| 
		
	 
		
			| 
					JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro.
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
		
		
	
		| fifi282000   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 23
 Imię: Filip
 Skąd: Obozin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro. 
 
				Dzisiaj przywiozłem reszte części i odwożąc kolegę, który mi pomagał stała się tragedia, a mianowicie pękła tylna zębatka w moim mustangu :/ . Po powrocie do domu wziąłem się za prowizoryczne mocowanie silnika (tak żeby zobaczyć czy wszystko będzie do siebie pasowało), a jutro postaram się wyciąć porządne uchwyty. Potem zająłem się lagami i tu zaczęły się problemy. W lewym lagu nie ma sprężyny a co gorsza jest on krzywy i zardzewiały. Okazało się też że gdy bym wjechał w większą dziurę to mogło by haczyć koło o silnik ale zobaczę jak wszystko skręcę na stałe. Chyba poszukam całego przodu od innego rometa, a najlepiej charta. Zacząłem też robić "przejściówkę" pomiędzy gaźnik a króciec z mocnej i grubej gumy (nie mam pojęcia od czego ona jest), którą wstępnie wyprofilowałem, a jutro będę kończył bo dziś mi się już nie chciało. Nie mam również baku ale to jeden z mniejszych problemów. poza tym zostało mi jeszcze zamocowanie siedzenia, przykręcenie kierownicy i załatwienie jakiegoś łańcucha bo nie mam drugiego, a będąc przy łańcuchu to czy łańcuch od rometa pasował by do zębatki z jawki? 
To jest ta niedokończona "przejściówka"
http://zapodaj.net/7820c8febdd5d.jpg.html
http://zapodaj.net/d9a5358e0e789.jpg.html 
Mocowanie silnika
http://zapodaj.net/8a265c2885152.jpg.html 
Krzywy lag
http://zapodaj.net/b0aef4b1a87ef.jpg.html 
A to jest ogólny zarys efektu końcowego
http://zapodaj.net/311661b6906fb.jpg.html |  |  
	| 18-01-2015 00:01:01 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Kanilox   Moplikowiec
 
  
 
   Liczba postów: 3,490
 Imię: Kamil
 Skąd: Zabrze
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro. 
 
				Pooglądaj sobie w internecie Jawki przygotowane na zawody, żadne z nich nie mają przechylonego silnika. 
Silnik nie może być przechylony i tyle.
 
Te mocowania co pokazałeś są beznadziejne, ten silnik jest bardzo długi i znacząco cięższy niż Dezamet 023 dlatego właśnie inżynierowie z Jawy wymyślili żeby był przymocowany w trzech miejscach do grubej blachy z ramy. 
Szczególnie jeśli ma to być motorower do ostrej jazdy po bezdrożach to mocowania muszą być bardzo mocne.
 
Rama beznadziejna i tyle, kup ramę z ogara 200 albo Jawy inaczej to to wszystko co robisz to jest strata czasu. 
 
Masz tu gratis fajne zdjęcie
  
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 01:37:02 przez Kanilox.)
 |  |  
	| 18-01-2015 01:35:58 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| SaltKiller   Uczeń
 
  
 
   Liczba postów: 123
 Imię: Szymon
 Skąd: EZG i GND
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro. 
 
				Z tego co wiem to sprzęgło jest tak zwane mokre, czyli potrzebuje oleju do pracy( jak zresztą każdy stary silnik). Jeśli silnik będzie za bardzo w pionie to sprzęgło jak i skrzynia nie będzie cała moczona w oleju i będą same kłopoty. 
Tak samo było z WFM OSA - silnik też jest w innej pozycji i inżynierowie także mieli problem co do smarowania podzespołów silnika. 
Możesz spróbować, ale jak długo to będzie działało tego już nie wiem.  
Myślę że CI wytłumaczyłem o co mi chodzi    
P.S pomysł fajny tylko musisz znaleźć lepszą bazę(ramę) pod projekt.
			Mój garaż:
 -Romet Pony 50 m2
 -Romet Chart 210 1989r.
 -Romet ogar 205
 -Romet mr 232 (sztywniak) 1966 r.
 -Wierchowina
 -Wsk M06-z2 1960 r.
 - Romet Superior LUXUS 1977 r.
 |  |  
	| 18-01-2015 14:55:36 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo SaltKiller za ten post:1 osoba postawiła piwo SaltKiller za ten post. Kanilox (01-18-2015)
 |  
	
		| Odrestaurator   Majster
 
   
 
   Liczba postów: 3,256
 Imię: Szymon
 Skąd: Knurów
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro. 
 |  |  
	| 18-01-2015 16:27:17 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| fifi282000   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 23
 Imię: Filip
 Skąd: Obozin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: JawOgar  - czyli mój pierwszy projekt enduro. 
 
				Na razie zrobiłem uchwyty do silnika i wydaje mi się że są o wiele mocniejsze nawet od fabrycznych rometowskich.  
SaltKiller - Właśnie sprzęgło będzie nawet bardziej zamoczone niż fabrycznie. Za to ze skrzynią nie powinno raczej być problemu bo nawet bez żadnego smarowania da się jeździć (broń Boże), a tak to będą się na wzajem smarowały zębatki. 
Odrestaurator - Popytam znajomych kto by miał czas i chęci żeby mi to przywieźć. 
Jutro założę silnik z mojego Mustanga (który i tak będzie tam siedział) i zobaczę czy wszystko będzie dobrze działało.
 
Tak mniej więcej wyglądało by sprzęgło po zalaniu olejem.
http://zapodaj.net/028dc5598d6e2.jpg.html 
A to moje uchwyty.
http://zapodaj.net/d19e3855169fd.jpg.html
http://zapodaj.net/0fd3127f33fe4.jpg.html
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 18:53:00 przez fifi282000.)
 |  |  
	| 18-01-2015 18:51:02 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |