Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Segerek, o którym pisze Marwerick wygląda w przybliżeniu tak:
Śruba jest oryginalna. Musiałem tylko poprawić gwint i troszkę dalej nagwintować, by śruba pewnie "łapała".
Nowe śruby do pokrywy schowka (na wzór oryginału) są do kupienia w Czechach i kosztują ok. 16 zł. Przy zamawianiu części pewnie dokupię sobie nówkę i będzie malina
Przy okazji wrzucam zdjęcie tabliczki, która była zamieszana w całej masie dodatkowych gratów zabranych przeze mnie razem z Mustangiem. Widnieje na niej prawdopodobnie pierwszy numer rejestracyjny mojego egzemplarza.
Takie "puste" tabliczki, bez numerów, były fabrycznie montowane na Jawach. Na nich Czesi chyba sami pisali sobie nadane konkretnym motorowerom numery rejestracyjne.
A tu zdjęcie Mustanga posiadającego właśnie taką tabliczkę (opublikowane na jednej z czeskich stron):
|
|
01-10-2017 17:57:08 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
W otchłaniach Internetu odnalazłem niedawno stronę, na której (prawdopodobnie) drugi właściciel Mustanga zaprezentował swoją maszynę.
Pojawia się tam również zdjęcie obrazujące poprzedni kolor zbiornika oraz schowka. Błotniki były jeszcze wtedy w oryginalnym lakierze.
Szkoda, że fabryczny pomarańczowy lakier nie pozostał tym jedynym
Niestety nie przetrwało też epokowe lusterko, które ma złamany uchwyt i rozbitą szybkę.
Korzystając natomiast z wolnego czasu, dokonałem sortowania części, które przywiozłem razem z Mustangiem.
Wśród tychże "skarbów" znalazłem m. in. nowe części:
- oryginalny czeski wał z korbowodem,
- łańcuch wraz z zębatka zdawczą i wieńcem tylnej zębatki,
- linki (wykorzystałem już tą od gazu),
- klosz tylnej lampy,
- czeskie łańcuszki sprzęgłowe,
- kabel wysokiego napięcia z fajką,
- elementy iskrownika (cewka, przerywacz).
Zapewne niejedno z tej listy przyda się w trakcie eksploatacji lub podczas remontu
Początkiem grudnia wymieniłem jeszcze uszczelkę w kraniku, gdyż poprzednia nie spełniała prawidłowo swojej funkcji. Teraz jest OK.
Natomiast na zakończenie 2017 roku (tj. dzisiaj) miło zaskoczył mnie fakt, że Jawa "zaskoczyła" na tzw. pierwszy strzał i to po dość długim postoju. Następne odpalenie już w przyszłym roku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2017 16:53:43 przez heli126.)
|
|
31-12-2017 16:46:45 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Na początku produkcji występowały wersje dwukolorowe, np. biało-czarne czy żółto-czarne (Golden Sport). Czarna była rama, ale też część przedniego widelca.
W późniejszych etapach produkowano wersje tak naprawdę trójkolorowe, tzn. rama i część lub całość przedniego widelca - czarne, błotniki - szare, a zbiornik i schowek - czerwone, pomarańczowe, żółte lub błękitne.
Mój egzemplarz fabrycznie był pomarańczowo-szaro-czarny
Oryginalne wersje kolorystyczne można obejrzeć na czeskiej stronie: http://www.jawa-50.cz/clanek/monografie-...onyry.html
A tu już foto z 06.01.2018 r., tylko leciwy aparat w telefonie nieco przekłamał kolor baku i schowka:
|
|
07-01-2018 13:38:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|