Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
|
Autor |
Wiadomość |
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Siema !
Moja niecierpliwość jak zawsze zaowocowała nie najlepszym efektem Walcze z tym
w kazdym razie sytuacja ma sie tak:
1 szlif cylindra ori ZMD, tłok i pierscienie R1 jakieś z 'allegro' niby AK12 ma odlane od wnetrza tłoka. Gaźnik GM13F1 iglica na samej gorze. Przejechalem lekko ponad 200km delikatnie i spokojnie wiec stwierdzilem ze mozna w koncu co nieco przycisnać na maxa. Tylko ze w sumie to na tym maxie dobra dluzsza chwile jechałem i... nagle zmuła silnika i to tak mocno zchamowało aż zablokowało koło...
Odpalilem go doslownie 30 sekund po tym od 1szego kopa i juz znowu delikatnie jadac dojechalem do domu bez problemu.
No i teraz pytanie - co dalej ? Docierać go nadal te 300km pozostale na spokojnej jezdzie, czy obowiazkowo sciagac cylinder i oceniać straty ? Moze sama głowice narazie i zobaczyć gładź cylindra ?
PS: tak wiem wiem kolejny co katuje na dotarciu wiec darujcie takie komentarze.
Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
|
|
02-09-2016 20:47:46 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
02-09-2016 21:05:18 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
03-09-2016 12:12:01 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
No więc tak.. po zrzuceniu samej głowicy wydawało mi się że nic się nie stało bo przy dolnym położeniu tłoka nie dopatrzyłem się żadnych uszkodzeń aczkolwiek ciemno miałem w garażu. Natomiast po zrzuceniu cylindra ukazał się już nieco gorszy obraz sytuacji, pewnie nie tragiczny - jednak są ewidentne ślady przytarcia.
Tak się to teraz ma... :
Co dalej ?
Cylinder kolejny szlif obowiązkowy ?
Tłok do wymiany ( pierścienie zostają ? ) ?
Rysy nie są jakieś "konkretne" ale są.. niby w dolnej partii cylindra ale są...
Chciał bym zrobić to dobrze ale i ekonomicznie, bo wiadomo można zrobić szlif nr 2, nowy tłok i pierścienie... ale budżet na ten rok przekroczony już za dużo. No chyba że... nie ma innego wyjścia ? Aczkolwiek wolał bym jeśli się da zrobić to po minimum.
Jakie też były by konsekwencje na dalsze użytkowanie przy zostawieniu tego jak jest ?
Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2016 13:23:40 przez Maciek_Krk.)
|
|
03-09-2016 13:18:30 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
03-09-2016 13:56:59 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Ok, Dzięki za szybką odpowiedź. Lece do sklepu puki otwarty i zakładam Cieszę się że cylek może zostać.
A co do iglicy już była i jest podniesiona na maxa bo tak mu najlepiej było.
Po tej wymianie rozumiem że muszę zresetować i od 0 cały proces docierania zacząć ? :/
Zapytam jeszcze, czy Mixol mimo że był fabrycznie zalecany, nadal wart jest używania ? Używam bo skoro tak było kiedyś niech będzie i teraz, ale z drugiej strony po 30 latach technologia poszła trochę do przodu i może lepiej lać coś innego ? Kiedyś jak miałem Simsona to lałem Husqvarnę do pił itd Co polecicie ?
Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
|
|
03-09-2016 14:27:02 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
03-09-2016 14:39:38 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Piękne dzięki za informacje, człowiek się uczy całe życie
Jakie proporcje mieszanki na lepszym oleju stosować w takim razie ?
Sklep niestety zamknięty już dzisiaj wiec uszczelek i oleju nie kupię, ale mam tłok CX'a R1 z pierścionkami R1 nie używany. Co prawda parę lat temu był nie umiejętnie zakładany i zdejmowany sworzeń w nim - metodą na stukanie młotkiem, ale przyjże mu się dokładnie i jak nie ma uszkodzeń to go chyba założę. Zastanawiam się też, choć miałem tego nie robić... nad małym tuningiem - a mianowicie podcięciem tłoka o 1mm od spodu od strony dolotu. Warto ?
Jaki macie patent na wyciśnięcie sworznia z tłoka jak tylko cylinder jest zrzucony ? Sworzeń założyłem po uprzednim podgrzaniu tłoka i wszedł elegancko, jednak teraz grzanie tłoka ze sworzniem raczej nic nie da
Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
|
|
03-09-2016 15:39:05 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
03-09-2016 16:07:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|