| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach 
			 
			
				Grzebię przy Pony i trochę zgłupiałem   
Cytując joozka niby powinno być tak:
  (29-10-2016 23:28:42)joozek napisał(a):  Długość sprężyn do Pony 22 cm, do Ogara 24 cm, do T1 26 cm [...] 
Szkoda tylko, że niemal wszystko tutaj mi się nie zgadza ze stanem faktycznym... Po kolei:
 
Wyciągnąłem sprężynę ze starego zawieszenia Ogara 200 (krótka główka 15cm) . Jej długość to 20cm. Wygrzebałem z gratów drugą taką sprężynę też na pewno od 200 z krótką główką. Długość? Znów 20cm    Zajrzałem więc co kryje się w widelcu Pony, który długością jest ten sam co w 200 (15cm). No i tutaj trochę dziwna akcja, bo kolejny raz trafiłem na sprężynę 20cm    Poza tym wala mi się jeszcze jedna sprężyna, tym razem 24cm, którą o ile pamiętam wykręciłem z drugiej lagi Pony. No i teraz zgłupiałem, bo już sam nie wiem jakie sprężyny powinny przyjść do motorynki. W Ogarze na 200% jest to 20cm, bo wszystkie jakie odkopałem do niego mają właśnie tyle cm, co z kolei przeczy zupełnie teorii joozka. Mam jeszcze Ogara z długą główką, ale tam jeszcze w sumie nie zaglądałem dzisiaj i nie bardzo mi się chce, więc nie powiem jak to wygląda w tym przypadku. Mnie interesuje teraz tylko widelec pod główkę 15cm (Pony, Ogar 200) i jego lagi. Dodam też, że długość lag Pony to około 39cm a lagi Ogara 200 to 45cm.
 
Ma ktoś rzetelną wiedzę, albo jakieś źródło, gdzie podane są prawidłowe wymiary lag i sprężyn w modelu Pony M-2 i Ogarze 200? Muszę to porównać, bo nie mam lag do Pony i staram się coś wykombinować.
			  
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 31-10-2016 21:27:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach 
			 
			
				O których mowa? O tych Ogara 20cm? Na 99% tak, bo gdzie bym teraz nie zajrzał to mam właśnie tej długości, więc to nie może być przypadek, bo takich zawieszeń mam ze 4. 
  
UWAGA! 
 
Ważna różnica! Lagi do Pony występowały w dwóch wersjach. fi25 (jak Ogar 200) i fi23 (jak np. Komar 2351). Ja jakimś cudem mam jedną lagę taką drugą inną. W lagę fi25 wkręcilem sprężynę 20cm, a w lagę fi23 wkręciłem 24cm. Mimo 4cm różnicy na korzyść fi23, laga fi25 wystaje bardziej z widelca od fi23. Wszystko jest spowodowane znaczną różnicą w głębokości gwintu na sprężynę w ladze. 
 
Tym samym chciałbym sprecyzować, że w tym temacie chodzi mi tylko o widelec i lagi fi25 (Ogar 200). 
 
UWAGA NR.2! 
 
Przymierzyłem lagę motorynki fi25 do sprężyn 20cm i 24cm. Na sprężynie 24cm laga po wkręceniu w widelec wystaje zdecydowanie za dużo (chyba nawet więcej niż w Ogarze 200), natomiast na sprężynie 20cm wygląda to w miarę seryjnie, porównując do zdjęć w internecie. Tym samym zakładam, że optymalnym wyjściem będzie użycie sprężyn 20cm i lag typowo od motorynki, bo niestety te Ogarowskie nie pasują do koła motorynki.
			
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2016 22:27:37 przez Quake96.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 31-10-2016 22:02:14 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach 
			 
			
				Pisząc Ogar 200 masz na myśli zawieszenie na długą główkę? Bo 200 z krótką główką i 205 miały te same zawieszania, kropka w kropkę   
A co do zużycia to biorę to pod uwagę, bo każda z moich 20cm sprężyn różni się +/- 0,5cm długości, właśnie ze względu na zużycie.
 
Biorę zatem pod uwagę to co napisałem powyżej, czyli zastosowanie sprężyn 20cm i lag 39cm. Niemniej jednak jeśli ktoś ma możliwość podania mi jak to wygląda w jego Pony to byłbym wdzięczny.
			  
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 01-11-2016 02:48:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |