Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Przedstawiam Wam mój kolejny motorower, a mianowicie Jawę 223.2 "Mustang" z 1980 r.
O Jawie dowiedziałem się trochę przez przypadek, a że odległość była nieduża, pojechałem na oględziny i zdecydowałem się na kupno.
Mustang pochodzi z 1980 r., jest zarejestrowany na białych tablicach i kompletny. Jest nawet pompka
Na początek trzeba ogarnąć instalację elektryczną i zamocować lampy oraz kanapę.
Wizualnie wygląda - moim zdaniem - dość przyzwoicie. Silnik na razie stanowi zagadkę, ale zapala. Jako, że motorek dłuższy czas stał nieużywany, muszę go z grubsza przejrzeć pod kątem technicznym. Płukanie zbiornika paliwa też będzie konieczne.
Dodatkowo dostałem sporo części zamiennych, co zapewne ułatwi prace nad przywróceniem Jawki do ładu. W wolnych chwilach będę starał się ją "wskrzesić"
Foto tuż po zakupie:
|
|
09-07-2017 11:43:52 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Ona nie ma żadnej linii, jest okropna po prostu, wóz drabiniasty
Oczywiście powodzenia w pracach i doprowadzeniu do ładu, ale musiałem napisać moje pierwsze wrażenie patrząc na zdjęcia tego pojazdu, to siedzenie, które jest wyżej od zbiornika, do tego te amortyzatory tylne, za duży wydech, masakra, ogar 205 przy mustangu wygrywa hehe
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
09-07-2017 22:54:22 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Pokaż no tą tabliczkę. Bo to o czym ty mówisz to oznaczenie silnika, które znajduje się na tabliczce.
"Typ vozidla" to w tym przypadku typ silnika. Dodam też, że Jawa ma numery ramy nabite na silniku, dlatego u nich numery silnika i ramy są takie same, co z resztą potwierdza "Ćislo ramu a motora" (Numer ramy i silnika) . Ciekawa sprawa, bo teoretycznie po wymianie silnika, który teraz taktowany jest jako część zamienna, numer ramy zostaje już tylko na tej tabliczce.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2017 20:21:55 przez Quake96.)
|
|
11-07-2017 20:21:31 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
(09-07-2017 23:16:54)Texas Ranger napisał(a): Mógłbyś wrzucić zdjęcie pompki?
Zdjęcie pompki poniżej. Mała korekta: pompka ma metalowy korpus, a plastikową "rączkę", na której dumnie czytamy "Made in Czechoslovakia"
(11-07-2017 20:21:31)Quake96 napisał(a): Pokaż no tą tabliczkę. Bo to o czym ty mówisz to oznaczenie silnika, które znajduje się na tabliczce.
Tabliczka wygląda tak samo, jak na wrzuconym przez Ciebie zdjęciu.
Co do typu/wersji, to podparłem się informacjami z czeskiej strony, na której podano m. in. że od 1975 roku wersja 23 była oznaczana na tabliczce znamionowej jako typ 223.200.
Cały artykuł o Mustangach znajduje się tutaj: http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ...-html.html. Już na samej górze autor tekstu odróżnia model 23 od 223.
W innym artykule podano, że po roku 1975 nastąpiła " změna značený všech motocyklů Jawa 50: 20, 21 Sport a 23 Mustang na 220.100, 221.100 a 223.200". A zatem np. Jawa 20 z 1980 roku miała na tabliczce "typ vozidla 220.1", a nie oznacza to przecież, że zamontowano w niej silnik o kodzie 220.1.
Wracając do wskrzeszania Mustanga, to odnotowałem progres, ponieważ udało się troszkę pojeździć. Oczywiście należało wypłukać bak, przejrzeć iskrownik i poprawić masę przy cewce na ramie. Dodatkowo wymieniłem pływak oraz linkę gazu, która podziękowała za współpracę. Sprzęgło zostało wyregulowane nową, dorobioną śrubą, a "kopniak" otrzymał inny sworzeń z dobrym gwintem.
Do zrobienia pozostaje instalacja elektryczna, gdyż nie działa oświetlenie.
Na chwilę obecną Mustang wygląda tak:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2017 13:59:46 przez heli126.)
|
|
16-07-2017 13:59:05 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
W Jawie do tej pory był klakson samochodowy 12V (prawdopodobnie z Mercedesa).
W tej chwili mam podłączoną tylną lampę oraz klakson Belma 6V, który znalazłem w zgromadzonych częściach zapasowych.
Docelowo chciałbym zamontować oryginalny brzęczyk z Jawy, więc chętnie się zamienię za mój rometowski, gdyby ktoś taki miał.
Do ideału brakuje tylko podłączenia przełącznika świateł krótkie-długie, natomiast klakson działa już z przycisku.
Mustang otrzymał też inny gaźnik, dzięki któremu silnik pracuje bardziej równomiernie na biegu jałowym.
|
|
03-09-2017 11:26:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|