Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
Z całym szacunkiem dla Pana co grzebie przy Chartach 15 lat, ale stwierdzenie po opisie awarii, że jest to na pewno impulsator, to co najmniej nieodpowiedzialność z jego strony.
Pisałeś już kilka razy o rezystancji cewki zasilającej, która to wynosi niecałe 400 . Napisano Ci już raz albo więcej, że przyczyną problemów jest cewka zasilająca. Ona ma mieć rezystancję w zakresie 700-750 , a Ty dalej drążysz ten temat. Zaraz tu będzie dyskusja na pięć stron o jednym i tym samym w kółko.
Poza tym, stworzyłem specjalny temat właśnie z wykazem parametrów sprawnych cewek prądnicy Charta, wystarczyło tylko poszukać! No bo ileż można odpowiadać na to samo pytanie. Co chwila ktoś pyta jaki opór ma mieć cewka X w Charcie...
LINK: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27921
Powtarzam po raz kolejny to co już tu było pisane wymień cewkę zasilającą!.
Jeżeli nie, to kup sobie cewkę ładowania, albo nawiń i podłącz do niej transofrmator 6-9V o wydajności 0,5A lub większej i podłącz do modułu (uzwojenie niskonapięciowe do cewki, 230V do modułu).
Poza tym wyniki pomiarów mogą odbiegać od rzeczywistych wartości, ponieważ:
Roger napisał(a):Baterii nie mam w mierniku, mam przerobione zasilacz
Jaki zasilacz? Miernika nie powinno zasilać się z zasilacza. Przynajmniej nie każdy miernik i nie każdym zasilaczem. Dużo do myślenia powinno dać Ci choćby to, że mimo użycia zasilacza miernik twierdzi, że napięcie jest zbyt niskie, co widać przecież na wyświetlaczu...
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2015 01:03:40 przez BigSoft.)
|
|
24-02-2015 22:04:54 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Simon (02-25-2015)
|
Roger
Uczeń
Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
(24-02-2015 22:04:54)BigSoft napisał(a): Powtarzam po raz kolejny to co już tu było pisane wymień cewkę zasilającą!.
Jeżeli nie, to kup sobie cewkę ładowania, albo nawiń i podłącz do niej transformator 6-12V o wydajności 0,5A lub większej i podłącz do modułu (uzwojenie niskonapięciowe do cewki, 230V do modułu).
Mógłbyś bardziej jaśniej, krok po korku jak to zrobić?
Może to być taki transformator? http://allegro.pl/transformator-ts6-63-1...43094.html
Brat założył zasilacz od czegos, dokładniej nie wiem. Siedzi w elektryce od młodych lat, robił już różne cuda z elektroniką nieraz, więc na pewno prawidłowo wszystko ustawił w tym mierniku.
|
|
24-02-2015 23:22:59 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
citroen-XM.pl
|
|
25-02-2015 00:29:13 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Simon (02-25-2015)
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
Brat fachowiec, rzeczywiście... Zasilacz mało praktyczny jest, cięzo kupić baterię 9v? http://allegro.pl/1x-bateria-alkaliczna-...97269.html mam tą w mierniku UNI-T już ze 3lata i nadal jest zdatna, a miernika używam dosłownie codziennie i z reguły nie wyłączam go tylko sam się wyłącza po czasie
Kolego pozatym nie ma w tym zapłonie CDI napięci 6v tak jak to pisałęś o cewce tylko rząd setek voltów, a cewka butelkowa obojętnie czy 6v, 8v, czy 12v będzie działać, ale nie zaleca się butelki, tylko elektroniczną cewkę od jakiegoś chińczyka wstawisz i będzie spełniać swoje zadanie
Taką masz kupić cewkę, http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4711
Aaa i nie gadaj z tym panem, poprostu krętacz i nic pozatym
xyz
|
|
25-02-2015 14:40:21 |
|
|
Roger
Uczeń
Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
Po prostu wole się upewnić. Przez tego Charta chodzę cały w nerwach. Nie śpie na pieniądzach i nie chce żeby było tak, że kupie coś a potem się okaże że to wina czego innego. : ) Kupie cały iskrownik bo znazłem ciekawe ogloszenia.
Nie wiem który iskrownik wybrac.
1. Napięcie cewki zasilającej w tym iskrowniku http://olx.pl/oferta/romet-chart-zaplon-...8nPMT.html wynosi 686, sprzedający mierzył podczas rozmowy ze mną przez tel. Chciałbym z tego iskrownika wyciągnąc tą cewkę i włożyć do swojego. Była by dobra pomimo ze ma 686 niz 800? Jezeli by nie działała to bym wziął z tego iskrownika cewkę ładowania i dodał transformator.
2. Te iskrowniki http://olx.pl/oferta/iskrownik-chart-210...8EeLP.html są rzekomo sprawne, ale sprzedawca sprawdzał je tylko po patrzeniu na iskrę na świecy, nie sprawdzał na uruchomionym silniku.
Który iskrownik wybrać? Bardziej podchodzi mi ten pierwszy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2015 21:51:55 przez Roger.)
|
|
25-02-2015 21:32:03 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
(25-02-2015 21:17:29)Roger napisał(a): Z tym panem to naprawdę porażka, dzis powiedział mi że tych cewek z iskrownika nie da rady wyciągnąć..
Większych bredni dawno nie słyszałem.
Roger napisał(a):Powiedział, że może to być wina kondensatora w module, gdyż jemu nie raz się takie coś zdarzało że ten Chart nie miał iskry albo miał ale nie odpalał i po wymianie tego kondensatora chodził normalnie. Co o tym sądzicie?
Sądzę, że uszkodzona jest cewka zasilająca.
Roger napisał(a):Była by dobra pomimo ze ma 686 niz 800?
Skąd wytrzasnąłeś informację, że sprawna cewka ma mieć rezystancję na poziomie 800 ?! 686 może oznaczać sprawną cewkę, ale nie musi. Była dosyć duża rozbieżność w tych cewkach. Niestety nie ma dostępu do danych fabrycznych, wtedy można by się dowiedzieć jakie parametry ta cewka powinna mieć. Wiem natomiast tyle, że jeśli ma 700 i więcej, to na pewno jest sprawna. Z opinii innych 680 też ujdzie, ale za to ręki sobie uciąć nie dam.
Roger napisał(a):Który iskrownik wybrać? Bardziej podchodzi mi ten pierwszy.
Mi natomiast nie podchodzi, bo wolałbym dać 70zl i mieć cały sprawny iskrownik, a nie taki z uwalonym impulsatorem, który może się w przyszłości przydać. Dodam tylko tyle, że nowy to koszt ok 50zł i ciężko go zdobyć.
Zaczynasz bardzo męczyć. Podaliśmy Ci już milion razy niemal pewną przyczynę niesprawności Charta, a Ty dalej... Zacznij w końcu działać. Rozumiem, że z kasą ciężko, znam to bardzo dobrze. No ale prawda jest taka, że od samej gadaniny nic nie przybędzie...
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2015 23:24:31 przez BigSoft.)
|
|
25-02-2015 23:20:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|