Witam,
Chciałbym Wam przedstawić nasze nowy zapłon do Rometów. Wszystko jest wycinane laserem i maszynach CNC, pasuje w 100% w miejsce oryginalnego zapłonu. Koło magnesowe pasuje na oryginalny wał i klin a podstawa zapłonu przykręca się 3 śrubami do silnika. Zalet zapłonu elektronicznego chyba nie muszę nikomu przedstawiać
Iskrownikami CDI zajmuję się od 10 lat, do tej pory sprzedawałem głównie do WSK, SHL a teraz nadszedł czas na Romety. Zestaw pasuje zarówno do silnika 023 jak i S38.
Są wyprowadzone 2 kable tak jak w oryginalnym zapłonie gdzie podpinamy światła (12v) i gaszenie - nie da się prościej. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować pod zbiornikiem regulator napięcia oraz moduł zapłonowy.
W zestawie jest wszystko co potrzeba:
1. iskrownik z kołem magnesowym
2. regulator napięcia
3. moduł zapłonowy
4. śruby nierdzewne, konektory
5. ściągacz do koła magnesowego
6. schemat podłączenia z opisem
Cały zestaw oczywiście ma gwarancję 2 lata. Dla użytkowników forum wysyłka gratis. Cena 380zł za cały zestaw.
Zachęcam do testowania iskrowników i dyskusji w tym temacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2017 14:11:41 przez RaPi.)
01-06-2017 14:10:35
3 użytkowników postawiło piwo RaPi za ten post:3 użytkowników postawiło piwo RaPi za ten post. Motorowerzystka (06-14-2017), Odrestaurator (06-01-2017), Szatek (06-01-2017)
Brałbym, ale nie podoba mi się ten klamot pod zbiornikiem paliwa, nie da się zrobić tak żeby wszystko było schowane pod kapą i z zewnątrz wyglądało jak seria?
Miałem upatrzony zapłon od innej osoby - też na takim magnecie, w tamtym przypadku regulator i moduł był pod kapą, ale trzeba wycinać otwór w deklu od dołu i wiercić dziurę w karterze, otwór w karterze od dołu bym przeżył, ale ta podcięta kapa była by od boku widoczna....
Jak zapraszasz to napiszę:
Śruby mocujące koło magnesowe są sklejone klejem do gwintów albo są w jakiś sposób zabezpieczone? Działające siły przypadkiem mogłyby odkręcić śrubę.
(01-06-2017 16:38:25)JGNZM napisał(a): Jak zapraszasz to napiszę:
Śruby mocujące koło magnesowe są sklejone klejem do gwintów albo są w jakiś sposób zabezpieczone? Działające siły przypadkiem mogłyby odkręcić śrubę.
Tak, śruby w magnecie są zabezpieczone klejem do gwintów. Wszystko jest dopracowane w 100%
(01-06-2017 16:21:14)Cykada napisał(a): Brałbym, ale nie podoba mi się ten klamot pod zbiornikiem paliwa, nie da się zrobić tak żeby wszystko było schowane pod kapą i z zewnątrz wyglądało jak seria?
Miałem upatrzony zapłon od innej osoby - też na takim magnecie, w tamtym przypadku regulator i moduł był pod kapą, ale trzeba wycinać otwór w deklu od dołu i wiercić dziurę w karterze, otwór w karterze od dołu bym przeżył, ale ta podcięta kapa była by od boku widoczna....
Ani moduł zapłonowy ani regulator napięcia nie może być umieszczony w silniku ponieważ musi mieć chłodzenie. W silniku by się przegrzewał i by były z tego problemy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2017 16:44:35 przez RaPi.)
01-06-2017 16:42:37
1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post:1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post. microm (06-16-2021)
chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma
1. Jakie są parametry elektryczne dla oświetlenia tj. napięcie i moc wyjściowa.
2. Na jakich żarówkach oświetlenia układ został pozytywnie przetestowany.
3. Czy nie ma zagrożenia spalenia żarówek przy maksymalnych obrotach silnika.
4. Jaki jest zakres regulacji zapłonu.
5. Czy wszystkie elementy elektryczne (cewki, itd) i układy elektroniczne (regulator, moduł zapłonowy, itd) układu są ogólnie dostępne w sklepach i użytkownik może je w przypadku awarii łatwo zakupić i samodzielnie wymienić. Jeśli nie, to które komponenty można kupić czy też wymienić, naprawić jedynie u sprzedawcy/producenta oferowanego zapłonu CDI.
6. Schemat podłączenia do istniejącej instalacji.
7. Zdjęcia i wymiary regulatora napięcia oraz modułu zapłonowego - ważne dla montażu w Romecie.
Te kable które idą od zapłonu do modułu i regulatora jaki mają przekrój?
Korzystając z okazji seryjne przewody które idą do silnika (światła i gaszenie) jaki mają przekrój?
chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma
Nie zgodzę się z Tobą, iskra jest taka jak we wszystkich współczesnych samochodach / motocyklach. Jeśli iskra jest taka że "Panie aż widno się w stodole robi" to też źle bo wpływa to źle na żywotność świecy zapłonowej. W każdym współczesnym zapłonie CDI w silniku 2t iskra jest bezpośrednio z iskrownika, bez akumulatora.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2017 09:05:46 przez RaPi.)
chyba nie koniecznie sądząc po filmie, ogólne to cdi bez akumulatora tu dupa, w komarze miałem z charta to cienkie niebieskie iskierki były byle gówno wpadnie i iskry nie ma
1. Jakie są parametry elektryczne dla oświetlenia tj. napięcie i moc wyjściowa.
2. Na jakich żarówkach oświetlenia układ został pozytywnie przetestowany.
3. Czy nie ma zagrożenia spalenia żarówek przy maksymalnych obrotach silnika.
4. Jaki jest zakres regulacji zapłonu.
5. Czy wszystkie elementy elektryczne (cewki, itd) i układy elektroniczne (regulator, moduł zapłonowy, itd) układu są ogólnie dostępne w sklepach i użytkownik może je w przypadku awarii łatwo zakupić i samodzielnie wymienić. Jeśli nie, to które komponenty można kupić czy też wymienić, naprawić jedynie u sprzedawcy/producenta oferowanego zapłonu CDI.
6. Schemat podłączenia do istniejącej instalacji.
7. Zdjęcia i wymiary regulatora napięcia oraz modułu zapłonowego - ważne dla montażu w Romecie.
Pozdrawiam
W końcu konkretne pytania
1. 12v i przy średnich obrotach 60W. Moc maksymalna dochodzi do 100W. Z rometa robi się elektrownia Ciężko na filmie pokazać jak mocno świecą światła. Jeśli ktoś chce osobiście sprawdzić to zapraszam do Lublina
2. Przy żarówkach 25W i 12V światła są bardzo dobre. Na niskich obrotach światła świecą słabiej ale wystarczy dodać troszkę gazu i zaczynają świecić normalnie aż do końca zakresu obrotów. Regulator napięcia utrzymuje maksymalne napięcie 12V więc nie jest tak że im szybciej jedziesz tym mocniej świecą światła.
3. Żarówki się nie spalą ponieważ napięcie jest stabilne i osiąga maksymalnie 12v - odpowiada za to regulator napięcia.
4. Zakres regulacji kąta zapłonu na podstawie to 20stopni. Zrobiłem tak duży żeby dało się ustawić zapłon nawet jeśli ktoś ma obrócony czop wału.
5. Tak elementy takie jak moduł zapłonowy bez problemu później można kupić w sklepie. Moduł zapłonowy jest od skutera suzuki
6. Schemat podłączenia dostaniesz w zestawie ale bez niego też sobie każdy poradzi. Wpina się 2 kable oryginalne - czerwony od świateł i niebieski/czarny od gaszenia w przepust silnika który widać na zdjęciach. I właściwie to wszystko.
7. Później prześlę więcej zdjęć.
Zapraszam do zadawania kolejnych pytań
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2017 09:08:58 przez RaPi.)
02-06-2017 09:00:42
1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post:1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post. seler1500 (06-27-2017)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.