Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Autor Wiadomość
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #31
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Niestety przepisy nie pomagają właścicielom JawekConfused

Argument, że silnik ma takie numery jak na tabliczce może być traktowany jedynie pomocniczo podczas dyskusji z diagnostą. Silnik nie jest bowiem "innym podobnym do ramy podstawowym elementem konstrukcyjnym"...

Myślę jednak, że numer silnika zgodny z ramą jest w stanie uprawdopodobnić, że motorower jest "z jednego kawałka" i nie kombinowaliśmy nic z numerami.

Postaram się przybliżyć wymogi dla motoroweru w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, wklejając poniżej istotne dla nas fragmenty.

DZIAŁ V
Warunki techniczne motoroweru

2. Motorower powinien być (czyli musi być) wyposażony w następujące światła:
1) jedno światło mijania barwy białej, umieszczone z przodu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu (...);
2) jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej, umieszczone z tyłu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu (...);
3) tylne światło (światła) odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt (...);
4) boczne światło odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, w liczbie jedno lub dwa z każdej strony pojazdu (...);
5) jedno światło hamowania „stop” barwy czerwonej, umieszczone z tyłu pojazdu (...); dotyczy pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 2009 r.

4. Motorower powinien być (czyli musi być) ponadto wyposażony w:
1) numer rozpoznawczy lub numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), umieszczony w sposób trwały na ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym oraz tabliczkę znamionową;
2) dwa niezależne, skutecznie działające hamulce (...);
3) dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku;
4) tłumik wydechu;
5) lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu;
6) podpórkę (podpórki) (...);
7) uchwyt (uchwyty) dla pasażera (...);
7a) podnóżki lub inny sposób oparcia dla nóg dla kierującego i pasażera;

5. Poziom hałasu zewnętrznego, mierzony podczas postoju motoroweru z odległości 0,5 m, nie może przekraczać 90 dB.

Pod koniec rozporządzenia (§ 59 ust. 14) znajdziemy natomiast przepis, który stanowi, że:
Numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN), o którym mowa w § 53 ust. 4 pkt 1, nie wymaga się dla motoroweru zarejestrowanego przed dniem 1 stycznia 2003 r.
Chodzi tu jednak o VIN, zatem w mojej ocenie numer rozpoznawczy jest wymagany bezwzględnie.

Dodam, że zgodnie z definicją, którą znajdziemy w ustawie Prawo o ruchu drogowym, VIN to numer identyfikacyjny pojazdu nadany i umieszczony przez producenta.
Nie ma jednak definicji numeru rozpoznawczego.

27-01-2018 15:22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo heli126 za ten post.
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #32
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Ja bym na waszym miejscu twardo stał przy tym, że numer jest na tabliczce i już. Skoro fabrycznie nie nabijano numerów bezpośrednio na ramie to skąd mają się tam teraz wziąć? A silnik to część wymienna, więc może sobie mieć inne numery, nikogo to nie powinno obchodzić, nawet jeśli fabrycznie ten sam numer tyczył się silnika i ramy.

Z resztą kumpel robił przegląd w jawce, to diagnosta tylko popatrzył na tabliczkę, porównał numer z dowodem i nie było problemu.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2018 21:58:32 przez Quake96.)
27-01-2018 21:58:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Quake96 za ten post.
Szczawiu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Bartek
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Przepraszam że tak w tym wątku ale...
Czy można bez konsekwencji kupić nową tabliczkę znamionową i "wyklepać" samemu numery?
bo mam jawę 223.2 z 78 i moja tabliczka jest tak zaciorana że już prawie nic na niej nie widać.
22-03-2018 18:53:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szczawiu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Bartek
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
na aledrogo znalazłem identyczną jak oryginalna tylko pytanie czy na stacji się nie dowalą że wygląda za ładnie
22-03-2018 19:46:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #35
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
nie dowalą się
23-03-2018 01:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Texas Ranger za ten post.
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #36
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Abstrahując od problemów formalnościowych z badaniami technicznymi, czas zacząć nowy sezon.

A przed sezonem trochę się działo:
- założenie siatki kranika + nowa uszczelka i o-ring uszczelniający,
- nowy filtr powietrza + czyszczenie puszki filtra,
- nowa guma łącząca gaźnik z puszką filtra,
- nowy wężyk paliwa wraz z małym filtrem paliwa,
- nowa świeca NGK BR6HS (odpowiednik PAL 14-8 R),
- poprawa mocowania stopki centralnej (niestety zauważyłem pęknięcie po jej zdemontowaniu),
- wymiana dźwigni zmiany biegów,
- wymiana plastikowej nakładki nad mechanizmem sprzęgła w prawej pokrywie silnika.


Wcześniej byłem na małych zakupach i kupiłem spory zestaw części z epoki, w tym m. in. nowe zębatki, łańcuchy Favorit, chalpacze, manetki jeszcze z "metkami", kopniak, dźwignie zmiany biegów, kondensatory Tesla, przerywacz PAL, cewka butelkowa, oryginalna pokrywa gaźnika z zaworem iglicowym i inne drobnostki. Co ważne, w zestawie jest też stojak centralny w stanie bdb - praktycznie chyba nowy.

07-04-2018 17:11:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Waldek Offline
Walek
*


Liczba postów: 47
Imię: Waldemar
Skąd: WLKP
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Z siedzeniem dalej nic nie zrobiłeś :/
Gdzie kupiłeś te wszystkie części? Kondensator tesli fajna sprawa Smile
07-04-2018 22:51:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #38
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Co do siedzenia: niestety jest to odnawiana kanapa i ktoś pewnie pod nowy pokrowiec wpakował trochę więcej gąbki niż było to w oryginale. Stąd problem z wystającą ponad bak przednią częścią siedziska. Jest ono właściwie zamocowane w przeciwieństwie do pierwszych zdjęć w temacie.
Jeżeli trafię gdzieś na ładną oryginalną kanapę, większa estetyka powróci.

Części kupiłem od osoby prywatnej, a że sprzedający nie chciał zbyć pojedynczych elementów zestawu, zabrałem wszystko za całkiem fajną kwotę. Nie mam wątpliwości, że sporo z nich trafi do MustangaWink

08-04-2018 11:23:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #39
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
A Mustang nabija kolejne kilometry....Smile

Zmian niewiele, ale udało się dorwać oryginalny, sprawny brzęczyk. Zastąpił ten rometowski i został zamontowany w miejscu przewidzianym przez producenta.
Z tłumika zniknęła srebrzanka, która skrywała niezbyt dobrze zachowany chrom.


30-09-2018 16:45:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Klaudek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Klaudek
Skąd: WLKP
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Jakbyś chciał się pozbyć dźwigni zmiany biegów i manetki gazu to odezwij się na pw Big Grin
04-10-2018 11:02:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #41
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Po zakończonym sezonie nadszedł czas na zerknięcie w jakim stanie jest cylinder, tłok i pierścienie, które zaczynały być słyszalne w nadmierny sposób.
Wstępna weryfikacja przyniosła następujące wnioski: tłok nominalny, nieoryginalny, prawdopodobnie almotowski, pierścienie z granicznym luzem na zamku.

Dylemat rodzi się w zakresie cylindra. Ten, który jeździł w Mustangu, ma wybitą grupę selekcyjną "C" oraz "K3", co początkowo sugerowało mi rzemieślniczy wyrób. Szukając informacji w tym temacie, natknąłem się na ogłoszenie w Czechach, w którym ktoś oferował nowy cylinder wraz z rachunkiem z Mototechny. Oznaczenia były bliźniacze.

Drugi cylinder, który mam, jest na pewno oryginalny - czechosłowacki, gdyż na wybity symbol "TK83" = z czeskiego technická kontrola, przy czym ma on za sobą już pierwszy szif, ale widoczną jeszcze "jodełkę" na gładzi.

Oba cylindry różnią się np. kształtem w okolicach mocowania kolanka wydechowego.
Prawdopodobnie oba są też oryginalne, jednakże pochodzą z innych lat produkcji.
Jak podaje jedna z czeskich stron poświęconych Jawkom, w latach 1983-1992 silniki 223 były produkowane w miejscowości Žiar jako części zamienne na rynek wewnętrzny oraz jako eksport do Polski (montowane w Ogarach 200), co mogłoby uzasadniać, że cylindry nieznacznie się różnią. Ciekawe czy występuje różnica w ich trwałości.

Zastanawiam się który cylinder oddać do szlifu, ale raczej postawię na ten starszy, tym bardziej, że mam już kupiony od http://sklep.motokam.net oryginalny czechosłowacki tłok na 3 szlif (38,75 mm).






24-12-2018 16:45:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #42
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Fajna baza do odbudowy, oczywiście siedzenie jest mankamentem, ale patrząc jak kompletujesz części czeskie z epoki, jestem pełen podziwu.
Jest oczywiście sporo głosów i na pewno masz swój pomysł na nia, ale patrząc po Twojej trosce, fajnie gdybyś postarał się o kompletną odbudowę, łącznie z malowaniem (pierwsze serie lub drugą Golden sport) i tymi pięknymi szparunkami na baku. Widziałem nawet ostatnio na olx parę oryginalnych tłumików czeskich (z rurką, nie tych a'la rometowskich) w dobrych cenach i myślę że warto byłoby się pokusić, bo w Polsce za takie rzeczy jeszcze aż tak jak za unikaty rometowskie się nie liczy, ale za to Czesi liczą sobie jak za zboże.
Eniłej, życzę powodzenia i dążenia do fajnego, unikatowego oryginału.


07-01-2019 18:16:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #43
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Remont silnika Mustanga czas zacząć...
Stan rozkładu silnika:

Jak się okazało wszystkie łożyska noszą oznaczenie ZVL CSSR, czyli są produktem z Czechosłowackiej Republiki Socjalistycznej.
Simmeringi wału korbowego o twardości kamienia miały polskie "napisy", a więc były dawniej wymienione.
Cylinder po szlifie (niewidoczny na zdjęciu) będzie współpracował z oryginalnym czechosłowackim tłokiem. Do silnika trafi również całkiem nowy i oryginalny czechosłowacki wał.

22-02-2019 23:16:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo heli126 za ten post.
heli126 Offline
Z Motorynką od 2002 roku
*


Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
Post: #44
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Części przygotowane do montażu.
Kartery wyczyszczone, nowe łożyska FAGa już są w nich zamontowane. Ciąg dalszy nastąpi...

25-02-2019 23:41:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #45
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
łańcuszek oryginalny czy współczesny ? bo jeśli współczesny to możesz mieć deko problem z rozciąganiem, tak samo z tarczami

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
26-02-2019 00:45:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 219
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 425
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 332
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 475
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19198
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 231
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 818
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 146
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 239
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 626

Reklama