Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Komar] Zastosowanie oleju
|
Autor |
Wiadomość |
romeciak
Mechanik
Liczba postów: 1,199
Imię: Piotrek
Skąd: Miastko
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
26-04-2016 14:41:32 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
26-04-2016 14:59:29 |
|
1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post:1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
romeciak (04-26-2016)
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Zastosowanie oleju
Eh, jak zawsze..
"Poza umiejętnym korzystaniem z manetki gazu powinniśmy jednak spełnić jeszcze jedno założenie: zalać do silnika odpowiedni olej. Błędem będzie wykorzystanie oleju syntetycznego. Dlaczego? Dlatego, że olej taki jest za dobry na okres docierania. Właśnie tak – “za dobry”. Jeżeli użyjemy takiego oleju, jest duże prawdopodobieństwo, iż spełniając swoje zadanie cienka warstwa oleju znajdująca się na ściance cylindra (tzw. film olejowy) uniemożliwi dociśnięcie pierścieni do gładzi, a pierścienie będą się po tej warstwie ślizgać. Dlatego też w okresie docierania używamy oleju mineralnego, który gorzej zachowuje się w ciężkich warunkach, przez co łatwiej będzie zerwać film olejowy, a więc dotrzeć odpowiednio pierścienie." cyt. z jednoślad.pl
" Każdy tuner silników wyścigowych czterosówowych zaleci stosowanie oleju na bazie mineralnej podczas docierania nowego silnika nawet jeżeli w późniejszym czasie ma być stosowany wyścigowy syntetyk. Wyjątkowo skuteczne dodatki zmniejszające tarcie zawarte w syntetykach utrudniają lub przynajmniej znacznie opóźniają dotarcie elementów współpracujących co powoduje iż przez dłuższy okres czasu występują spore „przedmuchy”, nadmierne zużycie oleju i spadek mocy; spowodowane nieszczelnością pierścieni tłokowych.
Producenci olejów oficjalnie nie podzielają tego zdania, utrzymując iż dotarcie silnika stosując syntetyki potrafi być równie zadowalające. Być może - ale nie wiadomo ile czasu by to zajęło." cyt. z motor-tech.katowice.pl i tak dalej.. Ale nadal wierzcie w swoje teorie.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
26-04-2016 21:34:51 |
|
3 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post:3 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Kaskader na komarze (04-27-2016), pawel_2540 (04-26-2016), Paweł13 (04-27-2016)
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Zastosowanie oleju
Przypominam, że poza pierścieniami, częściami pracującymi i potrzebującymi smarowania są również tłok, wał i łożyska. Więc stosowanie benzyny bez dodatku oleju zjeździ silnik w szybkim czasie. Gdyby mówić o silnikach typowo rajdowych, czy torowych, stosuje się polerowanie tulei cylindrowych, zamiast ich honowanie. Honowanie ma na celu 'dopasowanie' się pierścieni oraz tłoka do tulei cylindra (w końcu ciężko dopasować od razu owalny i stożek do okrągłej tulei), w tym celu istnieje termin docierania. Takie dopasowywanie się tych części najlepiej jeśli przebiega w ustalonych warunkach, a im szybciej proces ten wstępnie się 'zakończy', tym lepiej dla silnika i dla jego żywotności. Dlaczego? Odsyłam Pana wyżej do literatury specjalistycznej.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
26-04-2016 23:40:09 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|