Romet Polo Typ 760 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Modele Rometów (/forumdisplay.php?fid=237) +--- Wątek: Romet Polo Typ 760 (/showthread.php?tid=1915) |
Romet Polo Typ 760 - Tomasso94 - 02-10-2011 12:59:40 Romet Polo - jest to jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy, który produkowany był w latach 1974-1976. Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką, która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy Dezamet serii 017 o mocy 1,7 KM. Foto: Dane techniczne:
Rama i wymiary:
Informacje z dokumentów z Archiwum Państwowego w Bydgoszczy Data wykonania rysunku technicznego:11.02.1977r. Kolorystyka: koral, bursztynowy, groszkowy (wycofany) Wyposażenie (niepełna lista): I takie oto dane: Siła P=49N (5 kg) nie może spowodować zmiany położenia dzwonka na rurze kierownicy. Uwaga: manetka przyspieszenia i sprzęgła nie powinna obracać się względem osi rury kierownicy pod działaniem momentu obrotowego 7Nm. Ciekawostka: - produkcję Rometa Polo zakończono w 1976 roku, ale rysunek z archiwum pokazuje, że miał powstać taki sam model w 1977 roku lecz z innym silnikiem przypominający silnik 010, ale bez rozrusznika na pedały RE: [Wiki] Romet Polo Typ 760 - joozek - 16-04-2017 14:14:09 Należy też jeszcze dodać, że nie do końca produkcji stosowano wysoką kierownice. Niestety klasyczne cybanty i długie ramiona kierownicy, szybko się wyrabiały, a kierownice się gięły. Czytałem gdzieś, że już po kilku miesiącach produkcji zrezygnowano z wysokich kierownic i zastosowano od Komara 2350. RE: Romet Polo Typ 760 - stanley - 08-03-2018 14:05:36 No i tutaj się z tym nie zgodzę, ponieważ miałem takiego Rometa Polo z wysoką kierownicą z 1977 roku. Na 100% 77 rok. Kupiłem go co prawda w lecie 79 roku , przecenionego o 50% w stosunku do ceny detalicznej w Polmozbycie w Żaganiu. Był cały lekko zaśniedziały - felgi i nawet silnik pokryty lekką śniedzią, parę dni szorowałem go workiem jutowym moczonym w ropie aby babrał blasku. Było tam kilka sztuk wystawionych w dziale Bomis czyli odrzuty ze sprzedazy detalicznej. Owszem kierownica lubiła sie nieco przekręcić jak była za słabo dokręcona i pewnie wygiąć szybciej przy upadku, ale ja jakoś nei miałem z tym problemów. To był mój pierwszy nowy "motor" więc o niego dbałem. na dodatek był naprawdę szybki, ponad 50 km/h mierzone samochodem, więc realnie chyba nawet dochodził do 55 km/h. Wszystkie Romety 3 biegowe i komary wciągał nosem, bez żadnego kombinowania przy zębatkach . Zamykałem "budzik" prawie zawsze, szczególnie wieczorem w lecie miał super ciąg . Wtedy wskazówka dochodziła do pionu od prawej strony . Pewnie też przełozenia ślimaka/licznika miało wpływ na to, bo koła 16' a nie wiem czy był on inny niz w komarze czy romecie ? . RE: Romet Polo Typ 760 - speedwagon - 24-08-2018 22:13:23 Jak to jest z tym okresem produkcji modelu 760? Różne źródła podają dwa przedziały czasowe. Jedne tak jak wyżej we wątku 1974-1976, natomiast inne jako rok rozpoczęcia produkcji podają 1796 do 1980. Osobiście posiadam wpis w dowodzie Romet 760 oraz rok prod 1975. RE: Romet Polo Typ 760 - vnfduib - 02-08-2021 07:31:12 on they went, till the activity was pretty done, and the footwear stood equipped to be used upon the desk. this become long before dawn; and then they bustled away as short as lightning. discount home improvement RE: Romet Polo Typ 760 - Debesta - 02-08-2021 09:46:47 Jak tobze bot odkopal temat, to dorzucę do niego trzy grosze. Wuj mojej znajomej posiada Polo, z boiska kierownica, oraz w jasnoniebieskim kolorze. Jak kiedyś u niej bede to porobię zdjęć i tak dalej. |