ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-07-2018 14:50:08 |
|
3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post:3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
joozek (07-11-2018), marcin1479 (07-11-2018), Szatek (07-11-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak
No to fotorelacja co się działo wczoraj.
Aha ............... Anglicy którym kibicowałem niestety przegrali z Chorwacją 1-2
U Szerszenia najpierw przybył tylny, chromowany błotnik i bagażnik, a co tam niech ma.
Z racji tego, że wszystko wcześniej spasowałem, przed malowaniem i galwanizacją, montaż przebiegł raz dwa.
Po przerwie na małą czarną, zabrałem się za schowki. Miało być prosto i łatwo, a skończyło się na 3 montażach i 2 demontażach
Wszystko niby ok, ale uparłem się, aby nie było żadnych szczelin. Jak pasowała jedna strona, to druga już nie i zaś na odwrót. No to biegałem tak z każdej strony po 3 razy.
Potem okazało się, że zapomniałem o regeneracji uchwytu bateryjnego - stąd ta tymczasowa blacha. Tak więc spokojnie, zrobi się i ona.
Koniec końcem - zaakceptowałem to co zmajstrowałem.
Oczywiście cdn ....
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
12-07-2018 10:24:43 |
|
4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
JGNZM (07-12-2018), marcin1479 (07-13-2018), Odrestaurator (07-13-2018), Szatek (07-12-2018)
|
T_NIK
Uczeń
Liczba postów: 186
Imię: Tomek
Skąd: SI
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
12-07-2018 10:57:24 |
|
|
T_NIK
Uczeń
Liczba postów: 186
Imię: Tomek
Skąd: SI
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
12-07-2018 11:05:04 |
|
1 osoba postawiła piwo T_NIK za ten post:1 osoba postawiła piwo T_NIK za ten post.
joozek (07-12-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak
Wczoraj zmarudziłem sporo czasu na przygotowanie detali do reanimacji.
Najpierw uchwyt bateryjny.
Rozebrałem wszystkie detale i okazało się, że ktoś coś już przy nim majstrował. Nie wiedząc czemu, pobielił końcówki przewodów oczkowe, powodując nadtopienie elementów pcv z jednej strony. Kiepsko to wygląda, więc będę musiał poszukać jakiegoś dawcy tych elementów.
Przy okazji Patryku.
Zwróć uwagę, że ten uchwyt, różni się od późniejszego 78 r, kolegi T_NIK, sposobem wyprowadzenia połączeń. U niego są tzw końcówki wsuwane typu "męskiego", a u mnie były końcówki oczkowe z przewodami. Ciekawe jak to było w oryginale???
No cóż, koniec końcem rozebrany, wyczyszczony czeka na wysyłkę do ocynku.
Dopytam jeszcze, w którym miejscu i w jaki sposób, uchwyt bateryjny został podłączony do masy???
Patryku, jeszcze jedno pytanie do Ciebie, do czego są te małe wkręty z pcv???
Potem przyszła pora na kranik SW-8/1. Kupiłem go jakiś czas temu na aukcji, jako tzw "nowy ze starych zapasów". Oczywiście po rozebraniu, okazało się, że nie jest
nowy, a wszystko spieczone resztkami wyschniętego paliwa. Ok, myjka ultradźwiękowa zrobiła swoje, potem już tylko dopracowałem go mechanicznie.
Ostatni brakujący detal - tak mi się wydaje - to ślimak prędkościomierza.
Długo szukałem właściwego, z rocznika 1977, no i się nie doszukałem Na chwilę obecną będzie z 1976 r.
Na zdjęciach wygląda bdb, przekładnia idealna, jedynie delikatne przetarcia na obudowie. Oczywiście tak nie wyglądał, stan masakryczny, kupiony na Moto-bazarze za 5 zł. Mycie w benzynie, a potem w myjce, sprawia cuda
W sumie to wszystko, ogólnie dłubanina. Dla tych co czekali na kolejne zdjęcia z przybywania Szerszenia, dwa zdjęcia z przymiarki koła tylnego
cdn ...........
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-07-2018 12:34:45 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (07-14-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak
Ciąg dalszy prac.
Skoro schowek gotowy, to pora na jego wyposażenie, oczywiście zgodnie z katalogiem części. Trochę dołożyłem kluczy uniwersalnych ale niestety "śrubokręt" druciany miałem tylko jeden. Wszystko spakowane do torebki narzędziowej mojego projektu. Wszystkie moje Robaki takie mają.
Jako, że T-1 robiony wg plakatu na wystawę, pompka z napisem Made in Poland.
Potem przyszła pora na instalację elektryczną. Główna jej część standard, natomiast instalacja dzwonkowa, lekko zmodyfikowana. Może to i za duże słowo, ale po prostu pociągnąłem dodatkowy przewód minusowy do lampy. Obwód masy zamyka się tylko na odcinku; przycisk na kierownicy - mocowanie brzęczka względem masy.
Uniknąłem więc masowania uchwytu bateryjnego względem obudowy schowków i całej ramy, a co za tym idzie, spadku napięcia na tym odcinku.
Jak to zrobiłem pokazuję na odręcznym schemacie.
Co do tych wkrętów z pcv, chyba będę musiał zrobić tak jak napisałeś i je zastosować, w sytuacji gdy elementy izolacyjne zestawu, będą mi się zwierały. No chyba, że dorobię takie z tekstolitu.
Jako opaski instalacji, użyłem nabyte u Tomasza (Blues) opaski cięte na metry
Teraz przyszła pora na tą część montażu, którą lubię najbardziej - chromowane świecidełka
Zapewne jak zauważyliście, zastosowałem również dzwonek rowerowy ROMET, z rocznika 1977. No i oczywiście nowiutkie chwyty kierownicy z napisem ROMET - współczesne repliki firmy RETRO.
Na koniec kilka zdjęć całości postępów prac z kanapą siedzenia.
Praktycznie pozostały już tylko koła, ale niespodzianka również będzie
[/quote]
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2018 13:51:19 przez joozek.)
|
|
16-07-2018 13:49:38 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
remix301 (07-16-2018), Szatek (07-16-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|