Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
MZ ETZ 250 by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Udało mi się wyeliminować problem z którym dłuuuugo walczyłem czyli przerywanie przy ok 110km/h. Iglicę dałem na maxa do góry, ale chyba nie to spowodowało wyeliminowanie usterki a nowy gwint na świecę. Gwint w głowicy od początku był podejrzany, świeca dziwnie się wkręcała, nie było wyraźnie czuć tego momentu "już dalej nie dokręcam", wydaje mi się że przy wyższych obrotach MZ puszczała tym gwintem ciśnienie czy coś i przerywała. Na gwincie świecy i pod nią było mokro. Pewnego razu dokręciłem mocniej świecę i zauważyłem że MZ już nie przerywa przy 110km/h i ciśnie dalej. Niestety gwint puścił kilka km dalej i pchałem do domu... tak się załatwiłem że spędziłem 2 tygodnie w łóżku, ale przynajmniej wyeliminowałem problem :F Głowicę naprawiłem, przegwintowałem na m18 i wkręciłem redukcję na klej loctite 270. Myślę że to dobra opcja naprawy, stalowa redukcja to mocniejszy gwint, idzie fajnie przykręcić świecę. Już kilka takich głowic miałem, jedną nieudolnie zrobioną w komarze, bo w lesie wykręciłem świecę razem z redukcją :F Poza tym niewiele się zmieniła. Tylny klosz zmieniłem na czerwony, naprawiłem automat stopu... przez zimę planuję zrobić przedni hamulec, naprawić obrotomierz, zainstalować regulator z poloneza, nalepić naklejki, wymienić tylną oponę na jakąś fajną, pomalować przedni błotnik jak i osprzęt kierownicy, dołożyć drugie lusterko, wymienić klakson i pewnie coś jeszcze wyjdzie po drodze. Tak to jestem z niej zadowolony Wink


Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2019 03:42:03 przez Odrestaurator.)
24-11-2019 03:41:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Problem jednak był źle zdiagnozowany, winowajcami są regulator napięcia (wymienię na ten z poloneza) i cewka zapłonowa się przegrzewa.

Nagrałem onboard:




Mój Simson

YT: POLMOZBYT
17-12-2019 02:22:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Stan na dzień dzisiejszy, zrobione dużo rzeczy, min. hamulec przedni, klocki tył, nowe opony, polerka, regulacje, klakson, stop przedniego hamulca i wiele innych. Pozostały takie pierdoły jak malowanie jakiś drobnych elementów. Ostatnio zrobione trasy po około 100km.










Mój Simson

YT: POLMOZBYT
13-03-2020 15:32:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #34
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Czemu ta dupa taka podniesiona? (wieś tuning Big Grin?) A pozatym super etka, ale zastanawia mnie czemu masz kwadratowe kierunki i lampę tył, przecież etz 250 miała okrągłe chyba, a 251/150/125 miała kwadraty, czy to chodzi o rocznik produkcji?
13-03-2020 16:22:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #35
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Hehe
trzcinka
Dupa zadarta bo taka była moda w latach 90tych, sam też tak miałem.
Etka bez zadartej dupy nie wyglądała/wygląda tak zadziornie.
Tu wyraźnie widać podgiętą rame.
Robiliśmy to lekko podginając ramę i dając tuleje dystansowe do górnej części amortyzatorów

Kierunki i lampa od 251


Podoba mi się Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2020 18:51:07 przez Jaca.)
13-03-2020 18:40:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Jaca za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #36
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
trzcinka

A bo to problem przełożyć inne kirunki? :F ktoś takie założył i tyle, wygląda to spoko.
Dupę też nie ja podginałem, a i tak nie jest tak mocno podgięta.
Tylny błotnik jest z Jawy 350 tak w ogóle. Na żywo to fajnie wygląda.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
13-03-2020 22:06:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #37
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Żaden problem przekładać
Ten sam tuning robiliśmy.
Kierunki
Tylna lampa
Bak paliwa i boczne klapy z 251.

Polecam zmienić lampe przednią na H4 z Trabanta daje dużo lepsze światło.
13-03-2020 23:46:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #38
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Do Trabanta robi nowe lampy Wesem jako do Ikarusa, o ile się nie mylę. Mam nowe w pudełku, sprawdzę jak potrzeba.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
14-03-2020 00:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #39
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Płaskie szkła były pasowały z tych już na 12V.
14-03-2020 00:32:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #40
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
No oczywiście że można przełożyć, myślałem że od któregoś rocznika zakładali kwadraty, to spytalem
14-03-2020 04:47:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #41
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Właśnie coś mi ten błotnik tylny nie pasował Wink
Rurki montażowe kierunków różnią się średnicą między 250/251


Do pełnego tuningu lat 90tych brakuje wydechu podciągniętego do góry.

Szalone były to lata. Big Grin
14-03-2020 11:50:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #42
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Światła akurat ma bardzo dobre (aż dziwne), z przodu chyba jest żarówka H4
To wszystko od ładowania zależy, u mnie jest tak dobre że można odpalić długie światła, wcisnąć stop, włączyć kierunek do tego chodzą wszystkie kontrolki i jeszcze użyć klaksonu a mzta trzyma 1200rpm i nawet lekko nie przygasa.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
14-03-2020 23:56:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #43
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
(14-03-2020 11:50:22)Jaca napisał(a):  Do pełnego tuningu lat 90tych brakuje wydechu podciągniętego do góry.

Szalone były to lata. Big Grin

Wybacz Szymonie lekką prywatę, ale widzę, że kolega Jaca jest ze Szczecina i do tego siał postrach na rejonie Smile Może mamy wspólnych znajomych? Wink
A co do Ety, to mi średnio się podoba zadarte dupsko, no ale jak już Jaca zauważył - z resztą podobny problem jest z Junakiem, ciężko dziś o oryginał, bo jak już te motory potaniały w latach 70tych i 80tych i były przez to atrakcyjne dla szeroko-pojętej młodzieży, to przy okazji też NIEMAL KAŻDY przerabiał je na czopery i inne cuda, taka moda... w końcu polski Harley Smile - i z Etką było podobnie - każdy jak już ją posiadł, to momentalnie ją sobie jakoś tam modyfikował, rasował. Dlatego tak ciężko dziś znaleźć taką z prostą dupą - a jak już sie trafi, to prawie na pewno jest po jakimś procesie przywracania do stanu pierwotnego Smile
I jeszcze jedno Szymonie, bo jesteś dopiero co po zmaganiach z czujnikami stopu - masz może jakieś zdjęcia z tych napraw, albo mógłbyś w wolnej chwili cyknąć? Interesuje mnie głównie przedni hebel, jak to jest w ETZ rozwiązane, może słów kilka od Ciebie jak to działa i co do czego? Ale i tylny w sumie Smile


15-03-2020 14:32:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Szabla Offline
Mzciarz (Spsodg)
*


Liczba postów: 200
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #44
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
(14-03-2020 04:47:52)trzcinka napisał(a):  No oczywiście że można przełożyć, myślałem że od któregoś rocznika zakładali kwadraty, to spytalem

Kwadratowe kierunki i lampy leciały od 89 roku, a lampy h4 od 87. Więc nie każde 150/125 miały kwadraty, ale wszystkie 250 miały okrągłe.

(14-03-2020 00:17:59)Dawdzio napisał(a):  Do Trabanta robi nowe lampy Wesem jako do Ikarusa, o ile się nie mylę. Mam nowe w pudełku, sprawdzę jak potrzeba.
Mam tą lampę w jednej mztce i jest spoko, ale trochę dziwnie wygląda bo dosyć mocno odstaje od ramki, w porównaniu do zwykłej, która wogóle nie odstaje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2020 15:01:18 przez Szabla.)
15-03-2020 14:36:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #45
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
(15-03-2020 14:36:09)Spsodg napisał(a):  Mam tą lampę w jednej mztce i jest spoko, ale trochę dziwnie wygląda bo dosyć mocno odstaje od ramki, w porównaniu do zwykłej, która wogóle nie odstaje.


Zgadza się
Trabantowskie ramki więcej nachodzą na klosz/lampe.

Mieliśmy na to "patent" polegajacy na naklejeniu czarnego paska np: taśmy izolacyjnej na ten uskok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2020 17:28:16 przez Jaca.)
15-03-2020 17:28:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama