Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Jeśli masz przyrząd jak wyżej, zakładasz do tłoka jedno zabezpieczenie, z drugiej strony zaczynasz wciskać sworzeń. Wrzucony do zamrażarki sworzeń powinien bez problemu wśliznąć się do rozgrzanego tłoka (ok. 70 stopni), wtedy dasz radę bez przyrządów. A pierścionki wiadomo, minimalnie rozginasz, i pakujesz w dolny rowek, to samo górny. Zakładanie cylindra - ustawiasz zamki, ściskasz palcami pierwszy pierścień, wsuwasz, ściskasz drugi, wsuwasz. Łożysko igiełkowe przed montażem obficie polej olejem do dwusuwów, gładź cylindra i tłok też posmaruj olejem.
To tak skrótowo
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 01:39:08 przez seler1500.)
|
|
04-08-2018 01:36:07 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Dodatkowo kupiłeś wał duellsa
To nie jest wał duells. To jakieś czajna, ale dobre czajna. A wcześniej nie miałem takiego luzu przy pierwszym złożeniu.
Cytat:Dlatego zmierz luz na tym połączeniu i podaj, to podeślę Ci linka z podkładka na wymiar.
Teraz się zastawiam, czy chodzi ci o luz na wale czy tłoka na korowodzie.
Przesunąłem wał w stronę sprzęgła. Efekt jest taki, że wygląda normalnie, ale trochę wolniej działa i czasami ma się wrażenie, że się zatrzymuje lekko. Przesunąłem z powrotem w stronę magneta i znowu działa dobrze.
Jak ściągnąć ten seger, bo mam wrażenie, że rozwalę te szczypce do pierścieni czy co to tam jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 13:44:31 przez Pan Zdzisław.)
|
|
04-08-2018 13:17:34 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Założyłem simeringi. Posmarowałem wewnętrzną i zewnętrzną stronę olejem, w którym będzie pracować. Próbowałem dopchnąć palcami, ale nie dochodziły, więc użyłem delikatnie młotka gumowego z drewienkiem.
Tylko trochę mam obawy bo wał mogłem kręcić jedną ręką, a po założeniu simeringów już muszę dwoma i idzie to z oporem. Jeśli dobrze pamiętam poprzednie składanie to, to jest normalne?
Tak czy siak składam dalej.
Teraz mam mały problem z pierścieniem regulującym.sprzęgła, w która stronę to ma być? W instrukcji pisze, że ma być luz 1,9-3,5mm. Jak jest powyżej 3,5mm to mam założyć odwrotnie, ale jak to zmierzyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018 16:03:24 przez Pan Zdzisław.)
|
|
05-08-2018 15:33:25 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
|
05-08-2018 16:35:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|