![]() |
[Komar] Zastosowanie oleju - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: [Komar] Zastosowanie oleju (/showthread.php?tid=39921) Strony: 1 2 |
Zastosowanie oleju - romeciak - 26-04-2016 14:41:32 Witam ! Chciał bym kupić taki olej do komarka i mam do Was pytanie czy można go zastosować do silnika który jest po remoncie , bo naczytalem się że ponoć jest zły w okresie docierania http://www.jackmotors.pl/old-timer/olej-castrol-2t-1l-mineralny?from=listing&campaign-id=14 RE: Zastosowanie oleju - nie_mientki - 26-04-2016 14:59:29 I tak bije na głowę wszystkie "epokowe" oleje. Tylko pilnuj odpowiednich proporcji i będzie dobrze. RE: Zastosowanie oleju - Mariusz - 26-04-2016 16:05:01 Kombinacje. Instrukcja zaleca luxa do skrzyni Mixol do mieszanki. Ja leje 2t do mieszanki. Niczego nie poprawisz lejęc castrola. Wczym niby jest lepszy? RE: Zastosowanie oleju - romeciak - 26-04-2016 16:48:33 (26-04-2016 14:59:29)nie_mientki napisał(a): I tak bije na głowę wszystkie "epokowe" oleje. Tylko pilnuj odpowiednich proporcji i będzie dobrze. Daję piwo :-) dzięki bardzo . Nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam tutaj , masa uszczelniająca dirko da rade aby uszczelnić gambit ? http://www.jackmotors.pl/old-timer/gambit-material-na-uszczelki-0-5mm-20x30cm?from=listing&campaign-id=14 RE: Zastosowanie oleju - Michał - 26-04-2016 16:57:20 Da radę,ale jak przylgnie są dobre,to bezproblemu można złożyć na sam gambit ze smarem RE: Zastosowanie oleju - ZaliXon19 - 26-04-2016 17:45:56 Ten castrol to olej mineralny, lepszy od niego bd już ten orlenowski półsyntetyk za 15 zł. RE: Zastosowanie oleju - bartosz1907 - 26-04-2016 18:26:40 czerwony orlenowski olej do 2T to chyba najlepszy wybór, najlepszy stosunek jakość - cena :-) RE: Zastosowanie oleju - plusminus - 26-04-2016 19:11:38 No właśnie chodzi o to, że moja szkoła mówi, aby w okresie docierania stosować olej mineralny, ponieważ lepiej wchodzi w jodełkę po honowaniu, co zapewnia lepsze smarowanie silnika. ![]() RE: Zastosowanie oleju - romeciak - 26-04-2016 20:48:38 (26-04-2016 19:11:38)plusminus napisał(a): No właśnie chodzi o to, że moja szkoła mówi, aby w okresie docierania stosować olej mineralny, ponieważ lepiej wchodzi w jodełkę po honowaniu, co zapewnia lepsze smarowanie silnika. Czyli przez te 1500km mogę lać ten mineralny ? :-) i jaką mogę stosować mieszankę na tym oleju ? 1:30 ? Czy do 25 bo nie ma tutaj nic napisane . Leci piwo :-) RE: Zastosowanie oleju - plusminus - 26-04-2016 21:06:05 Uważam, że stosunek 1:30 wystarczy w zupełności. RE: Zastosowanie oleju - bartosz1907 - 26-04-2016 21:18:25 tutaj żadne "uważanie" nie jest istotne. Lej tyle ile piszą w instrukcji Komarka ( jak nie masz to łatwa do znalezienia online) Opowieści o "jodełce" to na pewno tylko żart. Na dotarcie najlepszy jest fullsyntetyk. Mineralny jest po drugiej stronie skali. Powodzenia RE: Zastosowanie oleju - plusminus - 26-04-2016 21:34:51 Eh, jak zawsze.. "Poza umiejętnym korzystaniem z manetki gazu powinniśmy jednak spełnić jeszcze jedno założenie: zalać do silnika odpowiedni olej. Błędem będzie wykorzystanie oleju syntetycznego. Dlaczego? Dlatego, że olej taki jest za dobry na okres docierania. Właśnie tak – “za dobry”. Jeżeli użyjemy takiego oleju, jest duże prawdopodobieństwo, iż spełniając swoje zadanie cienka warstwa oleju znajdująca się na ściance cylindra (tzw. film olejowy) uniemożliwi dociśnięcie pierścieni do gładzi, a pierścienie będą się po tej warstwie ślizgać. Dlatego też w okresie docierania używamy oleju mineralnego, który gorzej zachowuje się w ciężkich warunkach, przez co łatwiej będzie zerwać film olejowy, a więc dotrzeć odpowiednio pierścienie." cyt. z jednoślad.pl " Każdy tuner silników wyścigowych czterosówowych zaleci stosowanie oleju na bazie mineralnej podczas docierania nowego silnika nawet jeżeli w późniejszym czasie ma być stosowany wyścigowy syntetyk. Wyjątkowo skuteczne dodatki zmniejszające tarcie zawarte w syntetykach utrudniają lub przynajmniej znacznie opóźniają dotarcie elementów współpracujących co powoduje iż przez dłuższy okres czasu występują spore „przedmuchy”, nadmierne zużycie oleju i spadek mocy; spowodowane nieszczelnością pierścieni tłokowych. Producenci olejów oficjalnie nie podzielają tego zdania, utrzymując iż dotarcie silnika stosując syntetyki potrafi być równie zadowalające. Być może - ale nie wiadomo ile czasu by to zajęło." cyt. z motor-tech.katowice.pl i tak dalej.. Ale nadal wierzcie w swoje teorie. RE: Zastosowanie oleju - bartosz1907 - 26-04-2016 21:55:13 taaak, za dobry... skoro syntetyk jest zbyt dobry to moze na poczatku wogóle nie stosować żadnego oleju. Wtedy zapewniam nic nie bedzie "zakłócać" przylegania pierścieni do cylindra i będą się one docierać że ho,ho :-) Cały powyższy tekst ma uzasadnienie tylko w przypadku gdy chcemy szybko dotrzeć tuningowany silnik, gdy nie ma znaczenia jego trwalość bo z góry zakładamy że silnik ma wytrzymac kilka wyścigów. W normalnej ekspoloatacji im wolniej ( dłużej ) i łagodniej trwa docieranie silnika tym lepiej, tym większa będzie jego trwałość. W przypadku "normalnego" użytkownika celowe doprowadzanie do zrywania filmu olejowego jest absolutnie technicznie nieuzasadnione. podejrzewam że kolega który założył temat nie chce wyciskać ze swojego komarka siódmych potów a raczej chciałby aby jeździł on długo i bezawaryjnie. Dlatego złota zasada : im lepsze materiały eksploatacyjne tym lepiej. Równiez w okresie docierania. RE: Zastosowanie oleju - plusminus - 26-04-2016 23:40:09 Przypominam, że poza pierścieniami, częściami pracującymi i potrzebującymi smarowania są również tłok, wał i łożyska. Więc stosowanie benzyny bez dodatku oleju zjeździ silnik w szybkim czasie. ![]() ![]() RE: Zastosowanie oleju - charper - 27-04-2016 16:44:35 nie wiem jak wy ale jak ja docierałem charta to zawsze wlewałem orlen semisynthetic. skutki były takie że nigdy się nie przegrzał, a dzisiaj po 8 tys kilometrów jest bardzo dobra kompresja i dość długo trzeba poczekać aż silnik się rozgrzeje. wnioski? tarcie nie za duże i silnik jeszcze ma dobrą żywotność. generalnie nie żałuję że tak zrobiłem choć wiedziałem że mineralny szybciej dociera. ale więcej opiłków na raz=gorzej. już trzeba sobie odjąć jakiś procent od czasu kiedy to silnik jest jeszcze na chodzie. (26-04-2016 16:05:01)Mariusz napisał(a): Kombinacje. a ja ci powiem ze lali lux do mieszanki. odremontuj swój silnik i spróbuj. czemu nie spróbujesz? |