![]() |
ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak (/showthread.php?tid=43475) |
ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - joozek - 06-04-2017 10:54:21 Z racji, że stanęły prace nad moim 2330 ![]() ![]() W takim razie - czas na jego wątek ![]() Najpierw trochę jego historii. Zakupiony 10-12-2016 w okolicach Bydgoszczy z aukcji, dzięki pomocy Użytkownik usunięty i jego pomocników ![]() Link do aukcji podesłał mi 175mateusz W moim wątku "Robaki ze złomu", gdzie go przedstawiłem, wywiązała się dyskusja co do jego rocznika. Ostatecznie stanęło na 1977 ![]() http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=31079&page=27 Koniec końców, Robak dojechał do mnie po kliku dniach. ![]() Projekt realizacji oparłem na tych fotografiach ![]() Najpierw wiedza teoretyczna ![]() ![]() Potem małe zakupy; zbiornik paliwa, bagażnik, tylna obręcz i nóżki centralne ![]() No i właściwy papier z 1977 roku ![]() ![]() Niby już pierwsze prace ruszyły wcześniej, ale jednak to nie będzie to ![]() ![]() ![]() Kilka rzeczy też już po mału pełznie swoim tempem, by osiągnąć zamierzony efekt ![]() Ok, to pierwszy post, więc na razie tyle. Wieczorem zdjęcia z rozbiórki ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - gregorian2008 - 06-04-2017 11:34:18 żólta landrynka bedzie ciekawie wygladac ona ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Dziadek - 06-04-2017 12:27:22 Miałem taki chromowany bagażnik lata temu gdzieś na skrócie go wyrwałem. Zastanawiałem się czy taki wyszedł z fabryki czy też nie. Projekt ambitny. Będę go śledzić na bieżąco jako fan 50-T-1 ![]() Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - joozek - 06-04-2017 12:51:33 (06-04-2017 11:34:18)gregorian2008 napisał(a): żólta landrynka bedzie ciekawie wygladac ona Ty wracaj szybko do zdrowia i podeślij mi nr RAL swojej landrynki ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Szatek - 06-04-2017 13:40:51 Także czekam na dalsze postępy prac ![]() A ten żółty, to jest L60 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Djproject - 06-04-2017 13:46:09 Czekamy na efekt końcowy . W swojej kolekcji mam Rometa 50 T-1 z 1979 roku w oryginalnym żółtym malowaniu , w wolnej chwili wstawię zdjęcia . RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - kacperszkudlarek - 06-04-2017 16:35:30 Joozku na pewno tego Rometa zrobisz ,,igłę" ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - pajak - 06-04-2017 22:49:24 Przecież jak Józek odstawi swoją T1 to zawstydzi ludzi z rometu. Następny robak zostanie przywrócony do życia i to jeszcze w lepszym stanie niż wyjeżdżał z fabryki. Pozdrawiam RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - joozek - 06-04-2017 23:49:04 Trochę trwało, by załadować trochę obiecanych zdjęć, no ale w końcu. Jak już pisałem, wcześniej kilka części odkręciłem, by się reanimowały w tzw między czasie, więc wszystkiego już na zdjęciach nie widać. Dziś głównie przednie zawieszenie, rama i tylny wahacz. ![]() ![]() ![]() Na drugim zdjęciu widać, że w tym modelu są 3 tuleje; 2 PVC i 1 metalowa - zgodnie z ww rocznikiem np 750, 760 i 2352. Późniejsze roczniki jakie robiłem, tej metalowej tulei już nie miały. Rama i tylny wahacz. Tu też bez palnika się nie obyło ![]() ![]() ![]() Te szkody po spadającym łańcuch też załatam - nie, nie na klej ![]() ![]() ![]() Ogranicznik to już norma, ktoś coś już drutował ![]() ![]() Podnóżki kierowcy i pasażera mnie zaskoczyły ![]() ![]() ![]() Schowek i osłona pod lampą - tu akurat nic do naprawiania nie będzie. Zastanawiam się tylko, czy i jak usunąć lakier z plastikowych osłon schowka. ![]() Na koniec zbiornik, z tych 2 muszę zrobić 1. Oj dużo będzie przy tym pracy ![]() ![]() Mateuszu, napis na zbiornik już mam, będzie klasyczna nakleja do tego modelu. RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Szatek - 07-04-2017 00:07:58 Po co zaznaczyłeś która nóżka górna jest która i co to za wymiary na nich? Polecam rozszerzyć "obejmy" dolnej półki przed lakierowaniem - przy montażu nóżek górnych, nie porysujesz na nich dzięki temu lakieru ![]() Widzę że ta rama ma już metalowe tuleje wahacza - ta którą obecnie się zajmuje, ich jeszcze nie miała ![]() Lakier z plastiku usuniesz chemicznie - np. Scansolem ![]() Co jest nie tak z tym zbiornikiem po prawo? RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - joozek - 07-04-2017 00:27:04 Jak to mówią, lepiej sobie zaznaczyć, niż potem się martwić ![]() Wymiar 23,5 cm to odległość od dolnej krawędzi rury do dolnej półki - tak na wszelki wypadek ![]() Obejmy już na tyle rozszerzone, że ruty wchodzą luźno - na zdjęciach tego nie widać. Tak, tu już są w ramie tuleje metalowe, jednak mają i 1 mm większa średnice niż z Ogara. Tak jak i reszta elementów, będą dorobione z nierdzewki A2. Znów muszę domówić materiału, tym razem pręt fi 25 mm. Jeśli ten środek do usuwania lakieru masz sprawdzony i nie "spali" plastikowych pokryw, to zakupie takowy - Dziękuję za info. Co do zbiornika - pognieciony niemiłosiernie, zerwany i spawany gwint kranika, spawane przednie mocowania i cała masa rdzy w środku. Mam nadzieję, że po ocynkowaniu całego, nie zrobi się sito. RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - gregor19781978 - 07-04-2017 06:43:59 Następny robak który będzie służył jako wzór do naśladowania Gratuluję i czekam na postęp prac RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Rafku - 07-04-2017 08:32:32 Czyli rozumiem, że zbiornik z lewej strony będzie dawcą dla tego z prawej? Jakbym nie zrozumiał i byś 'otwierał' któryś z nich (rozcinał środkowy zgrzew) to fajnie by było zobaczyć fotki jak taki zbiornik od środka wygląda ![]() Powodzenia w pracach RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - joozek - 07-04-2017 11:51:20 Dziś wystrugałem, no może nie do końca ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() RE: ROMET 2370 50-T-1 1977 - kolejny Robak - Szatek - 07-04-2017 12:20:45 Jeśli już jesteśmy przy składaniu tylnych amortyzatorów, to warto wspomnieć, że taki przyrząd do ściskania jego sprężyny, znacznie ułatwia też jego rozebranie: ![]() Można dzięki niemu także łatwo zblokować metalową tuleje (po ściśnieciu sprężyny) ![]() |