Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
MZ ETZ 250 by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #1
MZ ETZ 250 by Szymon
Witam, wsk i Charta już sprzedałem, ale za to przywlokłem z wioski Etezetke Big Grin
Ma dokumenty, jest sprawna aczkolwiek do poprawek. Zapłaciłem 3000zł, dostałem drugi silnik i części.

Tu akurat bez głowicy bo gwint był zerwany na świecę i zakładałem drugą głowicę:





i części które do niej dostałem (jest jeszcze błotnik oryginalny tylni i jakieś pierdoły których nie widać)



A teraz pytanie. MZ odpaliła ale jest problem, mianowicie przy kopaniu słychać piszczenie (prawdopodobnie z okolic zapłonu) co to może być? szczotki trą, przerywacz? wydawało mi się że widziałem tam jakieś iskry jak wyskakiwały z pod kapy ale nie wiem. MZ stała około 12 lat nie ruszana. A może to cylinder? ściągałem głowicę i nie widziałem tam nieprawidłowości. Kompresje ma, potrafi oddać kopka. Chodzi i nawet trzyma obroty, wkręca się też, ale tak dziwnie nagle gaśnie. Tak momentalnie staje. Kopka nie stawia jakiegoś nienaturalnego oporu, czy mogło dojść do zatarcia czy coś? Jutro jeszcze wyczyszczę gaźnik i filtr powietrza, przejrzę zapłon i dam znać co i jak.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2019 00:36:18 przez Odrestaurator.)
09-07-2019 00:33:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
kacperszkudlarek Niedostępny
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
O widzę ETZ-tki się dorobiłeś. Też myślałem żeby jakąś 150 (oczywiście etz) kupić, ale w kwocie 2000zł ciężko coś trafić z dokumentami.
Życzę byś jak najszybciej ta usterkę naprawił i cieszył się z jazdy nią.
09-07-2019 07:00:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo kacperszkudlarek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Tak to to fajny stan, ale jako tako motocykl i jego wykonanie tragiczne nawet jak by tak porównać do wski czy czegokolwiek. No ale powodzenia.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
09-07-2019 12:03:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
zbieracz rometów Offline
rometowiec
*


Liczba postów: 212
Imię: Kacper
Skąd: łochowo
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
OOO Etz moje marzenie czeka Cię dużo pracy ale gratuluję
09-07-2019 12:04:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo zbieracz rometów za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
(09-07-2019 12:03:00)rafi555 napisał(a):  ale jako tako motocykl i jego wykonanie tragiczne nawet jak by tak porównać do wski czy czegokolwiek.

Co Ty bierzesz?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
09-07-2019 14:33:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Nic. To tylko moja opinia. Mając do czynienia z różnymi motorami, mz to jest porażka tragiczne wykonanie i pozycja na niej to tragedia. To tylko taka legenda jakie ma osiągi i co to nie jest. Ale tobie się podoba to nie mam nic przeciwko, ja generalnie szczerze nie polecam.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
09-07-2019 14:40:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Co do piszczenia, przejrzałbym cały alternator, wirnik łatwo zdjąć - wkręcasz śrubę M10. I tam sobie obejrzysz co i jak, może szczotki, a może jakieś łożysko lub uszczelniacz? Skoro MZ stała, to warto profilaktycznie zmienić uszczelniacze, a przy okazji przejrzeć co i jak. Jak tutaj nic nie znajdzie, to sprawdziłbym tłok.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
09-07-2019 17:55:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Generalnie to tak, jest problem, co prawda piszczenie ustało ale ciężko zapalić jest MZ. Co prawda chodziła ale jakoś dziwnie i nagle gasła. Przejrzałem zapłon i mam dwóch głównych podejrzanych - przerywacz i krzywkę. Iskra pojawia się cały czas w DMP, nie idzie ustawić zapłonu. Próbowałem kręcić krzywką ale nie wiele to dało, nie miałem już siły dziś do końca tego sprawdzić. Ale tak czy siak oba te elementy wyglądają na styrane i przyda się je wymienić. Udało się nawet przejechać kawałek. A potem zgasła i już nie chciała odpalić, potem jeszcze na chwilę odpaliła i zacząłem grzebać w zapłonie, skończyło się na tym że zaczęła przy kopaniu strzelać w wydech (tak konkretnie yebło dwa razy że pół wioski słyszało) a i raz wywaliła mieszankę pod głowicą. I tylko strzela w wydech i nie zapali. Więc zapłon za późny. Jutro się pobawię. Jakieś pomysły? a, wyczyściłem dziś gaźnik i filtr powietrza, do którego prawdopodobnie nikt nie zaglądał od nowości.

Zapomniałem dodać, jak chodziła, to na obroty bardzo ospałe się wkręcała (za duży przerwa na platynie tak myślę) ale jakąś tam moc miała i ciągnęła do przodu, więc chyba zatarcie mogę odrzucić.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2019 23:15:37 przez Odrestaurator.)
09-07-2019 23:11:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Dobra, ogarnąłem co i jak, udało się ustawić zapłon, ale krzywka, przerywacz i śruba którą przykręca się krzywkę jest do wymiany, problem polegał na tym że ww. śruba była dorabiana i bardzo krzywa, przez co nie szło ustawić krzywki, a nawet jak już się udało to krzywa śruba źle ją dociskała i krzywka miała bicie (wał prosty, wirnik też - sprawdzałem) były takie jaja że iskra pojawiała się i w GMP i w DMP. Potem jakoś na chwilę udało się to ustawić kręcąc przerywaczem krzywką i podstawką, ale tylko na chwile, coś tam załapała ale gasła. Przerywacz zwyczajnie zajechany życiem, krzywkę wziąłem nową dla pewności. W piątek powinny być części to coś pokombinuję ale nie wiem czy będę miał czas. Poza tym ogarnąłem jakieś mniejsze pierdoły typu kręcące się kierunki, próbowałem naprawić przedni hebel ale nie szło - muszę wszystko rozebrać i wyczyścić. Jutro czyszczenie baku i reszta zabawy.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
11-07-2019 01:27:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Niestety, moje przypuszczenia się potwierdziły - uszkodzony wał, konkretnie rozwalone dolne łożysko korby. Ale przynajmniej opanowałem gaźnik i zapłon. No nic, silnik na stół i robimy. Tylko sprzedam niepotrzebne graty. Plus taki że po remoncie będzie pewna jednostka, byłem w sumie na to gotów po takim postoju.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
17-07-2019 00:40:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Otóż to, sam zawsze wolę kupić silnik do remontu i zrobić, przynajmniej wiem co mam, a z używanych "sprawnych" czasem niezłe kwiatki wychodzą :F

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-07-2019 00:48:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Po moim Suzuki się już tego nauczyłem że lepiej robić samemu Wink

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
17-07-2019 01:03:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Coś tam robię, zastanawiałem się czy regenerować wał czy brać nowy ale chyba wezmę nowy, bo nie chce mi się czekać na terminy. A jak wiadomo w wale ETZ 250 nie tylko ważne jest łożysko ale ważniejszy jest chyba lewy czop, na którym siedzi sprzęgło, a z tymi bywa różnie. Stożek sprzęgła też mam do zmiany bo na tym wale objechał się parę razy chyba, tak był uszkodzony czop.

Gaźnik czyściłem, ale był na tyle wyjechany że zmieniłem go na chińskiego BVF-a najtańszego. O dziwo pracowała na nim ładnie.





Tak wyglądał filtr powietrza... puszkę wyczyściłem a filtr założyłem nowy.





Bak był zalany pod korek, więc było w nim około 17 litrów benzyny, która musiała zostać wylana Sad wyglądała jak sami wiecie co. Na szczęście wytworzył się na ściankach zbiornika osad, który zabezpieczył go przed rdzą. Bak po wyczyszczeniu moim sposobem wygląda w środku jak nowy (jest ta oryginalna powłoka)

ETZ wygląda obecnie tak:



Aktualizacje wkrótce.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2019 14:15:01 przez Odrestaurator.)
19-07-2019 14:14:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
prawda dolne łożyska leca jak głupie zwlaszcza w katowanych silnikach

czop od strony łożyska lubi być zniszczony przez nieudolnych mechaników...
do tego potrafią zniszczyć gwint

polecam wrzucic elektroniczny zapłon, na zawsze znika problem z muleniem i ze znikaniem iskry

widze ze kierunkowskazy i tylną lampe masz już od 251 Wink


eh wspomnienia wracaja
zarażony na ETki w 93 roku kupiłem sobie MZ ETZ 250 84' w tragicznym stanie z brakami
dostała bak, kierunkowskazy oraz obudowy boczne od 251
wymagało to nieco modyfikacji ale dało sie to ładnie wkomponowac
19-07-2019 15:36:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Ja tam platyn nie neguję, jak się dobrze ustawi i dogląda co jakiś czas to nie ma z nimi problemu - przykład patrz mój Simson. W zasadzie to 20kkm bez grzebania. Co do lampy i kierunków to zobaczę na razie chcę ogarnąć ją technicznie potem przyjdzie czas na kosmetykę.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2019 13:57:54 przez Odrestaurator.)
20-07-2019 13:57:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 225
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 235
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama