Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
|
Autor |
Wiadomość |
Adi
Yyyy... ja?
Liczba postów: 691
Imię: Adrian
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Poradnik ok, aczkolwiek...
Nie jestem lakiernikiem i nigdy nie będę, ale coś mi nie pasuje z tym bezbarwnym. Otóż jak malowałem elementy auta (efekt był dobry to i technika też, zresztą tam gdzie zamawiałem lakier [lakier do pomalowania kompresorem] też tak kazali zrobić) to trochę to inaczej wyglądało (według mnie blacha to blacha, lakier to lakier i technika malowania niezależna od tego czy auto czy motor).
Pierwsze oczywiście podkład, najlepiej odporny na rdzę, potem szpachla, na szpachlę jeszcze raz podkład. Po wyschnięciu podkładu nakładałem bazę i bezbarwny (według zaleceń lakiernika) położony był na niewyschniętą bazę (klar musi złączyć się z bazą, żeby był dobry połysk). Efekt był dobry, więc z tym bezbarwnym to kwestia myślę, że tak jak pisze. Co z tego, że dasz bezbarwny na zaschniętą bazę, jak nie zleje się on z bazą i będzie odpękiwał? Efekt może miałeś dobry, ale nie wiadomo ile to wytrzymało.
Nie chce nikomu wytykać ewentualnych błędów, ale tak jak pisze bezbarwny po 12h to przesada.
Co do kompresora (ktoś pisał o kompresorze za 3,5 tyś., więc pozwolę sobie napisać drobną uwagę) to w zasadzie mity, że dobry kompresor to drogi kompresor. Elementy auta malowałem małym, starym, tanim kompresorem i tak jak pisałem wcześniej efekt był na prawdę spoko (wiadomo im kompresor lepszy tym lepszy efekt, ale do komara spokojnie wystarczy jakiś nie za duży kompresor). Myślę, że kompresor zwykły z marketu za 300-600zł spokojnie da radę pomalować i nie trzeba wydawać tysięcy.
Części-allegro tutaj
lub tutaj
|
|
28-01-2015 21:38:20 |
|
|
romet200
Mechanik
Liczba postów: 268
Imię: Daniel
Skąd: Bąkowiec
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-01-2015 21:54:02 |
|
1 osoba postawiła piwo romet200 za ten post:1 osoba postawiła piwo romet200 za ten post.
m.osiak@o2.pl (01-28-2015)
|
dlugiLBN
Lakiernik
Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
(28-01-2015 14:12:34)m.osiak@o2.pl napisał(a): (27-01-2015 21:53:32)dlugiLBN napisał(a): Idź się schowaj z tym poradnikiem,śmiech na sali
Komentujesz, bo chcesz sobie reklamę zrobić. Po co jakiemuś człowiekowi dawać 150-200zł za lakierowanie, skoro można to luzem zrobić z takim samym efektem w domu za niższą kwotę.
Nie odpowiada Ci temat, to na ch*j czytasz i się wypowiadasz?? Ciekaw jestem swoją drogą jak Ty malujesz motory... Napisz, też się pośmieję
(27-01-2015 22:36:08)dlugiLBN napisał(a): Bezbarwny dla pewności po 12 godzinach,ludzie przecież to wszystko pozłazi.Nauczycie się dużo z tego poradnika...
No to "ekspercie" naucz się czytać, bo napisałem, że trzeba czekać aż kolor wyschnie. Jakbyś na mokry kolor walnął bezbarwny, to dopiero by Ci poschodziło wszystko.
Po pierwsze po ch.. to kaczor w wodzie stoi.Wolno mi się wypowiadać i będę się wypowiadał jak czytam takie farmazony.Jaką reklamę sobie robię?Napisałem coś,że JA WAM POLAKIERUJE LEPIEJ chyba nie.
Druga sprawa.Kto za 150-200 polakieruje ci rometa?Chyba,że twoim sposobem wyda 100 na materiał i zarobi 50-100zł.100 zł na materiały żeby odwalić lipe sprayem.Koszt motorynki wyniósł mnie 25 zł lakier,podkład 25 zł którego 2/3 zostało,arkusz wodnej 400 3 zł,butelka nitro i rozcienczalnika po 6 zł to niecałe 60 zł.To ja lakierując akrylem obleciałem dwoma setkami akrylu plus rozcienczalnik a ty aż 1.5 L w bazie.Więc chyba rozumiem dlaczego czekałeś 12 godzin aż kolor ci wyschnie,bo go nie wypyliłeś tylko wylałeś i był mokry.Zapomniałeś jeszcze przetrzeć ściereczką przed bezbarwnym no ale ty nią wytarłeś szlichtę z podkładu,bo chyba do tego ci służy.
Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla
I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE
BMW E32
CIVIC EJ9
Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
|
|
29-01-2015 02:27:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|