Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak naprawić by nie kupować nowego
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Jak to nie ma, jest na pierwszej stronie. Lagi adoptowałem od modelu 750/760.
Teraz lagi wróciły z ocynku (niestety, cięcie kosztów), więc pozostało już tylko je złożyć, a potem pomalować.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
04-12-2017 00:27:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #62
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Jeśli jest to przepraszam!
04-12-2017 10:30:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Texas Ranger za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Nadszedł dzień, zakończenia projektu T-1 Marcina.
Gruzowisko przeszło kompleksową reinkarnację "Motylem Być" Big Grin
Jutro idzie do piaskowania, a w czwartek jedzie do Grześko-wej Lakierni Tongue
W sumie jak na moje zdolności spawalnicze, to tylko w jednym miejscu szczepienia blach, trzeba będzie dać szpachel. Uważam, że wyszło miodzio, czyli tak jak chciałem.
Wszystko było spasowane i skręcone, tak by potem nie wyszła jakaś buba Tongue
Aha, brakuje przedniego widelca i półki, bo się Marcin trochę ociągał :F
Popatrzcie sami ...









Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2017 18:03:52 przez joozek.)
04-12-2017 18:02:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
A ta tulejka od wahacza w ramie zostaje z takim wytarciem od łańcucha?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
04-12-2017 20:00:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #65
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Tak, po pomalowaniu i zlozeniu tulei metalowych i poliamidowych, na wierzchu dam tuleje z nierdzewki A2
Tak robię we wszystkich Robakach.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
04-12-2017 21:05:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
To teraz joozek zdradź cenę za wszystko Smile
04-12-2017 21:09:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #67
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Cena jest adekwatna do wlozonej pracy, do tego będzie nowe zawieszenie przednie i tylne, no i piekne amortyzatory od T-1. Do tego nowy lakier, juz mi się podoba.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
05-12-2017 00:21:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Super wygląda. Pozatym też bym chciał mieć taki porządek w warsztacie gdzie przy gitarach dłubie :-)
05-12-2017 00:23:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bkrukl za ten post.
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
A jak by tak zrobić, pospawać nową ramę od podstaw?
05-12-2017 20:49:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Patryko350 za ten post.
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Józek ty to jednak artysta jesteś

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
05-12-2017 21:47:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Majerano za ten post.
Simpepsi97 Offline
Użytkownik
*


Liczba postów: 162
Imię: Dominik
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
Post: #71
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(05-12-2017 20:49:15)Patryko350 napisał(a):  A jak by tak zrobić, pospawać nową ramę od podstaw?

Rok temu zrobiłem od podstaw ramę motorynki - do tego dużo elementów mojej produkcji np: schowek , uchwyt tłumika , stopki centralne , uchwyt rejestracji Cool
05-12-2017 23:11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Simpepsi97 za ten post.
marcin1479 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 251
Imię: Marcin
Skąd: Lipno
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Pięknie się prezentuje moja rama Smile Będzie miodzio Smile Wszystko dzięki Józkowi Wink Będzie lepiej niż fabryka Wink
05-12-2017 23:58:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo marcin1479 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #73
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(03-12-2017 14:16:14)joozek napisał(a):  Pamiętacie skrzywiony przód od Komara Bogdana???



Tak to wygląda teraz, po kompleksowej reanimacji Smile
Mam nadzieję, że wkrótce Bogdan pokaże nam go w pełnej krasie, pomalowany Smile


No i efekt końcowy - dostałem od Bogdana zdjęcia pomalowanych widełek - teraz jak nówki Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
20-12-2017 12:03:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #74
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Mam nadzieję, że mój poradnik nie umiera Smile i zaglądacie tu czasem Smile

Dziś dwie sprawy, obie dotyczą stojaka centralnego.
Pierwsza to naprawa rozkalibrowanego otworu osi stojaka. Już ktoś kiedyś "naprawiał tą bolączkę" i rozwiercił oba otwory pod fi 12 mm. Zarówno one jak i dorobiona oś ze śruby M12, uległy zużyciu. Jak więc sobie z tym poradzić???
1. rozwiercam oba otwory na wiertarce stołowej, wiertłem fi 15 mm i od zewnętrznej strony robię fazkę wewnętrzną, wiertłem fi 18 mm.
2. toczę pierścienie metalowe o wymiarach fi 15 x 10,2 x 3,5 mm, ja je wykonałem z wałka nierdzewnego A2 fi 16 mm. Ostatni wymiar = grubości płaskownika stojaka. Z jednej strony pierścieni wykonuję fazkę zewnętrzną.
3. wciskam, pasowanie na wcisk, pierścienie w otwory płaskownika.
4. By zachować osiowość obu otworów, na czas spawania wkładam kawałek pręta fi 10 mm, przy okazji spawania nie zaleję otworów fi 10,2 mm.
5. Spawam tylko z jednej strony, zalewając obie fazki.
6. Szlifuję i poprawiam otwory fi 10,2 mm - wiertarka stołowa.
Tak to wygląda na zdjęciach;







Oś stojaka dorobiona z wałka nierdzewnego A2 fi 10 mm. Na razie z jednej strony nakrętka M10, potem będzie zaspawana Mig-iem z drutem nierdzewnym i zatoczona na kształt 'grzybka".
Przy okazji pospawałem wszelkie pęknięcia, nad-spawałem zużycia stojaka itp.

Druga sprawa to stopki stojaka. Jak wiadomo zużywają się przez ścieranie i zmieniają swoją grubość i kształt, więc by to wyglądało jak oryginał, naprawiam;
1. ścinam max resztki stopek stojaka, jednak zachowując profil ugiecia
2. docinam prostokąty z blachy 3 mm
3. spawam całość
4. szlifuję nadając kształt oryginalnych stopek.





Przy okazji, naprawiałem stojak od T-1 z 1981 roku. Jak widać w porównaniu do stojaka od Komara 2350, jest on dłuższy o ok 1,5 do 2 cm.
Zauważyłem, porównałem też, że stojaki dłuższe, stosowano w modelach 2351, 2352, T-1 i Romecie 100, czyli wszędzie gdzie zastosowano przednie zawieszenie teleskopowe.


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-01-2018 14:15:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
Przy okazji remontu kolejnego Robaka - tym razem Komara 2350-2, pora na kolejne naprawy i wskazówki mojego poradnika.
Najpierw blacha siedzenia. Niestety, konstruktorzy nie popisali się z tylnym mocowaniem wspornika do blachy - typowa bolączka tego rozwiązania - 2350-2 i 2361
Cieniutka blaszka, zgrzana do blachy i płytkie gwinty - efekt, odpadło, a potem modzone na śruby.
Ja to zrobiłem z grubszej blachy, 3 mm i szerszej, by nie krzywiło blachy siedzenia.
Mogłem oczywiście zgrzać to na zgrzewarce, ale trochę pokombinowałem i zmieniłem zdanie.
Mam nadzieje, że zdjęcia oddają istotę naprawy. Spawanie będzie tylko z wierzchu, czyli od strony gąbki. Wkrótce zdjęcia po spawaniu i szlifowaniu.

To co zastałem



Nowa blacha zamocowana na śruby M4 z łbem stożkowym, po ich zaspawaniu nie będzie ich widać. Widoczne śruby M6, stanowią prowadzenie pod śruby właściwe do montażu wspornika tylnego.



Z wierzchu lekko zeszlifowałem wgłębienia, by się zmieściły nakrętki M6. Wszystko to będzie ob-spawane i zeszlifowane.



tak jak pisałem, po spawaniu i szlifowaniu wrzucę kolejne zdjęcia

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
16-01-2018 15:47:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 65
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 452
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama