Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Autor Wiadomość
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Dziękuję za recenzję, polecam się Smile

Podstawa jest wycinana ze stali a nie aluminium jak napisałeś, bo każdy wie z internetów że tego nie pomalujesz Smile

Farba w miejscu śrub ma się zdrapywać ponieważ podstawa iskrownika musi mieć masę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2017 00:17:30 przez RaPi.)
17-06-2017 00:11:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #47
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(17-06-2017 00:11:47)RaPi napisał(a):  Podstawa jest wycinana ze stali a nie aluminium

Ale ze mnie amator, ale faktycznie co
17-06-2017 12:45:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #48
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Wersje do charta będą? (Chyba że ten od 023 pasuje :F )

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
17-06-2017 20:23:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #49
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Ale jeśli zapłon z Charta pasuje do 023 to na odwrót też powinno. Chyba... :F

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2017 22:09:51 przez Motorowerzystka.)
17-06-2017 22:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #50
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(14-06-2017 10:11:01)ARES napisał(a):  Zgadzam się z charperem.Oryginalny zapłon na porządnych częściach (cewka renox,platynki irmot,kondensator z fiata 126P pod siodełkiem)będzie również tak dobry jak zapłon cdi, wiele osób narzeka na platynkowy zapłon seryjny dlatego że wsadza cewki za 20 zł ,platynki za 7 zł niema się co dziwić.Porządnie zmontowany zapłon na porządnych częściach może konkurować z zapłonem CDI (przepradzam że piszę nie na temat ale jestem romeciarzem z pasji i chcę zwrócić uwagę na zapłon seryjny ,że też jest bardzo dobry)

tak tak, ciekawe co ci po tym wszystkim jeśli miedzy platynki wpadnie ci jakiś fajny, mały paproszek. wtedy to nawet części od japonca nie pomogą, wiedza o tym producenci, którzy od dawien dawna już nie stosuja mechanicznego sterowania zapłonem nawet w chińskich piłach, które trwałością nie grzeszą, to przynajmniej zapłon jest dość dobry. Można się kłucić o jakość procesu technologicznego nawijania cewek i impulsatorów, w końcu drut, z którego sa wykonane jest bardzo delikatny, ale jeśli producent przyłożył się do wykonania tych elementów, to na pewno praca silnika nie zostanie przerwana od paproszka czy zaolejenia, którego pewnie nawet nie zauważysz a będziesz się zastanawiał czemu nie działa. Żeby napisać tyle pochlebieństw na temat starych prądnic zmd, czy to jawki, trzeba chyba je na slepo miłować i możliwie mało użytkować. sam proces regulacji takiego zapłonu w dezametach jest denerwujący, bo jest mało miejsca na wsuniecie szczelinomierza i w dodatku trzeba kręcić wkrętakiem. Poza tym trzeba dokonywać okresowych korekt bo przerywacz slizga się po krzywce i ten plastik może się wycierać. W dzisiejszych czasach chyba trochę za szybko się żyje żeby się zajmować takimi pierdołami.
Ja pisałem w poprzednim poscie o zapłonie charta, porównywanie platynkowca do cdi to jak porównywanie noza do widelca. widelcem tez od biedy udziabiesz kawalek kotleta, o ile nie jest za twardy.
18-06-2017 03:27:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo charper za ten post.
GRADO Offline
byle nie mixol !
*


Liczba postów: 209
Imię: Krzysiek
Skąd: Złotów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #51
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
a magneto jest wyważane po wstawieniu dorabianej krzywki ? czy wyważone magneto trafia na nowa krzywkę ? oraz czy można do takiego zapłonu bezproblemowo podłączyć aku i resztę elektryki (kierunki , stop) ? był bym bardzo chętny jak się pojawi tego typu zapłon do czeskiego 223 Smile

Dbaj o rometa swego jak o siebie samego Big GrinBig Grin
18-06-2017 13:47:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(18-06-2017 13:47:01)GRADO napisał(a):  a magneto jest wyważane po wstawieniu dorabianej krzywki ? czy wyważone magneto trafia na nowa krzywkę ? oraz czy można do takiego zapłonu bezproblemowo podłączyć aku i resztę elektryki (kierunki , stop) ? był bym bardzo chętny jak się pojawi tego typu zapłon do czeskiego 223 Smile

Tak wszystko jest wyważone.

Teoretycznie można podłączyć ładowanie akumulatora ale w tym zestawie zostało to pominięte ponieważ oryginalnie też w rometach nie ma akumulatora.
19-06-2017 19:26:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #53
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Gdyby ktoś dalej miał wątpliwości co do podłączenia zapłonu poniżej przesyłam schemat.
Jedyne co trzeba to połączyć ze sobą 2 kable od regulatora napięcia oraz wpiąć 2 oryginalne kable (od świateł i gaszenia) do przepustu silnika.


Załączone pliki Miniatury
   
22-06-2017 17:47:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post.
kamil126pe Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Kamil
Skąd: Sochaczew
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #54
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Ja bym chciał jakieś wskazówki odnośnie regulacji bo nie ma na magnecie żadnych znaków ani nic w tym stylu żeby go dobrze wyregulować
29-06-2017 13:13:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #55
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(29-06-2017 13:13:45)kamil126pe napisał(a):  Ja bym chciał jakieś wskazówki odnośnie regulacji bo nie ma na magnecie żadnych znaków ani nic w tym stylu żeby go dobrze wyregulować

Na środku zakresu regulacji "fasolek" wszystko powinno być dobrze pod warunkiem że nie jest obrócony wał. W zupełności wystarczy metoda "prób i błędów", każdy rometowiec wie kiedy zapłon jest za wcześnie a kiedy za późno Smile
Jeśli chcesz ustawić profesjonalnie to konieczna jest lampa stroboskopowa, ale w zupełności nie ma takiej potrzeby. Zakładasz zapłon i motocykl odpali w każdej pozycji.
29-06-2017 16:30:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
W procesie produkcji wkradł się drobny błąd w kilku sztukach iskrowników, jeśli ktoś ma problem z ustawieniem zapłonu to proszę o kontakt telefoniczny - powiem co zrobić przez telefon.
02-07-2017 11:26:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #57
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
było by fajnie jakby można by ustawić ten zapłon tak samo jak w charcie Wink
03-07-2017 21:04:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #58
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?

W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2017 14:19:24 przez Fojerman.)
21-09-2017 13:32:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #59
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Witam,

jeśli producent zapłonu jeszcze nie pomógł w problemie, to sugerowałbym zrobić następujący test:

- odpiąć regulator napięcia i zamienić miejscami przewody idące do cewkomodułu,
- następnie (regulator odpięty) sprawdzić czy zmienił się punkt zapłonu, czy można go ustawić odpowiednio przed GMP.

Pozdrawiam

(21-09-2017 13:32:43)Fojerman napisał(a):  Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?

W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?
26-09-2017 18:00:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #60
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(26-09-2017 18:00:22)sampras napisał(a):  Witam,

jeśli producent zapłonu jeszcze nie pomógł w problemie, to sugerowałbym zrobić następujący test:

- odpiąć regulator napięcia i zamienić miejscami przewody idące do cewkomodułu,
- następnie (regulator odpięty) sprawdzić czy zmienił się punkt zapłonu, czy można go ustawić odpowiednio przed GMP.

Pozdrawiam

(21-09-2017 13:32:43)Fojerman napisał(a):  Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?

W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?

Nie można robić nic z tych rzeczy, uszkodzenie zestawu prawie gwarantowane !!

Jeśli jest jakiś problem odnośnie mojego zapłonu to zawsze można do mnie zadzwonić lub napisać i postaram się pomóc.
27-09-2017 21:27:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 231
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 437
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 367
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 336
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 486
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19212
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 821
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 244
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 629

Reklama