Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak naprawić by nie kupować nowego
Autor Wiadomość
Paskal Offline
Paskal
*


Liczba postów: 13
Imię: Paskal
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #151
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Józku mam pytanko, chcę wymienić prety amortyzatorów tylnych (ogar/ motorynka, springi na wierzchu) ale w twoich relacjach nie znalazłem jak usunąć stare. Nie mam tokarki żeby to prosto nagwintować a wykręcić tego nie mogłem.
09-03-2019 03:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #152
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Nie są wykręcane, są zaprasowane i wtopione w aluminium.
Ja je obcinam, wiercę otwór fi 8,5 pod gwint M10 i gwintuję.
Tu mała uwaga - używam gwintownik do otworów nie-przelotowych
Nie ma opcji, trzeba to zrobić w tokarce, obroty 70
Jeszcze jedno, w imadle masz zamontowane 2 różne główki amortyzatorów, nie tworzą kompletu.

Przy okazji, wzór na dobór wiertła pod dany gwint Smile

D = M – P
D = 10 – 1,5 = 8,5 mm
D – Średnica otworu, M – Rozmiar Gwintu, P – Skok Gwintu

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2019 12:25:02 przez joozek.)
09-03-2019 12:21:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #153
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Repera-turki pokazywałem w innym swoim wątku, tu pokaże jak je wspawuję.
W sumie wszystko widać na zdjęciach Smile






Sposób na "skarpetkę" widelca już pokazywałem, ale zdjęcia wygasły, więc ... Rafałku Smile




Notatka od seler1500, 11-03-2019 13:40:51

Wrzucone Wink


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-03-2019 13:18:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #154
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Znów dostałem telefon od mojego klienta, ze po zamontowaniu nowego, kupionego u mnie zestawu wahaczy pchanych, koło przednie ustawia się na lewy bok i w żaden sposób nie można go wyprostować.
Z racji wykonywanej własnie usługi - kilka pomocnych porad.
Po krótkiej rozmowie - diagnoza - należny podbić dolne mocowanie gumowego odboju.
Z rozmowy wynikało, że widelec był po przejściach, więc został wypiaskowany i na nowo pomalowany. Niestety nikt na tym etapie już go nie sprawdził.
Wystarczyło założyć same wahacze - można bez sprężyn - i przyłożyć oś przedniego koła, ew pręt fi 10. Resztę widać na zdjęciach - wkrętak wskazuje miejsce podbicia.
Podbijamy, najlepiej za pomocą 2 młotków i kontrolujemy ułożenie osi, podciągając i przytrzymując wahacze w dół (można na czas prób, unieruchomić je za pomocą trytytki).





Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-03-2019 10:56:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #155
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Była już o tym informacja, ale się ... zbyła Confused
Przy okazji zamówienia ... wpadają zdjęcia do poradnika Smile
Sworzeń i tuleja stojaka centralnego do Pony i Ogara 205/Komara
W moim wykonaniu z A2 razem z podkładką i zawleczką 3,2 x 21








Rafałku ... czyń swoją powinność Smile

Notatka od seler1500, 26-03-2019 18:50:40

Fotki wrzucone Wink


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2019 15:18:29 przez joozek.)
26-03-2019 15:16:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #156
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Piękna robota, jak widać nic nie stoi na przeszkodzie jak się chce, a ile to można zdziałać mając chociażby tokarke Big Grin
Joozek pytanie znowu mam o łożyska slizgowe, czyli tuleje zawieszenia, próbowałeś coś z polietylenem pe1000, lub co o tym myślisz?

xyz
26-03-2019 16:24:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #157
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(26-03-2019 16:24:52)stqc napisał(a):  Joozek pytanie znowu mam o łożyska slizgowe, czyli tuleje zawieszenia, próbowałeś coś z polietylenem pe1000, lub co o tym myślisz?

Czytałem już o tym materiale, cena porównywalna do tego co kupuję. Mam trochę w zapasie (ok 30 m różnych średnic Big Grin ), więc na razie nie kupuje.
Właściwości wydaje się, że ma lepsze od bornamidu - zobaczę, może następnym razem. Smile
jak coś to dam znać

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
26-03-2019 17:45:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #158
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Również po przeczytaniu o tym materiale nasunął mi się pomysł na tulejki, tym bardziej że jest przeznaczony typowo do łożysk slizgowych. Pomysł tego materiału podsunął mi człowiek z uczelni który zajmuje sie podstawami konstrukcji maszyn twierdząc ze toczy się go lepiej jak i jego wląsciwości są nie porównywalnie lepsze ;D

xyz
26-03-2019 21:54:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #159
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Big Grin co to znaczy reklama Big Grin dziś wystrugałem kolejne 4 szt Big Grin




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
27-03-2019 11:59:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
rafal.jagielski1 Offline
Nowy
*

Liczba postów: 47
Imię:
Skąd:
Pojazd:
Post: #160
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Ale fajnie się czyta te Twoje inżyniersko-zdawcze naprawy. Pełen podziwu jestem-i chyba nie tylko ja- nad manualny wykonaniem tych elementów - tak wiem niby nic wielkiego jednak jak osobiście się człowiek bierze do jakiejś roboty to zawsze dalece od tego co zaplanowane i miał na mysli

PS miałem się odezwać ale zbieram wszystko na liste pytań bo ciągle ogarniam temat częsci tego co mogę sam wykonać a co będę musiał robić "zewnetrznie"

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Notatka od Dawdzio, 14-07-2019 01:58:50

Nie cytuj zdjęć. Bardzo źle później czyta się wątki, gdy trzeba przewinąć dziesiątki zdjęć i setki czytanych już wcześniej słów.
Cytat usunąłem.

14-07-2019 01:14:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafal.jagielski1 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #161
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Odkopię ten temat, bo pojawiło się na forum wiele pytań, a tu jak się dobrze poszpera Tongue jest dużo informacji.
Pozdrawiam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
06-08-2020 00:19:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #162
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Witam po przerwie.
Z racji kolejnego telefonicznego pytania, przedstawiam krok po kroku, sposób na wymianę wahaczy pchanych, przedniego zawieszenia Komar 232, 2320, 2330, 2350 i 2361 i Pegaz z tym zawieszeniem.
Od razu przepraszam, że widelec nie został pomalowany do zdjęć :F ale Maciek właśnie tak chciał zachować.
Ok, krok pierwszy - ustalenie, czy w "skarpetkach widelca" znajdują się wewnętrzne, w-grzane podkładki szerokie. W sumie powinny być 4, czyli po 2 na stronę.

2. Posiadamy, zregenerowany zestaw przedniego zawieszenia - np spod mojej reki Rolleyes


3. Najpierw osadzamy same wahacze za pomocą śrub M8, w celu ustalenia poziomu osi koła


Jeśli go nie ma, podbijamy dolne wsporniki "skarpetek"

4. Zgodnie z instrukcją użytkowania "Komar-a" smarujemy smarem łożyskowym wewnętrzne części "skarpetek"

5. osadzamy dolne odboje i ew dodatkowe krążki maty zbrojonej (mój patent).


6. Z racji, że tuleje metalowe wahaczy, oraz zastosowane śruby z nierdzewki A2, smaruję je smarem miedzianym - minimalna, niezbędna ilość. Dodatkowo ja, smaruję przegub kulisty wahacza, oraz przegub miseczki prowadnicy, smarem miedzianym. Smarem łożyskowym smaruję sprężyny i prowadnice.

7. Teraz w "skarpetki" wkładamy sprężyny z prowadnicami i miseczkami i za pomocą ścisku, ściskamy tak by dało się osadzić wahacze. UWAGA, podczas tej czynności z wahaczy wykręcamy smarowniczki, kalamit-ki M5



Do puki mamy ściśnięte sprężyny, montujemy śruby M8 i skręcamy je.

8. Na koniec wkręcamy smarowniczki, najlepiej kluczem nasadowym z uchwytem ręcznym, tak by nie urwać smarowniczki. W środku jest pusta, więc łatwo ją zerwać.

Na koniec kontrola ugięć sprężyn i pracy zawieszenia. Możemy to zrobić na założonym kole lub uchwycie stołowym. Teraz jest też czas na kontrolne dokręcenie śrub M8. "Pompujemy", uginamy zawieszeniem 4, 5 razy i dokręcamy. Czynność powtarzamy ok 3 razy.



POZDRAWIAM

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
03-09-2020 12:07:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Demolo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Paweł
Skąd: Klucze
Pojazd: Romet Kadet
Post: #163
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(28-09-2017 11:31:07)joozek napisał(a):  Witam
Ciągle dostaję od Was Pw, jak sobie poradzić z tym, czy tamtym, jak to naprawić itp??
Przeważnie odpisuję i odsyłam do moich wątków ze zdjęciami. No niestety, nazbierało się tego tyle, że sam nieraz nie pamiętam gdzie to opisywałem. Dlatego zakładam nowy wątek z moimi poradami. Będę go na bieżąco uzupełniał, w zależności od wykonywanych napraw. oprócz dokumentacji fotograficznej, będę też wrzucał odręczne rysunki z wymiarami.
Oczywiście, jest to wątek, który Wy też możecie uzupełniać swoimi uwagami, czy rozwiązaniami, ale proszę by go nie zaśmiecać.
Jeśli uważacie, że tytuł wątku jest mało czytelny, to proszę o podpowiedzi by go zmienić.

Dziś pierwsza i ostatnio gorąca sprawa, ograniczniki skrętu i sztyca główki ramy.
Ograniczniki tylne, widełek pod lagi fi 23 mm.
Opis chyba zbędny, wszystko na zdjęciach




Naprawa sztycy główki ramy z zerwanym gwintem. Niestety, ma ona gwint calowy, a ja nie posiadam odpowiedniej narzynki, więc oto mój sposób na naprawę Smile
Sztycę z gwintem, adoptowałem ze starego polskiego roweru ze złomu.






Jestem tu nowy.. Interesuje mnie temat lag, ograniczników, czy tylko mnie się foto nie otwiera?
20-09-2020 15:20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #164
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Dało by radę joozku zaaktaulizować zdjęcia przy naprawie ogranicznika skrętu 50t1?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2020 19:25:13 przez trzcinka.)
04-10-2020 19:22:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #165
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Niestety nie pomogę. Zdjęcia wygasły, a ja też ich nie przechowałem.
Może przy okazji kolejnego T1

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
05-10-2020 09:21:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 375
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 272

Reklama