Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? (/showthread.php?tid=41444) |
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Maciek_Krk - 02-09-2016 20:47:46 Siema ! Moja niecierpliwość jak zawsze zaowocowała nie najlepszym efektem Walcze z tym w kazdym razie sytuacja ma sie tak: 1 szlif cylindra ori ZMD, tłok i pierscienie R1 jakieś z 'allegro' niby AK12 ma odlane od wnetrza tłoka. Gaźnik GM13F1 iglica na samej gorze. Przejechalem lekko ponad 200km delikatnie i spokojnie wiec stwierdzilem ze mozna w koncu co nieco przycisnać na maxa. Tylko ze w sumie to na tym maxie dobra dluzsza chwile jechałem i... nagle zmuła silnika i to tak mocno zchamowało aż zablokowało koło... Odpalilem go doslownie 30 sekund po tym od 1szego kopa i juz znowu delikatnie jadac dojechalem do domu bez problemu. No i teraz pytanie - co dalej ? Docierać go nadal te 300km pozostale na spokojnej jezdzie, czy obowiazkowo sciagac cylinder i oceniać straty ? Moze sama głowice narazie i zobaczyć gładź cylindra ? PS: tak wiem wiem kolejny co katuje na dotarciu wiec darujcie takie komentarze. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 02-09-2016 21:05:18 zdejmij cylka i sprawdź, uszczelki to 5zł RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Rafku - 03-09-2016 11:15:52 Hahah fajnie to musiało wyglądać Ja bym nic nie ściągał, tylko dalej powoli jeździł - no bo jak coś się stało to i tak tego nie naprawisz, tylko wymienisz... Sprzedaj mi GM13F, po co ci w 023? RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 03-09-2016 12:12:01 Ale jak tłok spuchł i nie narobił szkód na cylku to trzeba go wymienić. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - rafi555 - 03-09-2016 12:13:54 tłok kosztuje 12 zł to po co męczyć silnik ? RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Maciek_Krk - 03-09-2016 13:18:30 No więc tak.. po zrzuceniu samej głowicy wydawało mi się że nic się nie stało bo przy dolnym położeniu tłoka nie dopatrzyłem się żadnych uszkodzeń aczkolwiek ciemno miałem w garażu. Natomiast po zrzuceniu cylindra ukazał się już nieco gorszy obraz sytuacji, pewnie nie tragiczny - jednak są ewidentne ślady przytarcia. Tak się to teraz ma... : Co dalej ? Cylinder kolejny szlif obowiązkowy ? Tłok do wymiany ( pierścienie zostają ? ) ? Rysy nie są jakieś "konkretne" ale są.. niby w dolnej partii cylindra ale są... Chciał bym zrobić to dobrze ale i ekonomicznie, bo wiadomo można zrobić szlif nr 2, nowy tłok i pierścienie... ale budżet na ten rok przekroczony już za dużo. No chyba że... nie ma innego wyjścia ? Aczkolwiek wolał bym jeśli się da zrobić to po minimum. Jakie też były by konsekwencje na dalsze użytkowanie przy zostawieniu tego jak jest ? RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - plusminus - 03-09-2016 13:37:22 Najpierw wyeliminuj przyczynę tego. Sprawdź luzy pierścieni. Najprawdopodobniej winę ponosi za wszystko słabej jakości tłok. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 03-09-2016 13:56:59 Wymiana tłoka i pierścieni załatwi sprawę, cylek jest lekko przytarty, przetrzyj go delikatnie papierem 800 w miejscu przytarcia i będzie git, na dotarciu daj iglicę do góry żeby dostawał więcej paliwa zmniejszysz tym ryzyko zatarcia. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Maciek_Krk - 03-09-2016 14:27:02 Ok, Dzięki za szybką odpowiedź. Lece do sklepu puki otwarty i zakładam Cieszę się że cylek może zostać. A co do iglicy już była i jest podniesiona na maxa bo tak mu najlepiej było. Po tej wymianie rozumiem że muszę zresetować i od 0 cały proces docierania zacząć ? :/ Zapytam jeszcze, czy Mixol mimo że był fabrycznie zalecany, nadal wart jest używania ? Używam bo skoro tak było kiedyś niech będzie i teraz, ale z drugiej strony po 30 latach technologia poszła trochę do przodu i może lepiej lać coś innego ? Kiedyś jak miałem Simsona to lałem Husqvarnę do pił itd Co polecicie ? RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 03-09-2016 14:39:38 Kup lepszy olej typu castrol mobil itp. pół syntetyk lub też nawet pełny syntetyk, te oleje spalają się dużo lepiej i nie robią nagarów a i właściwości smarne dużo lepsze. Docieranie musisz prowadzić przez 500 km co najmniej. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Maciek_Krk - 03-09-2016 15:22:13 Ok dzięki, w takim razie zaopatrzę się w lepszy olej, bo faktycznie na mixolu po raptem 200km nagaru sporo się zebrało. Mam lekko ponad pół baku z miksolem.. wylać to ? Czy zużyć i od nowego tankowania lać nowy ? I jakie lać proporcje na lepszym oleju ? Takie jak dotychczas czy inne ? Jeszcze dla mojej wiedzy i innych, rozumiem że tłok wymieniam bo po tym jak spuchł jego właściwości materiałowe się zmieniły - kolejne spuchnięcie nastąpi w niższej temperaturze? Pomijając widoczne uszkodzenia oczywiście. A jak to jest z pierścieniami ? RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 03-09-2016 15:27:35 Tłok po spuchnięciu nadaje się do wyrzucenia, z reguły po takim czymś puchnie o wiele szybciej, pierścienie lepiej też wymienić bo to niewielka różnica w cenie i też mogło je uszkodzić choć może nie być tego widać. Paliwo wlej sobie do banieczki może przyda się do mycia czy coś w tym stylu, i daj nową mieszankę. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Maciek_Krk - 03-09-2016 15:39:05 Piękne dzięki za informacje, człowiek się uczy całe życie Jakie proporcje mieszanki na lepszym oleju stosować w takim razie ? Sklep niestety zamknięty już dzisiaj wiec uszczelek i oleju nie kupię, ale mam tłok CX'a R1 z pierścionkami R1 nie używany. Co prawda parę lat temu był nie umiejętnie zakładany i zdejmowany sworzeń w nim - metodą na stukanie młotkiem, ale przyjże mu się dokładnie i jak nie ma uszkodzeń to go chyba założę. Zastanawiam się też, choć miałem tego nie robić... nad małym tuningiem - a mianowicie podcięciem tłoka o 1mm od spodu od strony dolotu. Warto ? Jaki macie patent na wyciśnięcie sworznia z tłoka jak tylko cylinder jest zrzucony ? Sworzeń założyłem po uprzednim podgrzaniu tłoka i wszedł elegancko, jednak teraz grzanie tłoka ze sworzniem raczej nic nie da RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - Jaro5 - 03-09-2016 16:07:41 Mieszanka normalna jak zaleca producent Sworzeń powinien wyjść bez większych oporów. Taki tuning jak piszesz nie wiele pomoże. RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - krystian276 - 03-09-2016 16:10:26 (03-09-2016 14:39:38)jaro5 napisał(a): lub też nawet pełny syntetyk Pełny syntetyk do rometa? Przecież to szybko zeżre pierścienie, do starych silników mineralny wg mnie najlepszy. |