Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Elektroniczny zapłon CDI do rometów - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Elektroniczny zapłon CDI do rometów (/showthread.php?tid=43942)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8


Elektroniczny zapłon CDI do rometów - RaPi - 01-06-2017 14:10:35

Witam,
Chciałbym Wam przedstawić nasze nowy zapłon do Rometów. Wszystko jest wycinane laserem i maszynach CNC, pasuje w 100% w miejsce oryginalnego zapłonu. Koło magnesowe pasuje na oryginalny wał i klin a podstawa zapłonu przykręca się 3 śrubami do silnika. Zalet zapłonu elektronicznego chyba nie muszę nikomu przedstawiać Smile

Montaż zajmuje 3 minuty:
https://youtu.be/FV07ryhz_4c

Iskrownikami CDI zajmuję się od 10 lat, do tej pory sprzedawałem głównie do WSK, SHL a teraz nadszedł czas na Romety. Zestaw pasuje zarówno do silnika 023 jak i S38.
Są wyprowadzone 2 kable tak jak w oryginalnym zapłonie gdzie podpinamy światła (12v) i gaszenie - nie da się prościej. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować pod zbiornikiem regulator napięcia oraz moduł zapłonowy.

W zestawie jest wszystko co potrzeba:
1. iskrownik z kołem magnesowym
2. regulator napięcia
3. moduł zapłonowy
4. śruby nierdzewne, konektory
5. ściągacz do koła magnesowego
6. schemat podłączenia z opisem

Cały zestaw oczywiście ma gwarancję 2 lata. Dla użytkowników forum wysyłka gratis. Cena 380zł za cały zestaw.

Mój telefon: 608317095 Radek
Zapłony są dostępne na moim allegro:
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=3092650&order=m



Zachęcam do testowania iskrowników i dyskusji w tym temacie.


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - rafi555 - 01-06-2017 15:40:06

1 dużo to ma kabli?
2 są zmienniki?
3 jaką to ma iskrę
4 czy są problemy z tym


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - Cykada - 01-06-2017 16:21:14

Brałbym, ale nie podoba mi się ten klamot pod zbiornikiem paliwa, nie da się zrobić tak żeby wszystko było schowane pod kapą i z zewnątrz wyglądało jak seria?
Miałem upatrzony zapłon od innej osoby - też na takim magnecie, w tamtym przypadku regulator i moduł był pod kapą, ale trzeba wycinać otwór w deklu od dołu i wiercić dziurę w karterze, otwór w karterze od dołu bym przeżył, ale ta podcięta kapa była by od boku widoczna....


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - rafi555 - 01-06-2017 16:24:18

za zapłonem jest sporo miejsca może by tam, a jak to s38 no można by na osłonie zębatki


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - damian94 - 01-06-2017 16:35:54

Cewki odwijałeś do 6v ? Pomimo iż Chart ma dobry zapłon, to po małych modyfikacjach ten będzie pasował i łatwo będzie o części do niego. Pomyśl o tym.


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - JGNZM - 01-06-2017 16:38:25

Jak zapraszasz to napiszę:
Śruby mocujące koło magnesowe są sklejone klejem do gwintów albo są w jakiś sposób zabezpieczone? Działające siły przypadkiem mogłyby odkręcić śrubę.


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - RaPi - 01-06-2017 16:42:37

(01-06-2017 16:38:25)JGNZM napisał(a):  Jak zapraszasz to napiszę:
Śruby mocujące koło magnesowe są sklejone klejem do gwintów albo są w jakiś sposób zabezpieczone? Działające siły przypadkiem mogłyby odkręcić śrubę.
Tak, śruby w magnecie są zabezpieczone klejem do gwintów. Wszystko jest dopracowane w 100%

(01-06-2017 16:21:14)Cykada napisał(a):  Brałbym, ale nie podoba mi się ten klamot pod zbiornikiem paliwa, nie da się zrobić tak żeby wszystko było schowane pod kapą i z zewnątrz wyglądało jak seria?
Miałem upatrzony zapłon od innej osoby - też na takim magnecie, w tamtym przypadku regulator i moduł był pod kapą, ale trzeba wycinać otwór w deklu od dołu i wiercić dziurę w karterze, otwór w karterze od dołu bym przeżył, ale ta podcięta kapa była by od boku widoczna....
Ani moduł zapłonowy ani regulator napięcia nie może być umieszczony w silniku ponieważ musi mieć chłodzenie. W silniku by się przegrzewał i by były z tego problemy.


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - Szopen97 - 01-06-2017 18:47:35

Czym różni się CDI od sprawnego, prawidłowo ustawionego tradycyjnego zapłonu?


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - rafi555 - 01-06-2017 23:01:31

(01-06-2017 21:32:07)Użytkownik usunięty napisał(a):  Wymienię:
- mocniejsza iskra

chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - sampras - 01-06-2017 23:54:56

Witam,

jako potencjalnego klienta interesują mnie:

1. Jakie są parametry elektryczne dla oświetlenia tj. napięcie i moc wyjściowa.
2. Na jakich żarówkach oświetlenia układ został pozytywnie przetestowany.
3. Czy nie ma zagrożenia spalenia żarówek przy maksymalnych obrotach silnika.
4. Jaki jest zakres regulacji zapłonu.
5. Czy wszystkie elementy elektryczne (cewki, itd) i układy elektroniczne (regulator, moduł zapłonowy, itd) układu są ogólnie dostępne w sklepach i użytkownik może je w przypadku awarii łatwo zakupić i samodzielnie wymienić. Jeśli nie, to które komponenty można kupić czy też wymienić, naprawić jedynie u sprzedawcy/producenta oferowanego zapłonu CDI.
6. Schemat podłączenia do istniejącej instalacji.
7. Zdjęcia i wymiary regulatora napięcia oraz modułu zapłonowego - ważne dla montażu w Romecie.

Pozdrawiam


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - Cykada - 02-06-2017 00:58:56

Te kable które idą od zapłonu do modułu i regulatora jaki mają przekrój?
Korzystając z okazji seryjne przewody które idą do silnika (światła i gaszenie) jaki mają przekrój?


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - RaPi - 02-06-2017 08:52:50

(01-06-2017 23:01:31)rafi555 napisał(a):  
(01-06-2017 21:32:07)Użytkownik usunięty napisał(a):  Wymienię:
- mocniejsza iskra

chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma

Nie zgodzę się z Tobą, iskra jest taka jak we wszystkich współczesnych samochodach / motocyklach. Jeśli iskra jest taka że "Panie aż widno się w stodole robi" to też źle bo wpływa to źle na żywotność świecy zapłonowej. W każdym współczesnym zapłonie CDI w silniku 2t iskra jest bezpośrednio z iskrownika, bez akumulatora.


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - charper - 02-06-2017 08:53:21

seryjne to jedynki były.

(01-06-2017 23:01:31)rafi555 napisał(a):  
(01-06-2017 21:32:07)Użytkownik usunięty napisał(a):  Wymienię:
- mocniejsza iskra

chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma

to albo miałeś szmelc albo cos nie tak, jedno wynika z drugiegoWink
tu masz moj filmik jaka jest iskra na oryginalnym zapłonie.
http://www.dailymotion.com/video/x40wf3c_romet-chart-dzialanie-poprawionego-przeze-mnie-modulu-zaplonowego-unitra-gl-133_auto


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - RaPi - 02-06-2017 09:00:42

(01-06-2017 23:54:56)sampras napisał(a):  Witam,

jako potencjalnego klienta interesują mnie:

1. Jakie są parametry elektryczne dla oświetlenia tj. napięcie i moc wyjściowa.
2. Na jakich żarówkach oświetlenia układ został pozytywnie przetestowany.
3. Czy nie ma zagrożenia spalenia żarówek przy maksymalnych obrotach silnika.
4. Jaki jest zakres regulacji zapłonu.
5. Czy wszystkie elementy elektryczne (cewki, itd) i układy elektroniczne (regulator, moduł zapłonowy, itd) układu są ogólnie dostępne w sklepach i użytkownik może je w przypadku awarii łatwo zakupić i samodzielnie wymienić. Jeśli nie, to które komponenty można kupić czy też wymienić, naprawić jedynie u sprzedawcy/producenta oferowanego zapłonu CDI.
6. Schemat podłączenia do istniejącej instalacji.
7. Zdjęcia i wymiary regulatora napięcia oraz modułu zapłonowego - ważne dla montażu w Romecie.

Pozdrawiam
W końcu konkretne pytania Smile

1. 12v i przy średnich obrotach 60W. Moc maksymalna dochodzi do 100W. Z rometa robi się elektrownia Smile Ciężko na filmie pokazać jak mocno świecą światła. Jeśli ktoś chce osobiście sprawdzić to zapraszam do Lublina Smile
2. Przy żarówkach 25W i 12V światła są bardzo dobre. Na niskich obrotach światła świecą słabiej ale wystarczy dodać troszkę gazu i zaczynają świecić normalnie aż do końca zakresu obrotów. Regulator napięcia utrzymuje maksymalne napięcie 12V więc nie jest tak że im szybciej jedziesz tym mocniej świecą światła.
3. Żarówki się nie spalą ponieważ napięcie jest stabilne i osiąga maksymalnie 12v - odpowiada za to regulator napięcia.
4. Zakres regulacji kąta zapłonu na podstawie to 20stopni. Zrobiłem tak duży żeby dało się ustawić zapłon nawet jeśli ktoś ma obrócony czop wału.
5. Tak elementy takie jak moduł zapłonowy bez problemu później można kupić w sklepie. Moduł zapłonowy jest od skutera suzuki
6. Schemat podłączenia dostaniesz w zestawie ale bez niego też sobie każdy poradzi. Wpina się 2 kable oryginalne - czerwony od świateł i niebieski/czarny od gaszenia w przepust silnika który widać na zdjęciach. I właściwie to wszystko.
7. Później prześlę więcej zdjęć.

Zapraszam do zadawania kolejnych pytań Smile


RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - Cykada - 02-06-2017 09:10:15

Na moje nie odpowiedziałeś...