Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak naprawić by nie kupować nowego
Autor Wiadomość
em_ko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
Post: #76
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(16-01-2018 15:47:22)joozek napisał(a):  To co zastałem ...

Wygląda jota w jotę jak to, co ja zastałem w swoim siedzeniu Big Grin
Swoją drogą- niemała lipa z tymi siedzeniami, niewiele da się zrobić bez rozbebeszania...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2018 01:52:28 przez joozek.)
16-01-2018 20:53:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #77
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
taaa, bo to Twój gruz Smile Swoją drogą, dzięki niemu poradnik będzie się rozrastał ... do kilku stron Angel

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-01-2018 01:54:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #78
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Słowo się rzekło, więc działam dalej Smile
Dziś pora na podnóżki kierowcy, przypomnę są do Komara 2350, 2350-2
Jak widać na zdjęciu poniżej, są inne niz od T-1, mimo takiej samej ramy w miejscu mocowania silnika. Podnóżek jest krótszy, a obejma obrócona o 180 stopni.



Pierwsze cięcie, wymiarowanie i rysunki




Przeniesienie rysunku na blachę Smile zrobiłem to dosłownie, przyklejając go Smile oczywiście można było wytrasować Smile



Cięcie i niezbędne narzędzia, zwłaszcza małe tarcze się przydały, o pilniku nie wspomnę Smile



Punktowanie i wiercenie otworów. Najpierw wiertło fi 4 mm, potem fi 8, a na koniec pilnik okrągły. Do wiercenia przydatny statyw wiertarki ręcznej - pamięta jeszcze Celmę Smile



Teraz pora na tarczę "włosy murzyna" i detal jak nowy Smile
Trasowanie miejsc gięć i pierwsze zagięcia



efekt końcowy gięcia






Delikatne poprawki pilnikiem i przymiarka do kątownika 20 x 20 x 3,5



Oczywiście przymiarka do Robaka, też być musi Tongue






cdn ... Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-01-2018 11:06:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #79
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Dziś pora na zawieszenie; tył i przód.
Niestety rozwiązanie przeniesienia napędu w Robakach, nie należy do końca przemyślanych, więc częste spadanie łańcucha i zniszczenia jakie pozostawia na tylnym wahaczu - to norma. Oczywiście pomijam fakt, że w Polsce do puki jeździ - to nic nie trzeba robić Smile skoro łańcuch i zębatki są to jest - OK Big Grin
Do tego patenty na różne potrzeby, np dodatkowe tylne podnóżki i można powiedzieć, że wahacz na złom.



Oczywiście można to naprawić. Odcinamy zniszczony wspornik, ale tak by nie uszkodzić rury wahacza i szlifujemy pozostałości spawu - wolniej ale z lepszym efektem, zrobimy to tarczą listkową P60 i P80.
Docinamy wspornik wg wzoru starego z odpowiednio grubej blachy, wystarczy st3s, w tym przypadku 3,5 mm, często też zdarzają się 4 mm.
Wiercimy otwór fi 8 mm i lekko fazujemy.
Teraz potrzebna na będzie np długa śruba M8 i 4 nakrętki M8
Względem drugiego wspornika ustalamy położenie tego do wymiany.
W tym przypadku wymieniam jeden wspornik, jeśli jest wymiana obu, to robimy to po kolei, raz jeden, ze wspawaniem go, potem drugi. Taka sytuacja zapewni na właściwe miejsca ich wspawań.
Odległość między wspornikami, mierzona od wewnątrz to 145 mm.






Teraz pora na przednie zawieszenie, widelec do Komara 2350.
Niestety, jedna z dolnych osłon, "skarpetek" była uderzona i skrzywiona. Ktoś to już próbował reanimować i spawał elektrodą - efekt - masakra. Do tego podczas uderzenia, wywaliło górną zaślepkę sprężyny wahacza, która wyszła na zewnątrz. To też ktoś naprawiał elektrodą Angry







Tym razem zastosuję metodę przeszczepu Smile robiłem kiedyś takie coś w swoim 2350, pewnie nieliczni to pamiętają. Jakiś czas temu znalazłem resztki 2330, ale pogniecionego podnośnikiem na złomie. Niestety nie nadawał sie do niczego, więc zabrałem to co miało się kiedyś przydać Big Grin



Odciąłem zbędne resztki blachy i spawów, oczyściłem tarczą "włosy murzyna".
Element gotowy. Podobnie usunąłem i wyszlifowałem miejsce po starej "skarpetce".



Przymiarka całości. Jako, że drugą "skarpetkę" pozostawiłem, łatwiej było o spasowanie i miejsce montażu. Efekt na zdjęciach, łącznie z wymiarem odległości między "skarpetkami" - 85 mm. Tu też użyłem długiego pręta gwintowanego M8 i 4 nakrętek M8.






cdn Angel ... w końcu Michałkowy gruz potrzebuje dalszych napraw i poradników.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2018 14:39:16 przez joozek.)
17-01-2018 18:40:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #80
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Ok, wróćmy do podnóżek kierowcy i pedała hamulca tylnego - ja go nazywam typu "łyżwa" w tym typie Robaka.
Podnóżki zrobiłem nowe, ale brakuje w nim "karbu" o który zapiera się specjalnie podcięta, wspawana tulejka pedału. Niestety jest wykonana z byle jakiej blachy i szybko ulega deformacji.




Niestety nie zrobiłem z drugiej strony, ale była w jeszcze gorszym stanie.
Obciąłem ją z zewnątrz, a resztę wywierciłem wiertłem fi 16, na wiertarce stołowej.
Niestety ręczną nie polecam tego robić - BHP, a także dlatego, że wiertło nam się przestawi.





Teraz pora na tulejkę, wytoczyłem ją z rurki A2 nierdzewnej, wg wymiarów;



Następnie rowek wzdłużny - 4 mm, a także cięcie z jednej strony wg rysunków i zdjeć.







Niestety, nie wszystkie zdjęcia przeszły przez hosting, więc nie widać wszystkiego krok po kroku. Uzupełnię to niebawem.
Na koniec info dotyczące spawania. Tulejkę należy wspawać pod kątem względem pedału, tak aby on sam odchodził od pokrywy silnika, nie obcierał jej, po zamontowaniu na podnóżku - to też pokażę na zdjęciach po spawaniu.

cdn

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
19-01-2018 15:46:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
em_ko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
Post: #81
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(17-01-2018 01:54:20)joozek napisał(a):  taaa, bo to Twój gruz Smile Swoją drogą, dzięki niemu poradnik będzie się rozrastał ... do kilku stron Angel

A co tam- wątek ciekawy, to niech się rozrasta Big Grin
22-01-2018 22:50:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo em_ko za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #82
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Mała przerwa przy Michałkowym projekcie Smile
Jest potrzeba, zamówienie dwóch podnóżków kierowcy do Komara 2361
Dostałem tylko sam pedał z rurki, w nowym chromie.
Cały wyrzeźbiłem na podstawie swojego.
Do części głównej uzyłem profil zamknięty 30 x 18 x 2 prostokątny, o długości 230 mm
Nadaje się idealnie, do tego pręt okrągły fi 12 x 420 mm.
Metaloplastyki trochę jest Smile sam profil podnózka, no i mocowanie ogranicznika, o wałku samej stopki nie wspomnę.
Sam cybant jest identyczny jak w modelu 2350 - wymiary powyżej.
Ok, najpierw odręczne rysunki z wymiarami, a potem zdjęcia.
Koszt takiego podnóżka, bez chromowanej rurki, wyceniam na 70 zł.





Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2018 22:16:13 przez joozek.)
25-01-2018 22:15:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #83
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Na taką robotę się aż przyjemnie patrzy

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-01-2018 00:52:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #84
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Podnóżki do Sporta gotowe, pospawane i spasowane na moim zielonym Robaku Smile







Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
30-01-2018 21:18:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #85
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Michała Komar 2350-2 zrobił bay-bay i pojechał sobie Smile
Pora na kolejne projekty i porady.
Tym razem dotarł do mnie Komar 2351 i jego przednie zawieszenie, z nieszczęsnymi szpilko/ślimakami.
Kiedyś, dawno, dawno temu miałem znajomego co mi dorabiał je z nierdzewki A2, na CNC. Potem sam rzeźbiłem z wałka fi 20, spawając sprężynę, ale ....
Co zrobić by zachować oryginalne szpilko/ślimaki, które mam, ale ze zmęczonymi szpilkami M8 ???
Po kolei;
1. usunąłem stare szpilki M8 - okazuje się, że są spłaszczone i osadzone przez wtopienie ok 10 mm.
2. wywierciłem wiertłem fi 7 mm, długości 35 mm, wzdłużny otwór w szpilce - tylko na tokarce
3. nagwintowałem ten otwór gwintownikiem maszynowym M8, dł 30 mm - też na tokarce
4. wykorzystałem gotowe wkręty dociskowe ustalające DIN 916 A2 M8x60, wkręcając je w nagwintowane otwory tak, aby wystawała szpilka o długości 34 mm
5. nakręciłem nakrętkę niską M8 x 4 mm, kontrując szpilkę przed wykręceniem się. Oczywiście można było dać kleju do twardych PCV, ale uznałem, że to jest niepotrzebny zabieg - szpilki prezentują się i spełniają zadanie, lepiej jak nowe.

A teraz fotki




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
21-02-2018 20:49:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #86
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Mega robota, ale zachodzi pytanie, jak nie zniszczyć tych nowych szpilek? Chodzi o dociśnięcie tych szpilko-ślimaków w widełkach, tych nakrętek, które są pod półką?

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
21-02-2018 23:57:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #87
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Użyłem wkręty dociskowe i zamontowalem tak, że można unieruchomic je, za pomocą klucza imbusowego, kontrujac nakrętke M8 z podkladka radelkowa. Widac je na zdjęciu. W ten sposób można ustalic dokladnie położenie stabilne, szpilko/slimakow i sprężyn.
Chyba nieco poprawiłem projektanta tegoż rozwiązania. Tongue

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
22-02-2018 11:30:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #88
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Czas na poradnik o amortyzatorach ze sprężyną na wierzchu.
Jak wyglądają zużyte, wszyscy wiedzą; wytarte tuleje i szpilki prowadzące.



1. obcinamy je i na tokarce wiercimy otwór fi 8,5 mm i gwintujemy M10, dł 24 mm
2. z pręta fi 10, dł 140 mm robimy nową szpilkę z gwintem M10 dł 24 mm.
Szpilki dodatkowo ocynkowałem.
3. wkręcam szpilki na klej do gwintów - niebieski
4. toczymy tuleje poliamidowe fi 19 x fi 10 x 40 mm.
Główki górne gotowe.








1. usuwamy stare tuleje z główek dolnych - palnik gazowy i wiertło fi 18,5
2. usuwamy cały zapieczony brud poniżej tulei pcv, wiertło fi 13, głębokość 120 mm
3. czyścimy z resztek - wata stalowa, przedmuchujemy i myjemy.
4. toczymy nowe tuleje pcv - fi 19,2 x 10 x 38 mm
5. tuleje osadzamy na sucho - prasa
6. smarujemy główki dolne pod szpilki - smar łożyskowy.
Główki dolne gotowe





EFEKT WIZUALNY
Tym razem wszystko wyszkiełkowałem, a na koniec wata stalowa.
Wyrób gotowy Smile
Jak coś to zapraszam do moich usług.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2018 14:18:41 przez joozek.)
02-03-2018 14:15:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #89
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Dobra robota, sam przymierzam się teraz do takiej akcji. Z tą różnicą, że zamiast pręta ocynkowanego chcę zastosować pręt pokryty chromem technicznym:

http://allegro.pl/pret-chromowany-stalow...93399.html

Generuje to co prawda większe koszta, ale moim zdaniem to trwalsze rozwiązanie.
02-03-2018 15:35:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #90
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Wszystko jak zawsze świetnie, ale myślę że ten temat to raczej tylko prezentacja Twoich usług, bo niestety osoby wykonujące samodzielnie takie naprawy, można by policzyć pewnie na palcach jednej ręki Wink
02-03-2018 15:42:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 263

Reklama