Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
|
|
01-10-2016 21:13:30 |
|
1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post:1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post.
Chmielu17 (10-01-2016)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
02-10-2016 12:37:04 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Jako, że dawno nie pisałem w temacie tego szrotu postanowiłem wrzucić parę fotek.
Na pierwszy ogień moje niedawne znalezisko do Zastavy- fotele IG Standardy z Poloneza w niezłym stanie. Kupione w Nowej Soli za 160zł, co przy dzisiejszych cenach jest niezłym wyczynem. Pójdą do obszycia w welur.
Wsadziłem na przedni stabilizator poliuretany i ich blachę mocującą z Poloneza, okazuje się, że w Ładach są takie same gumy stabilizatora jak w Zastavie.
Nie mam zdjęć ale zrobiłem:
- Zrobiłem konserwację z przodu
- Pomalowałem podłogę w środku podkładem
- "Zregenerowałem" zaciski hamulcowe, mam nadzieję, że będą działać...
- Pracuję nad kluczem do odkręcenia zabezpieczenia łożyska koła przedniego, będącego za razem uszczelniaczem tego łożyska.
- Zdobyłem gumy stabilizatora w wahaczu i uszczelkę pod miskę olejową.
Mam plany kupić jeszcze rozpórki dolną i górną "wygiętą" oraz brakującą osłonę silnika. Na razie mało zdjęć, ale zaczynam pomału grzebać przy aucie. Niestety nie mam porządnego garażu i wszystko stoi pod prowizoryczną wiatą, bez ogrzewania...
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
15-01-2017 20:45:59 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Pora na aktual, bo temat się zakurzył. Zakupiłem jakiś czas temu czerwone pasy Schrotha, wyprałem je i czekają na swoją kolej. W między czasie odmalowałem zwrotnice i stabilizator, założyłem nowe łożyska, wahacze i gumy w zawieszeniu. Przód w końcu stanął na kołach. Co do kół, to wpadły mi w łapy okazjonalnie felgi Borbet Abarth 15" z 1990 roku o szerokości 7 cali, ale to już nie w tym sezonie. Na pobliskim szrocie zdobyłem lotkę z Ibizy mk1, z której zrobię "kaczy kuper" oraz tylne zawieszenie, które posłuży do odbudowy lub modyfikacji seryjnego zawieszenia.
Z ostatnich prac ściągnąłem miskę olejową przy okazji zdejmując belkę zwieszenia silnika i skrzyni, która okazała się pęknięta. Wypiaskowałem sam te elementy, naprawiłem, pomalowałem i dzisiaj złożyłem. Zastava dostała też nowy filtr oleju i olej, który nie był zmieniany od iluś tam lat.
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
09-04-2017 00:07:06 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
|
24-11-2017 23:44:17 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Chmielu17 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Chmielu17 za ten post.
Blues (11-25-2017), Krzych.R (11-25-2017)
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Wypadałoby coś tutaj napisać Więc tak wrzuciłem silnik od Sieny do Zastavy, teraz trochę specyfikacji tego wynalazku.
Silnik - 1581, moc 101-103KM o oznaczeniu 178.B300 (oznaczenie kodowe Fiata Siena/Palio/Strada/Albea). Przerobiony rozrząd, żeby można było zamontować łapę od 1100p. Dolot jest zrobiony z rury od Sieny z dołączoną rurą od Bravo 1.6 16V i na końcu chiński stożek.
Skrzynia biegów - Fiat Uno Mk1 z silnikiem 1.5, pięciobiegowa, skrzynia jeszcze z tzw. dolnym wybieraniem, bardzo podobna do skrzyni 1100p. Półosie i przeguby zewnętrzne będą od Zastavy, krzyżaki muszę dobrać, może podejdą od Sieny. Dorobiona trzecia łapa do tej skrzyni. Jeżeli silnik zostanie dłużej będę szukał skrzyni z podwieszanymi półosiami
Sprzęgło - Docisk Siena, tarcza Uno 1.5 przerobiona na 200mm. Jeszcze nie złożone.
Układ chłodzenia - ledwo upchnięty zamiennik chłodnicy od Fiorino 1.7D, podcięte mocowania, od nowa zrobione wieszaki. Węże są to pocięte węże od Sieny z rurami ze stali nierdzewnej. Wentylator jest od chłodnicy klimatyzacji z Audi A4 B5 w obudowie wentylatora od Uno, jak nie będzie dawał rady wtedy wleci wentylator od VW T5 lub Mondeo TDCI, które są niewiele większe. Zbiorniczek wyrównawczy od Lublina zamontowany z lewej strony.
Układ wydechowy - w trakcie budowy, ale na początek nic specjalnego, nie planuję.
Elektryka - tu zaczyna robić się ciekawie . Jest, to pożeniona instalacja Sieny z instalacją Zastavy. Z dawcy dołożona jest dodatkowa skrzynka bezpieczników o 2x50A 1x60A 1X40A czy jakoś tak. Przerobiona jest wiązka wentylatora chłodnicy. Przewód uruchamiający rozrusznik został od Zastavy, przerobiony z wsuwki na oczko. Wyprowadzone przewody na "check engine" i obrotomierz oraz światła wstecznego.
Alternator miał początkowo wisieć na zmodyfikowanej łapie od 1100p i regulatora od CC700, ale będzie tak jak w Sienie, na stałe. Pasek będzie regulowany za pomocą rolki. Musiałem zmodyfikować - obciąć łapę silnika od dawcy, ponieważ jest zintegrowana z łapą alternatora.
Główną modyfikacją instalacji było też dołożenie dwóch przekaźników 70A, w celu poprawienia działania elektryki i odciążenia stacyjki - ona teraz steruje tylko przekaźnikami. Schemat do tego przygotował jurek_j. Jeden steruje rozrusznikiem, drugi uruchamia resztę urządzeń.
Sterownik silnika ma usunięty immobilizer i znajduje się w środku w miejscu schowka. Pompa paliwa znalazła swoje miejsce w bagażniku, dodany do niej jest wyłącznik wstrząsowy od CC/SC.
No i to by było chwilowo na tyle z modyfikacji.
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
21-09-2018 23:26:42 |
|
1 osoba postawiła piwo Chmielu17 za ten post:1 osoba postawiła piwo Chmielu17 za ten post.
kubu355 (09-22-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|