Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
Autor |
Wiadomość |
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Kupiłem u gościa 3 podkładki dystansowe do kosiarek. Szerokość 12mm o grubości 0,5mm. Dwa dadzą 1mm co spowoduje, że będzie idealnie bez luzów i bez oporów. Trzecią mam do lekkiego szlifowania jakby to nie wystarczyło.
Zastanawia mnie, gdzie ta podkładka ma pójść w ten rowek na wałku czy do zębatki? Pisze w instrukcji średnica 12mm i pasuje do rowka na wałku, ale nie widzę zastosowania, bo to lata jakby.
Tak czy siak te dwie podkładki 0,5mm dadzą 1mm, co sprawi, że będzie idealnie ściśnięte. Zostawić to czy przeszlifować?
Zabawna sprawa. Zmierzyłem ten wałek i ma równo 4mm. Miejsce na wałek też 4mm, ale z rowkiem w łożysku 4,2mm. Podkładka jaką tam dawałem miała 1,5 mm. Czyli na 4,2mm dałem z podkładka wałek o wymiarze 4,1,5 mm. Oznacza to, że ma 0,5 mm luzu. Więc przeczuwam, że faktycznie może haczyć o coś.
Dobrze, więc tak. Zrobiłem test. Dałem podkładkę 2mm. Jak dokręciłem to się nie kręciła zębatka. Więc moja teoria o cienkiej podkładce się nie sprawdziła. Dałem po tym dwie podkładki 0,5mm (razem 1mm). Dokręciłem i teraz to wygląda tak.
2- z minimalnym oporem
0- swobodnie
1- praktycznie swobodnie
Z tą podkładką niby wałek nie ma luzu (chyba, że dać tą uszczelkę to przybędzie 0,2mm). Dać lekko grubszą podkładkę, zeszlifować jeszcze czy może zostawić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-08-2018 18:41:21 przez Pan Zdzisław.)
|
|
01-08-2018 17:51:49 |
|
|
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Chłopie co ty byś chciał żeby każdy ci w 5 minut odpowiadał ? Poczekaj 24h i spytaj jeszcze raz
Przecież właśnie czekam cały dzień na odpowiedź i dałem ponownie pytanie. Wiem, że ludzie nie mogą mnie niańczyć cały dzień, ale też mi się spieszy już ze złożeniem tego. Zadaje tak durne i błache pytania, bo boje się, że po złożeniu znowu ten romet będzie miał focha z jakiegoś powodu (Ale teraz po tej podkładce myślę, że po prostu 1 bieg się blokował). A obliczenia były po to, aby wiedzieć z czym był problem. I od samego początku ciągle miałem problemy z podkłada pod wałek. Opisuje też wszystko, aby ktoś kto wpadnie na pomysł składania mógł się po części posłużyć tym tematem (Albo, żeby był w jakimś stopniu przydatny). A ponieważ nie mam tak dobrego doświadczenia z tym silnikiem, to pytam się o porady, aby był jak najlepiej złożony.
Cytat: ja nigdy przy remontach tych silników nie miałem takich problemów ..
Przy romecie zawsze są jakieś problemy... jak nie silnik, to co innego. Poza tym to zależy od stanu rometa. Ten dla mnie to taki typowy wygrzebany ze szopy, czyli taki do odrestaurowania.
Cytat:Z tego co widzę dobrze jest. I z tego co mi wiadomo to podczas dystansowania skrzyni ustawia się koła zębate w jednej linii.
Był zdjęty prawy karter, ale nawet z nim dobrze chodził. Ojciec powiedział, że jest dobrze i, żebym to zostawił, bo przedobrze. Choć na prawdę troszeczkę mam wrażenie, że lepiej mógłby działać ten drugi bieg.
Dobra zostawiam go. Czyszczę kartery i odtłuszczam wszystko i składam. Założyłem lewą pokrywę, środkową cała złożyłem i biegi działały dobrze.
Ale spam się narobił. Da się usuwać stare posty?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-08-2018 23:58:00 przez Pan Zdzisław.)
|
|
01-08-2018 23:48:40 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Po złożeniu i przejechaniu kawałek będzie luks . Przecież to wszystko ci się ułoży.
A teraz nie wiadomo czy nie przesadziłeś i czy poskładasz silnik jak dałeś tam bóg wie ile podkładek .
|
|
01-08-2018 23:58:49 |
|
|
NoSeLatamTrochu
Druciarz
Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
|
02-08-2018 00:00:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|