Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak naprawić by nie kupować nowego
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #136
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Pony miała wczoraj wrócić z malowania, tak by do Świąt ją poskładać Confused ale niestety. Grzegorz musiał gdzieś tam pilnie pojechać i ... ponoć jutro ma do mnie wpaść po Pegaza.
Motorynka więc będzie jutro - zdjęcia też Smile
Jako, że plan grudniowy zakładał jeszcze od Wigilii, Komara 2350 z 1973 roku, czas ruszyć jeszcze z nim.
Dziś kilka zdjęć, tego co zrobiłem, już kiedyś były, a potem poznikały, więc ... dla potomnych - Seler-ku działaj Smile
Podnóżki kierowcy pod pedał z chromowanej rurki - projekt wg oryginału
Podnóżki takie stosowano w modelach 2350 do 1972/73, 2361 i T-1



tu dopiszę, bo na zdjęciu nieco zasłoniłem wymiary;
- pręt główny fi 12 dł 420 mm, wystaje z obu stron profilu po 95 mm.
- nie zaznaczyłem też otworu z gwintem M6 pod "zderzak" stopki hamulca, widać go na zdjęciach poniżej





wałek fi 14 mm, dł 70 mm
Drugą rzecz co dziś zmajstrowałem to stojak centralny;
- tulejowanie cybantu pod sworzeń fi 10 mm,
- sworzeń z nierdzewki A2 fi 10 i jego tuleja - będzie wspawana do ramy
- nowe "kacze łapki"





Na pierwszym zdjęciu widać rozwiercone, wyrobione otwory sworznia fi 16 mm z fazą fi 20 mm. Wewnątrz otwór i pręt fi 10,2 mm. Spawam tylko w miejscu fazy, zalewając równo, razem z prętem fi 10. Potem wszystko wycinam, wybijam resztkę pręta 10, szlifuję na gładko i zostaje tulejowany otwór cybantu, z otworem fi 10,2 pod sworzeń z nierdzewki A2 fi 10.
proooościzna Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2018 20:05:25 przez joozek.)
14-12-2018 19:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #137
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Muszę Cię zmartwić joozek, ale w 50-T-1 (i 50-TS-1) nie występowały takie podnóżki - były z kwadratowymi końcówkami i puste pomiędzy nimi Wink
15-12-2018 00:23:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #138
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
No tak, pręt kwadratowy Confused ups a, że była między nimi przerwa to wiem. W tych też tak w oryginale było, ale sie gięły i skręcały osiowo. Ustaliłem i wiem, ze jak dam cały pręt, to w niczym nie przeszkadza, a zdecydowanie bardziej wszystko stabilizuje.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
15-12-2018 00:34:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #139
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
ups, to tu miałem wstawić zdjęcia po spawaniu i szlifowaniu Smile








Dziś kolejny poradnik - NUMERY RAMY Big Grin

Co ja będę pisał Smile wszystko na zdjęciach Smile może tylko dodam, że rozmiar trzcionki na ramie 5 mm (oryginalnie 5,5), na silniku 6 mm, na tabliczce 4 mm, na kubku licznika i ślimaku 3 mm.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018 10:15:35 przez joozek.)
19-12-2018 14:51:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #140
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Tabliczka oryginalnie ma 3mm. Przemierzylem ostatnio 5 szt.Tu na foto oryginal i nieudana 5 mm.
19-12-2018 15:40:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #141
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(19-12-2018 15:40:41)aeroxteam2 napisał(a):  Tabliczka oryginalnie ma 3mm. Przemierzylem ostatnio 5 szt.Tu na foto oryginal i nieudana 5 mm.

3 mm mają litery i liczby tabliczki. Typ pojazdu i ostatnią cyfrę roku nabijano 4 mm.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018 09:00:36 przez Dawdzio.)
19-12-2018 18:39:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #142
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Z ciekawosci jeszcze raz sprawdzilem. Na 2 tabliczkach napisy mają ok 3.2mm na trzech 3.6mm.



Ale nie zauwazylem ze nowe tabliczki mają czcionke 3mm. Zwracam honor. 4 lepiej pasuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018 12:15:01 przez Dawdzio.)
19-12-2018 19:56:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #143
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Te spawy to dzieło sztuki Big Grin

Notatka od Dawdzio, 20-12-2018 09:22:55

Treści kontrowersyjne na tej stronie tematu zostały zdelegalizowane, a treści nielegalne - usunięte.
Przy okazji dokonano także edycji postów w celu ich poprawy stylistycznej.

Główny Urząd Kontroli Postów, Publikacji i Treści
Big Grin

19-12-2018 23:05:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #144
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Dziękuję bardzo Smile

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
20-12-2018 10:16:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #145
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
O to jak teraz ktoś będzie chciał na komarku numer telefonu do siebie nabić to jak jak poradnika nie ma :F .
20-12-2018 18:17:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo rafi555 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #146
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Z racji zamówienia hurtowego Smile oraz kolejnego zapytania na forum, dziś naprawa zerwanego gwintu szpilek amortyzatorów. Przedstawiam naprawę w motorynce.

1. wałek stalowy fi 16 mm, długości 160 mm



2. szpilki fi 8 długości 55 mm, z gwintami M8. Z jednej strony 25 mm, a z drugiej 9, 10 mm. Część bez gwintu 20 mm. W przypadku Pony, ja od strony wieszaka tłumika, stosuję dłuższy gwint 12 mm



Tyle jeśli chodzi o materiały, resztę widać na zdjęciach. Oczywiście otwory wiercimy osiowo, wiertłem fi 7,2 mm pod gwint M8.





Jeśli nie chcemy spawać, np rama jest pomalowana na nowo, szpilki wkręcamy na klej do gwintów, lub klej - "spawanie na zimno".

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 11:28:27 przez seler1500.)
21-02-2019 09:58:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #147
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Super robota jak zawsze Big Grin Ale mam jedno pytanie, czemu wiertło nie 6.8mm do gwintu 8mm?

xyz
21-02-2019 12:21:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #148
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
O to to. O to samo miałem pytać, zazwyczaj wierci się (w stali) śr. gwintu minus skok gwintu, czyli 6.75 do 6.8 mm. Dla alu można zaniżyć średnicę otworu do 6.5 mm. Ale w górę się jeszcze nie spotkałem.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
21-02-2019 12:30:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #149
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Podejrzewam doświadczenie. Nie ma potrzeby by się szarpać z gwintownikiem skoro można zrobić luźniejszy otwór skoro i tak jest wkręcane w niego tylko raz. Zgadłem?


"Ten komar za pomału się porusza"
21-02-2019 14:03:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #150
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Smile
Czekałem na te pytania Smile w końcu coś tu się dzieje Smile
Oczywiście, zalecany otwór w stali, pod gwint M8 to 6,8 mm.
Ja, to zamówienie Smile robiłem na tokarce, więc dla ułatwienia zrobiłem 7,2
Ułatwienie polega na tym, że używając gwintownika maszynowego do otworów nie-przelotowych, przy prędkości tokarki 110 (niestety takie najmniejsze ma moja), nie pozrywam gwintów. Do tego tak jak napisał gabriel0 po wkręceniu jednorazowym, zaspawałem i unieruchomiłem te szpilki w wałku.

Aha ... Rafałku ... wrzuć te zdjęcia na hosting forumowy

Notatka od seler1500, 04-03-2019 11:28:48

Fotki wrzucone Wink


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2019 15:35:52 przez joozek.)
21-02-2019 15:31:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 347
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276

Reklama