Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
MZ ETZ 250 by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Prace trwają
pozostało ogarnąć bak, przeczyścić jeszcze trochę i w zasadzie będzie sprawna. Powrót do oryginału to dalsze plany bo nie wygląda źle.

Silnik wyremontowałem, łożyska takie jak fabryka każe, tj. C4 z koszykiem plastikowym, połówki składane bez uszczelki na silikon cx-80 (w fabryce był hermetyk ale mam z nim złe wspomnienia). Nowy wał i stożek. Do tego wiadomo, simery, uszczelki, przerywacz, odrzutnik, i jakieś pierdoły. Ogólnie kartery bardzo ładnie się zeszły po podgrzaniu co mnie cieszy bo nie trzeba było pomagać Big Grin Silnik pali i ma moc, wycieków oleju nie ma, niestety nie wiem czemu przed remontem chodziła na nowym chińskim gaźniku bez problemów a teraz nie chce, na nim tylko na ssaniu chodzi. Lewego powietrza nie bierze. Ale pokombinowałem z jakimś zajechanym bvf30n3-1, złożyłem jeden z dwóch, i nawet działa, dziś będą próby generalne. Kopa ma. Wyserwisowałem także oba koła, bo łożyska miały straszny luz, wszędzie nowy smar, a na napęd liczników smar grafitowy.



Drewniane klocki nie służyły do składania tylko jako podstawka :F



Przy składaniu nie można zapomnieć o gumowej podkładce która rozdziela olej (wcześniej jej nie miałem) co ważne guma z której jest wykonana musi być olejoodporna, ja zrobiłem ją z podeszwy glanów :F



Ciepło-zimno, wał z zamrażalnika, łożyska grzane, a potem kartery podgrzewane.



Wał już na miejscu.



Stożek trzeba dociągnąć z siłą 90nm, pożyczyłem klucz dynamometryczny ale nigdzie nie potrafiłem znaleźć tej specjalnej nasadki facepalm nasadka bodajże 20mm i dość długa. Poradziłem sobie tak że przerobiłem stary klucz do świec z dość dużą przedłużką a potem z pomocą drugiej osoby dociągnąłem nakrętkę do wytrzeszczu oczu -powinno trzymać tym bardziej że wał i stożek nowe.



Tylna zębatka jak nowa. Wszystko wyczyszczone i przesmarowane.






Cdn.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2019 14:53:15 przez Odrestaurator.)
28-07-2019 14:52:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Witam. MZ nawet jeździ ale mam cały czas problem z gaźnikiem. Jazda jest możliwa tylko na pół ssaniu. Bez ssania silnik wchodzi momentalnie na bardzo wysokie obroty i gaśnie, coś jakby brał lewe powietrze. Natomiast gdy zatkam dolot w gaźniku to gaśnie więc to nie to. Silnik zresztą jak widzieliście wyremontowałem, lewe na połówkach, simerach, uszczelkach można wykluczyć. Króciec był pęknięty ale przerobiłem go na gumowy - tam też szczelnie. Filtr powietrza nówka. Gaźnik to nowy chiński BVF 30n2-5, o dziwo przed remontem chodziła na nim normalnie, a teraz takie objawy. Wielokrotnie rozbierałem ten gaźnik już, czyściłem, próbowałem regulować, ssanie luźne, a to dalej nie chce pracować. Na drugim gaźniku (zajechany bvf 30n3-1) działa bez ssania natomiast strasznie ją zalewa lub brakuje paliwa, już nie wiem sam, podczas jazdy koło 70-90km/h zaczyna wariować, przerywać itd, trzeba się ratować ssaniem ale nie wiele to daje. Jutro jeszcze raz spróbuję się pobawić co jest nie tak. Zapłon dobrze ustawiony i sprawdzany kilka razy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? I gdzie jeszcze ewentualnie mogła by brać lewe powietrze?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
02-08-2019 00:32:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Dobra gaźnik ogarnięty Wink

Finalnie zrobiłem gumowy króciec i poskładałem gaźnik 30n3-1 z dwóch, musiałem też wymienić rurkę przelewu bo ta była uszkodzona i paliwo nie spływało dalej w gaźniku. Jakby ktoś miał podobny problem to to może być to, przelew musi być drożny. to chyba takie odpowietrzenie.

Na razie mam tylko 3 filmiki:





a tu wyścig :F

https://www.youtube.com/watch?v=5ds7eJ7XnUM

i wyciąganie zapieczonych tłoczków z zacisku

https://www.youtube.com/watch?v=2IFfJLz7qC4

Reszta prac w toku.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2019 01:26:05 przez Odrestaurator.)
08-08-2019 01:25:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kacperszkudlarek Niedostępny
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
I ta muzyka od czasu 1:03 do 1:15 w filmie o króćcu xD.
Z jakim motorem MZ-tka się ścigała?
08-08-2019 18:28:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #20
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Z Suzuki GS 500 było napisane.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
08-08-2019 19:47:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Pracę trwają, na dniach ją ukończę... jutro walka z zaciskiem i podpięciem instalacji do końca.





ETZ miejscami dostała nowy lakier. Min. na mocowania silnika, górną półkę lag, stelaż, tylny błotnik, mocowanie lampy itp. czarny mat. Wyszło zacnie. Cały tył został poprawiony, stelaż został nieco wyprostowany, błotnik przeszlifowany i pomalowany, przerobione zostało mocowanie kierunków i lampy tak aby wszystko było poprawnie.



Cała tylna część instalacji została położona na nowo ze względu na zły stan. Kable były poprzecierane, nadpalone itd. A reszta instalacji przejrzana, wszystkie styki przeczyszczone, bezpieczniki wymienione tak jak niektóre żarówki, tak aby wszystko było pewne.

Całość na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:









Pozostało ogarnąć zacisk, pomalować osprzęt kierownicy na czarno, wymienić linkę sprzęgła, wymienić uszczelkę gaźnika i iglicę (obecnie mam za długą iglicę z gaźnika 30n2-5, a gaźnik 30n3-1, wszystko działa ale nie pokazuje pełnej mocy) pospawać, pomalować i zamontować stopkę boczną, niektóre rzeczy spolerować, wyczyścić... taka kosmetyka. Jeździ się świetnie.


A tu mama i syn :F



CDN.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019 01:36:51 przez Odrestaurator.)
13-08-2019 01:33:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Wizualnie MZ się nie zmieniła, nadal do ukończenia pozostaje przedni hamulec i gaźnik. Ten co obecnie jest zamontowany jest tak wyrobiony że mimo pierdyliarda regulacji nadal silnik nie chodził poprawnie a spalanie utrzymywało się na poziomie 4L/30km blink Nie dziwne w sumie bo śruba mieszanki mała w ogóle nie z tego gaźnika, śruba duża dorobiona ze zwykłej m8, przepustnica nie ta, ssanie nie te, korpus wyrobiony...
Na dniach przyjdzie nowy bvf30n3-1

Mała sesja, niezbyt udana:








Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-08-2019 02:27:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #23
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Eincylinderteleskope! Bardzo fajnie że zatroszczyłeś się o nią, w prawdzie dalej widać "sportową" kanapę, ale jest już niebo lepiej, no i tym spalaniem zrobiłeś na mnie wrażenie Wink


26-08-2019 07:47:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Na zdjęciach ten tył nie wygląda jakoś super, ale na żywo fajnie wszystko się zgrywa i pasuje. Sama kanapa mogła by być od 251 albo 150 no ale cóż. Teraz chcę zrobić żeby tylko sprawna technicznie była, wizualka może kiedyś. Teraz jakieś 4 kółka wypada kupić.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-08-2019 13:42:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #25
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Elegancka. Kurczę, jak mi brakuje... w sumie czegokolwiek jednośladowego do jazdy innego niż rower.

Nie chcesz może Cinquecento? :F

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
26-08-2019 17:49:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
(26-08-2019 17:49:09)Dawdzio napisał(a):  Nie chcesz może Cinquecento? :F

Mierzę jednak nieco wyżej... jakiś passat? stare doblo? w124? t3/t4? :F

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
27-08-2019 01:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Działa. Spalanie w normie. Trzeba tylko trochę podregulować bo przy 110km/h zaczyna trochę przerywać i szybciej nie chce już jechać. Potem tylko przedni hebel i gotowa. Założyłem nowy gaźnik, zdjąłem stare naklejki (będą inne) i ogólnie lekka polerka, czyszczenie, malowanie środka schowka zrobione.














Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2019 01:45:29 przez Odrestaurator.)
28-08-2019 01:44:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: MZ ETZ 250 by Szymon










Generalnie to jeździ Wink Mam natomiast jeszcze kilka problemów których nie rozwiązałem. Pierwszy to przedni hamulec ale to po prostu muszę prawdopodobnie pompkę wymienić. Ostatnimi czasy jest kłopot z kontrolką ładowania, bo mimo to że ładowanie jest to kontrolka świeci mi się na bardzo wysokich obrotach, tylko wtedy, w zasadzie to się żarzy. I trzeci, mz zaczyna przerywać około 110km/h i więcej nie pójdzie. Jakieś pomysły, głównie do tego przerywania? zapłon ok, ustawiony, przerwa dobra, luzów brak. Gaźnik niespecjalnie regulowałem, ale nie wiem czy to coś da i jak się do tego zabrać żeby tylko nie pogorszyć. Zauważyłem że paliwo jakby niechętnie spływa z baku ale normalnie da się jeździć, nie brakuje jej paliwa, tylko tak jak pisałem przy 110km/h zaczyna przerywać i więcej nie pójdzie.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
22-09-2019 15:01:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #29
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Jak świeca wygląda?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
22-09-2019 15:16:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: MZ ETZ 250 by Szymon
Do kawy z mlekiem daleko. Jakie kroki podjąć? regulacja tego gaźnika jest jakaś chora (model bvf 30n1-11) jest tylko jedna śruba no i iglica. I nigdy nie wiem czy jak wykręcam mieszankę to więcej powietrza czy paliwa daję... I jak widać na świecy mokry nalot na gwincie i podkładce jest. Aa ciepłota dobra (iskra F100).








Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2019 16:04:45 przez Odrestaurator.)
22-09-2019 15:36:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 11:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 92
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 464
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19228
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 294

Reklama