Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
Autor |
Wiadomość |
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Ostatni raz byłem tutaj rok temu. Praca z Rometem szła bardzo topornie do takiego stopnia, że musiałem zrobić przerwę. Jednak po roku wróciłem, aby rozłożyć silnik, złożyć go i pojechać w końcu tym Rometem. Mam nadzieje, że mi w tym pomożecie.
Zakupiłem markowe łożyska SKF z luzem C3 i jedno łożysko kryte też marki SKF. Ponad to kupiłem: simmeringi (lepsze); uszczelkę z kryngielitu; lepszy, szary smar silikonowy oraz pierścienie do tłoka.
Postanowiłem też nie ryzykować z wałem z krzywym korowodem. Chciałem zakupić oryginalny wał. Jednak był albo za drogi, albo okazywał się, że ma luzy góra-dół. Zakupiłem używany, chiński (czy tam tajwański) wał. Sprzedawca mówił, że zakupił go na JackMotors za 100zł tego roku. Był już w silniku i pracował dobrze. Jednak walnął mu cylinder i sprzedaje silnik na części. Nie miał luzów. Na dodatek dorzucił założone na niego łożyska marki Craft. Byłem sceptyczny tym opowieściom. Jednak nie chciałem szukać długo, więc dałem szanse. Chciał 55 zł, zszedłem do 45 zł. Przyszedł i.... nie wierzyłem, że był w silniku. Wyglądał bardzo dobrze, ładnie wykończony, bez rdzy i dosyć ciężki. Ma dopuszczalne luzy na boki, brak luzów góra-dół. Widać, że pracował bo łożyska na wale były zużyte. Wymiary te same, co do mm. Jednak korbowód wydaje się mniej solidny niż oryginalny. Znaczy ma te same wymiary co oryginał, jakość stali też dobra, ale wydaje się taki cienki. Na szczęście po pokazaniu go znajomemu stwierdził, że wał jest dobry. Znalazłem go też na GMOTO, gdzie ma same dobre opinie. Może to kolejny dobry wał jak Duells? Przekonam się.
Dorzucone było także łożysko igiełkowe. Nie wiem czy jest to łożysko wraz z wałem czy markowe, ale idealnie pasuje do sworznia z tradycyjnego korowodu. Jednak na wszelki wypadek wolałbym go wymienić na jakieś markowe.
Tutaj właśnie mam problem, bo nigdzie nie mogę znaleźć markowego łożyska igiełkowego o wymiarach 12x15x14. Jakbyście mogli mi podesłać linki do jakiś np: SKF, FAG czy KOYO byłbym wdzięczny.
Umyłem także wszystkie części silnika (jak i same kartery) w benzynie, po tym w wodzie z CIFEM. Następnie wytarłem ręcznikiem i na wszelki wypadek prysnąłem części WD40, aby nie zardzewiały. Wypolerowałem także wszystkie kanały w cylindrze, ,,miejsce na tłok'' w głowicy i sam tłok u góry.
Potrzebuje tylko jeszcze zabezpieczenia sworznia, łożyska igiełkowego, ściągacza do łożysk (mój nie dochodzi do łożysk i nawet nie ma jak złapać. Nie da się ściągnąć je imadłem, młotkiem, śrubokrętem czy prasą. Przy próbie z śrubokrętem i młotkiem trochę porysował się wał, więc odpuściliśmy) oraz tulejki sworznia (chyba, że ten ze starego korowodu może być).
Teraz chciałbym go złożyć z pomocą kogoś kto już to robił (mam na myśli forum). Chcę mieć pewność tego, że jest dobrze złożony. Mam na myśli, że będę tutaj pokazywał zdjęcia typu: czy zakładam dobrą podkładkę o takiej grubości czy też nie. Czy pod choinką powinna być tak podkładka czy nie itd.
Jednak pytania teraz mam takie:
1. Jakie markowe łożysko igiełkowe wsadzić do tego korowodu?
2. Montaż mogę przeprowadzić za pomocą oleju i prasy, czy lepiej nagrzać kartery i zamrozić łożyska?
3. Montować wszystko na luzie C3 czy dać jedno łożysko obustronnie zabezpieczone po stronie sprzęgła?
4. Co oznacza to CKS na korowodzie wału? Stop z jakiego jest zrobiony?
Przepraszam za taką przerwę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2018 23:38:21 przez Pan Zdzisław.)
|
|
20-07-2018 23:27:49 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
1. Łożysko igiełkowe pasuje od silników AM6, u siebie mam Top Racing i jest wystarczająco dobre.
2. Jak Ci wygodniej, ale lepiej nagrzać kartery (do max 80 - 100 stopni) i zamrozić łożyska. Można w ten sposób uniknąć uszkodzenia gniazd łożysk, ale uwaga, kartery muszą być podgrzewane równomiernie, podgrzewanie np. palnikiem może doprowadzić do zdeformowania przylgni i nie tylko.
3. Wszystko C3, bez osłonek. BTW istnieją też łożyska z luzem C3 z osłonkami, ale to inny temat.
4. Możliwe, ale nie sugerowałbym się tym. Mam taki sam wał w modyfikowanym silniku, 5000 km przebiegu nie robi na nim wrażenia, nadal bez luzów.
W żadnym wypadku nie składaj silnika na tej cienkiej białej uszczelce między połówki, dotnij z gambitu albo kup z klingierytu (są na sztuki) w jackmotors.
U siebie mam dokładnie to łożysko:
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2018 23:55:36 przez seler1500.)
|
|
20-07-2018 23:52:44 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2018 00:35:38 przez seler1500.)
|
|
21-07-2018 00:31:43 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
|
21-07-2018 00:47:53 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
|
21-07-2018 10:45:17 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|