Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remont Jaguara
Autor Wiadomość
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
remont Jaguara


Taki jest stan obecny mojego rumaka. Nie wiem co mi strzeliło do głowy, by pomalować go na tandetny kolor. Mam zamiar przywrócić go do pełnej sprawności przy zwiększeniu użytkowości w stosunku do oryginału. Ma śmigać jak młodzieniaszek. Trzymajcie kciuki, łatwo nie będzie.
ps
Przywrócę kolor bliższy oryginałowi Tongue

Coś fotka nie weszła, jeszcze raz obecny stan Jaguara

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2019 12:14:09 przez Zorba.)
19-08-2019 11:27:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: remont Jaguara
Pierwsze spodziewane niemiłe niespodzianki:
Dolny wianek sterów zupełnie rozsypany. Dolna bieżnia byłą już pokaleczona gdy dostałem rower. Kupiłem na OLX widelec ze sterami. Mam nadzieję, że przyjdzie i stery będą OK.



Utknąłem na wykręceniu misek suportu. Kluczyk do niego bagatela prawie 7 dyszek


A z pozytywów przyszły pierwsze części. Najbardziej cieszy nonemowa przednia piasta na łożyskach kulkowych (maszynowych). Używana, ale świetnie się toczy, bez luzów i idealnie pasuje w widełki. Aluminiowa 163 gramy. Odpadła więc pierwsza z najtrudniejszych rzeczy. Jeszcze muszę skołować podobną do tyłu.
Mostek minimalnie otarty 333 gramy też nonemowy, h=150 mm, l=100 mm rura 22,2 mm, obejma na kierownicę 25,4 mm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2019 22:53:04 przez Zorba.)
20-08-2019 22:44:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: remont Jaguara
Dzisiaj doszła piasta tylna, NN na łożyskowaniu kulkowym, ale zupełnie przyzwoita. Czas wybrać felgi i zaplatać kółeczka.
Dla zainteresowanych zakupem piast (wiem, ze te informacje są na forum), pamiętajcie, że piasty do Jaguara, Huragana i Sporta mają dość nietypowe na dzień dzisiejszy długości: przód 97 mm, tył 122 mm. Jeśli ktoś ma dojście do rynku włoskiego, to na tamtejszym eBayu jest spory wybór. Oczywiście za więcej monet, ale renomowanych firm. Nazwy do wyszukiwarki odpowiednio
przednia: mozzo anteriore 36 fori 97 mm
tylna mozzo posteriori 36 fori 122 mm
21-08-2019 22:13:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: remont Jaguara
A'propos wykręcenia misek suportu. Jeśli można Ci coś zasugerować, to: ponieważ napisałeś w pierwszym poście, że przywrócisz mu oryginalny kolor, to znaczy, że musisz go rozebrać do gołej ramy. Klucz do takich misek ma - w zasadzie na 100% - Pan Bogdan Tysarczyk w swoim serwisie na Świętokrzyskiej. Jak poprosisz, to odkręcą "od ręki".
A potem to już Twoja decyzja. Może zmiana misek na takie do których "obsługi" wystarczą zwykłe klucze, a może pozostanie przy Campie, no i wtedy jednak własny klucz. Ale nawet jeśli byś się zdecydował kupić ten klucz, to - ja bym tak zrobił - teraz rozkręcenie tego - po, pewnie paru ładnych latach stania - powierzyłbym komuś, kto w takim demontażu ma wprawę.
24-08-2019 13:11:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: remont Jaguara
Niestety mam syndrom Zosi samosi. Klucz przyszedł, miski zdjęte. One są bardzo miękkie i rzeczywiście w jednym miejscu trzeba będzie poprawić gwint. Na pewno trzeba dokładnie oczyścić mufę ramy przed ponownym wkręceniem. Najwięcej zachodu zajęło odbicie bieżni z widelca. A największy problem to lekkie podtarcie kwadratu na lewej korbie. Boję się, czy po ponownym montażu nie będzie luzów.

Czy ktoś montował do kół szprychy z nierdzewki? Czy one się sprawdzają? To jednak inna twardość i sprężystość.


Po demontażu wszystkich części okazało się, że w kilku fragmencikach jest jeszcze oryginalny lakier. Będzie z czego dobrać kolorek.Na fotce nie widać, ale to metalik.


24-08-2019 17:30:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: remont Jaguara
Ja też lubię zrobić jak najwięcej sam. Sprawia mi to jakąś tam satysfakcję, jak już jest zrobione. Niemniej ramy zawsze oddawałem do malowania, bo sam bym się do takiego poziomu jak w lakierni, nawet nie zbliżył. A czasami ktoś ma narzędzie którego mnie nie opłaca się kupować, choćby gwintownicę do mufy suportu. Ale przecież każdy robi po swojemu i to jest normalne.
Napisałeś, że najwięcej zachodu zajęło odbicie bieżni z widelca. Tak się złożyło, że miałem okazję widzieć jak robił to Pan w serwisie w Sopocie na 3 Maja. Zajęło mu to mniej niż 10 sekund, ale pewnie tylko dlatego, że robi to niemal na co dzień i miał czym to zrobić.
24-08-2019 23:58:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: remont Jaguara
Na pewno jak będę w potrzebie, zwrócę się do Pana Bogdana o pomoc. Nim mi o nim powiedziałeś, rower był już rozłożony na części pierwsze.
25-08-2019 22:40:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: remont Jaguara
P. Bogdan ma spory sentyment do starych, klasycznych rowerów. Może dlatego, że sam na nich zaczynał swoje ściganie? I zawsze chętnie pomoże, o czym sam się kilka razy przekonałem.
26-08-2019 23:18:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: remont Jaguara
Remont idzie powoli, ale jak to się mówi: co nagle to po diable.
Po demontażu zauważyłem silne wygięcie prawego haka ramy. Do środka i odgięcie w dół. Wyprostowałem, ale poszło mi o o tyle łatwo, że obawiam się o jego wytrzymałość. Może kiedyś był już prostowany? Może poszukać innej ramy? I chciałbym uporządkować temat linek na ramie - wlutować przelotki. Nie mogę jakoś ich namierzyć w necie.

Taka ciekawostka. Kupiłem dla sterów widelec Jaguara. Ale to chyba widelec Huragana, bo jest krótszy, ma inne końcówki przy hakach. Na szczęście stery identyczne i w lepszym stanie od moich. Ciekawostka, ma pierścień dystansowy pod dolną bieżnię, w moim jest wypust w całości




I robię koła. Będą dwa komplety: ścigaczowy na szytkach i na zwykłych oponach. Gdzieś zawieruszyłem obręcz tyłu, przód wygląda nieźle. Ale oczywiście kopnąłem się w zaplataniu Big Grin
Tych nowych felg chyba nawet nie trzeba na razie centrować. No i wyglądają całkiem zacnie.



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2019 20:36:01 przez Zorba.)
01-09-2019 20:25:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drajwer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: remont Jaguara
Dłuższy widelec był przy większej ramie 570, 590. Twoja to na oko 570. Nie braknie Ci gwintu na tym niebieskim krótkim?

Dystans ktoś mógł założyć, bo były bodajże 3 różne średnice bieżni na przestrzeni lat i tak było najprościej, żeby nie zmieniać bieżni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2019 21:48:29 przez drajwer.)
05-09-2019 21:44:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: remont Jaguara
(05-09-2019 21:44:43)drajwer napisał(a):  Dłuższy widelec był przy większej ramie 570, 590. Twoja to na oko 570. Nie braknie Ci gwintu na tym niebieskim krótkim?

Dystans ktoś mógł założyć, bo były bodajże 3 różne średnice bieżni na przestrzeni lat i tak było najprościej, żeby nie zmieniać bieżni.

Tak, mój to 570. Dzięki za informacje. Niebieski widelec kupiłem wyłącznie dla sterów. Były w komplecie z widelcem. Moje były słabe. Widelec uzyje oryginalny dla tego egzemplarza.
06-09-2019 00:21:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
RE: remont Jaguara
Wreszcie wlutowałem przelotki i rama poszła do piaskowania. Przy okazji zobaczyłem jak marne jakościowo są rury konstrukcyjne. To nawet nie trzecia klasa jakości. Nie mają zachowanej ciągłości struktury przy walcowaniu. Wyglądają jakby były zbudowane z kilku porcji stali. Nic dziwnego, że kiedyś pękła przy depnięciu mi rura podsiodłowa w Huraganie. Historie, że to rury pochodzenia lotniczego można włożyć pomiędzy bajki pisane przez leciwych erotomanów. Trochę zwątpiłem w sens remontu.
08-10-2019 23:20:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: remont Jaguara
To są rury lotnicze, powinny polecieć parabolicznie do kontenera.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
10-10-2019 14:25:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: remont Jaguara
Po cholerę lutować przelotki skoro w oryginale ich nie było , grzaniem tylko osłabiasz strukturę metalu , która - jak sam zauważyłeś - i bez tego nie powala?
P.S.
Zwykle sam malowałem ramy, ale ostatnio mi się nie chciało i zawiozłem do lakierni. Niestety nawet nie zbliżyli się do efektu, który sam osiągałem. Drugi raz już takiego błędu nie popełnię.
13-10-2019 20:29:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: remont Jaguara
Niektóre Jaguary miały te przelotki, inne nie miały (pewno zależne to było od zaawansowania w wyrobieniu planu 500% normy). Na pewno są potrzebne, bo robią porządek z linką hamulca. Nie osłabiam struktury metalu, to nie ta temperatura.

I jeszcze co do przelotek. Zastanawiam, czy do tego lub tego drugiego (Reynoldsowego) nie dołożyć przelotek i ślizgu pod klamkomanetki Smile.
18-10-2019 13:13:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 223
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 431
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 334
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 482
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19210
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama