniości" (z mniejszym naciskiem na ZMD - tak tylko, aby się go udało zarejestrować na zabytek), dlatego w tym miejscu małe ogłoszenie:
Widoczny na powyższym zdjęciu przodek jest na sprzedaż. Zawieszenie od Ogara, wraz ze słynną już, skróconą przeze mnie mordką z TJ + widoczna przy tym przodku galanteria stanowią w sumie jedną całość (i tak też chciałbym to sprzedać). Ja już tego nie wykorzystam, ale może ktoś chciałby sobie swojego bzyka (Ogary, Komary, Kadety... generalnie wszystko z "krótką" główką ramy) "stejedynkować", czyli upodobnić przód do TJ - zapraszam na PW - na pewno się dogadamy...
No i na koniec, jako mały bonus tej jak to zwykle u mnie bywa, przydługiej notki - scena rodzajowa z mojego garażu wraz z ekspozycją (nie pozowane Smile ):



Pozdro600, bądźcie zdrowi!


10-04-2020 01:21:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Cały czas śledzę temat Smile

A sam tłumik już przerobiłeś? Bedziesz robił to zagniecenie?

Osłona tlumika to chyba jakiś zamiennik? Nie ma rantu na krawędziach. Jak ją zamocowałeś?

Jak dorobiłeś ten dolny wspornik tlumika? Zagięcia też na nim są?

Od czego jest ten górny wspornik tłumika?
10-04-2020 14:15:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #44
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Cieszę się, że pytasz Smile No to po kolei:
Tłumik jest prototypem - tą wklęsłą "łezkę" wyrysowałem na podstawie zdjęć i wymiarów od Ciebie, a następnie powoli i delikatnie wyklepałem. Jednak okazuje się, że bez podkładu (mowa o jakimś płaskim z jednej strony, a z drugiej najlepiej o kształcie wydechu - jego stożka - drewienku od wewnętrznej strony tłumika, na którym rozklepywałbym blachę) - jak delikatny i skrupulatny byś nie był - porobią się "kratery" i dołki, a powierzchnia nie będzie płaska... I o ile w każdej innej sytuacji bym to olał i wykonał choćby cynowanie - szlif i po sprawie, ale to jest wydech Smile i nawet moja łydka wie, że potrafi się nieźle nagrzać Smile
Z resztą w wątku o TS-3 pokazywałem chyba z tego jakąś relację.
Tak czy siak - albo trzeba by wykonać jakąś podkładę aby to ładnie wyklepać (myślę, że to mimo wszystko wykonalne), albo podejść do tego tak jak chciałem z początku - wyciąć tą "łezkę" i wstawić w to miejsce odpowiednio dopasowaną i zagiętą, ale płaską blachę. Tylko jak to zwykle z Rometem bywa - grubość blachy z której wykonany jest tłumik można porównać do grubości plasterków sera mierzwiowego... bez TIGa się raczej nie obędzie.
Standardowy tłumik z TJ nie da się w ogóle zamontować, nawet po ściągnięciu pokryw schowka - to wklęśnięcie jest niezbędne.
Osłona temperaturowa jest oczywiście zamiennikiem (docelowo będzie oczywiście tłoczona - z rantem), zamocowana tymczasowo (załóż - zdejmij... ehh Smile ) i także prowizorycznie zamocowana - narzynką M5 zrobiłem w odpowiednich miejscach otworki i delikatnie wkręciłem takież śruby - docelowo jednak wykonam takie same blaszki mocujące jak w oryginale, ale jeżeli komuś mniej zależy na oryginalnym rozwiązaniu, to myślę, że moja prowizorka, jeśli ją oczywiście odpowiednio odprowizorkować - albo wykonać w tych miejscach jakieś wzmocnienia i solidniej wówczas nagwintować choćby M6 (nie zapominając o uszczelnieniu!), albo na "bezczela" wsmarkać tam nakrętki - myślę, że zda to egzamin. Pamiętać należy za to, żeby ustalić odpowiedni kąt pod jakim będą docelowe szpilki, na których posadzimy osłonę, "patrzały". Żeby uniknąć sytuacji, w której zwymiarowaliśmy sobie wszystko elegancko na tłumiku, wkręcamy szpilki, a tymczasem nie można założyć osłony, bo nie pasuje rozstaw Wink
Dolny wspornik tłumika jest wygięty póki co tylko w miejscu otworu na mocowanie do osi wahacza (jak w oryginale) tak, by móc poprawnie ustalić położenie (w tym wypadku "odsunąć" go od motoroweru) wydechu. Nie wykonywałem póki co innych zagięć. Z tym biegnącym po obwodzie mocowania nie powinno być większego problemu - po prostu bez odpowiednich narzędzi się za to nie zabierałem, no i prototypowo zastosowałem grubszą blachę... Problem będzie z tym przetłoczeniem po środku - jeśli ma być jak w oryginale to trzeba to po prostu wytłoczyć i koniec. A to oznacza stworzenie matryc, ale oczywiście jest to wykonalne. No i przy tym rozwiązaniu za jednym zamachem wytłoczymy zagięcie rantu - pozostanie nam tylko zagięcie, które wywija się na tłumik i jest tam też z nim zgrzane - ja póki co do przymiaru przynitowałem mój wspornik do rantu tłumika, żeby móc łatwo dokonywać korekt położenia.
Można też oczywiście tu oszukać i przylutować odpowiednich rozmiarów blaszkę i wyprowadzić ją tak, aby udawała "wypchniętą" część przetłoczenia - wewnętrzna strona jest mało widoczna. Czego mi niestety zrobić raczej nie wolno Smile
Górny wspornik był niegdyś wspornikiem przedniego błotnika z 205-tki Smile rozciąłem go i złożyłem na zakład, aby również ten element połączyć tymczasowo nitem (korekty, przymiarki... bla bla bla), ale myślę, że docelowy będzie miał z tą konstrukcją wiele wspólnego - oczywiście nie ma wtedy mowy o żadnym łączeniu na zakład.


10-04-2020 16:49:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #45
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Powoli, ale do przodu. Tak tezymaj
11-04-2020 00:18:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 117
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 470
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 255
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 381
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 358
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 499
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19236
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 247
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 837
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 159
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 307

Reklama