Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Polo Typ 760
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Romet Polo Typ 760
Romet Polo - jest to jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy, który produkowany był w latach 1974-1976.
Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką, która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy Dezamet serii 017 o mocy 1,7 KM.
Foto:
Dane techniczne:
- silnik typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
- Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 cm³.
- Stopień sprężania 8:1
- Moc nominalna 1,7 +/- 0,2 KM (1,25 +/- 0,15 kW) przy 4800 obr./min.
- Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr./min.
- Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego
- Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie
- Rozrusznik nożny
- Przeniesienie napędu: kołami zębatymi (zęby skośne)
- Zmiana biegów rękojeścią pokrętną, umieszczoną z lewej strony kierownicy
- Ilość oleju w skrzynce biegów 0,5 l
- Sprzęgło dwutarczowe mokre
- Masa silnika bez oleju 10,3 kg
- Gaźnik GM12F poziomy, o przelocie 12 mm
- Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) benzyny z olejem Lux10, Lux dw lub Mixol S
- Eksploatacyjne zużycie paliwa około 2l/ 100 km
Rama i wymiary:
- Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa
- Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 50 mm
- Zawieszenie koła tylnego na wahaczu resorowanym dwoma teleskopami o skoku 60 mm
- Kierownica wydłużona
- Siodło podłużne z oparciem
- Wydłużony bagażnik
- Osłony (przykręcone w środkowej części ramy, pod zbiornikem paliwa) na linki sterujące
- Całkowita długość 1700 mm, wysokość rączek kierownicy 1100 mm, wysokość siodła 800 mm.
- Motorower malowany w kolorach czerwonym, pomarańczowym i jasnozielonym
- Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54
- Hamulce szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni – ręczny, tylny – nożny, uruchamiany dźwignią po prawej stronie
- Wyposażenie: pompka do pompowania ogumienia, torebka z narzędziami, dzwonek rowerowy, szybkościomierz z licznikiem kilometrów
Informacje z dokumentów z Archiwum Państwowego w Bydgoszczy
Data wykonania rysunku technicznego:11.02.1977r.
Kolorystyka: koral, bursztynowy, groszkowy (wycofany)
Wyposażenie (niepełna lista):
I takie oto dane:
Siła P=49N (5 kg) nie może spowodować zmiany położenia dzwonka na rurze kierownicy.
Uwaga: manetka przyspieszenia i sprzęgła nie powinna obracać się względem osi rury kierownicy pod działaniem momentu obrotowego 7Nm.
Ciekawostka:
- produkcję Rometa Polo zakończono w 1976 roku, ale rysunek z archiwum pokazuje, że miał powstać taki sam model w 1977 roku lecz z innym silnikiem przypominający silnik 010, ale bez rozrusznika na pedały
- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
|
|
02-10-2011 12:59:40 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
jacomoto (09-04-2017), Majerano (04-16-2017), Szatek (04-15-2017)
|
stanley
Nowy
Liczba postów: 53
Imię: Staszek
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Polo Typ 760
No i tutaj się z tym nie zgodzę, ponieważ miałem takiego Rometa Polo z wysoką kierownicą z 1977 roku. Na 100% 77 rok. Kupiłem go co prawda w lecie 79 roku , przecenionego o 50% w stosunku do ceny detalicznej w Polmozbycie w Żaganiu. Był cały lekko zaśniedziały - felgi i nawet silnik pokryty lekką śniedzią, parę dni szorowałem go workiem jutowym moczonym w ropie aby babrał blasku. Było tam kilka sztuk wystawionych w dziale Bomis czyli odrzuty ze sprzedazy detalicznej. Owszem kierownica lubiła sie nieco przekręcić jak była za słabo dokręcona i pewnie wygiąć szybciej przy upadku, ale ja jakoś nei miałem z tym problemów. To był mój pierwszy nowy "motor" więc o niego dbałem. na dodatek był naprawdę szybki, ponad 50 km/h mierzone samochodem, więc realnie chyba nawet dochodził do 55 km/h. Wszystkie Romety 3 biegowe i komary wciągał nosem, bez żadnego kombinowania przy zębatkach . Zamykałem "budzik" prawie zawsze, szczególnie wieczorem w lecie miał super ciąg . Wtedy wskazówka dochodziła do pionu od prawej strony . Pewnie też przełozenia ślimaka/licznika miało wpływ na to, bo koła 16' a nie wiem czy był on inny niz w komarze czy romecie ? .
Dosiadam: WSK Gil, Romet Chart, Romet Ogar, Komar 3, WFM - w remoncie, Simsony Schwalbe elektryk 2,5 kW oraz 8 kW - składany po naprawie n-kodera.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2018 14:09:14 przez stanley.)
|
|
08-03-2018 14:05:36 |
|
1 osoba postawiła piwo stanley za ten post:1 osoba postawiła piwo stanley za ten post.
rafi555 (03-08-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|