![]() |
Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Zawieszenie, układ hamulcowy, koła (/forumdisplay.php?fid=223) +--- Wątek: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach (/showthread.php?tid=42039) |
Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Quake96 - 31-10-2016 21:27:48 Grzebię przy Pony i trochę zgłupiałem ![]() Cytując joozka niby powinno być tak: (29-10-2016 23:28:42)joozek napisał(a): Długość sprężyn do Pony 22 cm, do Ogara 24 cm, do T1 26 cm [...] Szkoda tylko, że niemal wszystko tutaj mi się nie zgadza ze stanem faktycznym... Po kolei: Wyciągnąłem sprężynę ze starego zawieszenia Ogara 200 (krótka główka 15cm) . Jej długość to 20cm. Wygrzebałem z gratów drugą taką sprężynę też na pewno od 200 z krótką główką. Długość? Znów 20cm ![]() ![]() Ma ktoś rzetelną wiedzę, albo jakieś źródło, gdzie podane są prawidłowe wymiary lag i sprężyn w modelu Pony M-2 i Ogarze 200? Muszę to porównać, bo nie mam lag do Pony i staram się coś wykombinować. RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Szatek - 31-10-2016 21:48:56 A jesteś pewny że to są oryginalne sprężyny? Mogę tylko potwierdzić, że oryginalne sprężyny w 50-T-1 mają 267 mm długości (w zawieszeniu starego typu). RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Quake96 - 31-10-2016 22:02:14 O których mowa? O tych Ogara 20cm? Na 99% tak, bo gdzie bym teraz nie zajrzał to mam właśnie tej długości, więc to nie może być przypadek, bo takich zawieszeń mam ze 4. UWAGA! Ważna różnica! Lagi do Pony występowały w dwóch wersjach. fi25 (jak Ogar 200) i fi23 (jak np. Komar 2351). Ja jakimś cudem mam jedną lagę taką drugą inną. W lagę fi25 wkręcilem sprężynę 20cm, a w lagę fi23 wkręciłem 24cm. Mimo 4cm różnicy na korzyść fi23, laga fi25 wystaje bardziej z widelca od fi23. Wszystko jest spowodowane znaczną różnicą w głębokości gwintu na sprężynę w ladze. Tym samym chciałbym sprecyzować, że w tym temacie chodzi mi tylko o widelec i lagi fi25 (Ogar 200). UWAGA NR.2! Przymierzyłem lagę motorynki fi25 do sprężyn 20cm i 24cm. Na sprężynie 24cm laga po wkręceniu w widelec wystaje zdecydowanie za dużo (chyba nawet więcej niż w Ogarze 200), natomiast na sprężynie 20cm wygląda to w miarę seryjnie, porównując do zdjęć w internecie. Tym samym zakładam, że optymalnym wyjściem będzie użycie sprężyn 20cm i lag typowo od motorynki, bo niestety te Ogarowskie nie pasują do koła motorynki. RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - joozek - 01-11-2016 02:15:15 Piotrze oczywiście masz rację Ogar 200 - sprężyny 22 lub 20 cm, a Ogar 205 22 lub 24 cm. Podaję dla lag fi 25 mm. Te 24 cm raczej spotykane w Polo/Pegaz/Komar 2352 dla lag fi 23 mm. Tak jak też napisałeś niektóre lagi mają możliwość głębszego wkręcenia sprężyn. Jednym słowem brak ładu i składu - moja teoria obalona. Nie zapomnij też o zużyciu sprężyn, lub tuningu byłych właścicieli = skrócenie sprężyn. RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Quake96 - 01-11-2016 02:48:00 Pisząc Ogar 200 masz na myśli zawieszenie na długą główkę? Bo 200 z krótką główką i 205 miały te same zawieszania, kropka w kropkę ![]() A co do zużycia to biorę to pod uwagę, bo każda z moich 20cm sprężyn różni się +/- 0,5cm długości, właśnie ze względu na zużycie. Biorę zatem pod uwagę to co napisałem powyżej, czyli zastosowanie sprężyn 20cm i lag 39cm. Niemniej jednak jeśli ktoś ma możliwość podania mi jak to wygląda w jego Pony to byłbym wdzięczny. RE: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach - Basco1258 - 12-11-2016 23:25:48 Panowie jakiś dobry patent na wykręcenie sprężyny z widelca ??? |