Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Autor Wiadomość
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Maćku, rozumiem że sporo pieniędzy pochłonął ten projekt, ale sam widzisz że wydałeś już 40 zł, bez rezultatów, więcej w taki sposób wydawać nie warto a będzie się to ciągnęło dalej Wink Fazowanie pierścienie i inne druciarstwo - moim zdaniem nie mają najmniejszego sensu. Cylinder z tłokiem uległy uszkodzeniu, na które pomógł by tylko ewentualnie szlif cylindra, który przy cenach całego kompletu jest nieopłacalny. Sklejenie dwóch uszczelek jest możliwe, ale lepszy rezultat da docięcie jednej nowej, choć z kawałka tektury z bloku. Dwie czy jedna uszczelka pod cylindrem nie zrobi najmniejszej różnicy, nie będzie to działało poprawnie. Lepiej się wstrzymać, dozbierać i zrobić to dokładnie. Oszczędny zawsze dwa razy traci, a nawet więcej Wink

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2016 20:49:10 przez Tomasso94.)
05-09-2016 20:48:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Jaro5 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
Post: #32
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Dawać nowe i to z epoki najlepiej, kto bogatemu zabroni.

Moja ostatnia zajawka.
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34236
Pomiar mocy motoryny
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
05-09-2016 22:38:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #33
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Hehe no macie racje aczkolwiek z tym bogactwem to akurat niezbyt trafione Wink wtedy bym remontowal Harleya albo innego Indiana Wink

W kazdym razie by nie wydac na taki komplet kolejnej 100wki to w teori jak zaloze potrojna uszczelkę pod cylinder ( za darmo sam wytnę ) a górny pierścień dam z pierwotnego tłoka to dzwonić juz nic nie powinno... ?

Bo zrzuciłem cylinder kolejny raz i przyjżałem sie dokladnie gładzi cylindra i organoleptycznie przy pomocy paznokcia oraz dobrego sporzenia pod odpowiednim kątem nie ma tam zadnej najmniejszej krawędzi o ktorą mogł by pierścień uderzać, powierzchnia jest jednolita po szlifie i nadal widać ślady szlifu. Tak ze zaczynam zastanawiać sie czy to napewno jest przyczyną...
Jakie inne moga byc przyczyny dzwonienia ktore w sredniej parti obrotow juz nie slychać ?
Mogł bym nagrac filmik ale nie wiem czy bedzie on w stanie nagrac realnie ten dźwięk...

Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
05-09-2016 23:35:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaro5 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
Post: #34
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Dzwonienie to raczej pierścienie zwłaszcza jak mówisz że mają luz 0.1mm

Moja ostatnia zajawka.
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34236
Pomiar mocy motoryny
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
06-09-2016 07:41:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #35
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
No na tamtym tłoku na nowym almotu ledwo 0.05 a cylinder na potrojnej podkladce na wszelki wypadek aczkolwiek nie ma tam zadnego najmniejszego rantu.. bo jesli dzwonibco innego to wymiana kompletu nie pomoze :/

Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
06-09-2016 11:52:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #36
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
U mnie w silniku 023 tez cos dzwonilo, ale z czasem to po prostu ustalo, mocny ten stuk? Nagraj jakis film

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
06-09-2016 11:56:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #37
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Co Ci daje taka liczba uszczelek? a czy czasem wał przy zatarciu nie dostał popalić?

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
06-09-2016 12:27:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #38
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Liczba uszczelek miała służyć uniesieniu cylindra tak aby na pewno nie wystepowała sytuacja w której pierścień uderza o rant ( choć go tam według mnie poprostu nie ma ) w celu upewnienia sie co dzwoni.

Co do wału wydaje mi się że jest w porzadku, zadnych luzow nie wyczuwam, ponaddto zaraz po zatarciu jak wracalem do domu nic nie dzwoniło ani nie stukało jechał jak wcześniej...

Postaram sie wrzucić filmik za chwilę

Jest i filmik :
Sorry za jakość obrazu ale musiałem go mocno skonwertować.




Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016 14:48:16 przez Maciek_Krk.)
06-09-2016 13:49:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #39
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
ale ładnie chodzi nie wiem gdzie ty te luzy słyszysz
06-09-2016 16:38:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #40
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
No coś tam słychać jak podstukuje, ale ja bym to olał - u mnie na zimnym jeszcze lepsze się dźwięki wydobywały

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
06-09-2016 20:06:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #41
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Jak dla mnie to pierścienie na 95%. Myślę, że luz 0,1 mm to zdecydowanie za dużo, pierścień tam powinien siedzieć dość ciasno. O rancie po 200km raczej nie ma mowy, jeśli już to możesz zafazować kanały, no ale nic to nie da jeśli pierścienie w tłoku są za luźne.
06-09-2016 22:31:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #42
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Nie mam tam luzu 0.1 a jest ledwo 0.05mm na tloku almotu ktory jest zalozony na filmie. 0.1 mialem luzu na CX ktory zalozylem jako nastepny po zatarciu i wtedy zaczelo dzwonic. Wymienilem na nowy almot i nowe pierscienie ktore dość dobrze siedzą bo raptem 0.05 mm luzu i nadal choc troche mniej ale dzwoni..
Dzwieku tego nie bylo przed zatatciem i teraz mnie on denerwuje bo wskazuje na jakis problem i poprostu szlag mnie trafia ze cierpliwosci mi zabraklo bo tera problem jest jakis dziwny.. :/ i nie wiem co robic... pojezdzic i zobaczyc co dalej czy mu "przejdzie" ? Czy robić kolejny szlif ( 55zl ) bo mam ori ZMD cylinder czy kupic nowy komplet - tylko wtedy jaki bo nie wiem jakiej jakosci sa te nowe wynalazki a są i 60ccm albo cos innego z wieksza iloscia kanałow podobno tez sie da ?

Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
06-09-2016 23:50:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #43
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Człowieku czego Ty się spodziewasz? Toć to ma prawo dzwonić, szczególnie, że to współczesny wyrób. Jeździ? Jeździ. Nic się nie dzieje? No to w czym problem..

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-09-2016 00:01:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #44
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Spodziewam sie ze przywroce go do stanu nie gorszego niz przed zatarciem gdzie nic nie dzwonilo a to znaczy ze tak sie da i nie ma co brac dzwonienia za 'norme'. Mi to nie odpowiada i zanim wydam koljena 100wke chcial bym byc pewien co jest przyczyna i ewentualnie wydac ją jak najlepiej Smile
jesli juz zdecydowal bym sie na wydatki to co polecicie :
-szlif tego cylindra za 55zl ( gwin na wydech juz nie najlepszy ale trzyma )
-cylinder zwykly 50
-cylinder 60 ( mam GM13F1 )
-inny cylinder - jaki ?

Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
07-09-2016 09:50:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #45
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Dzwonienie będzie "normą" we współczesnych tłokach i pierścieniach. Chcesz mieć lepiej to zrób ten szlif, bo z jednej strony chcesz najlepiej, a robisz na odpierdol. 3 strony pisania tego samego.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-09-2016 14:55:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama