JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. (/showthread.php?tid=31777) |
JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 11-01-2015 21:20:23 A więc tak. Z nowym rokiem pomyślałem sobie że zrobię jakieś enduro iiii... Mam jawę i znam trochę te silniki więc pomyślałem że to będzie jednostka napędowa. Kupiłem wczoraj 1 silnik kompletny (do wymiany tłok co już zrobiłem), kolejny ze zdjętymi bocznymi kapami, sprzęgłem, iskrownikiem itp ale sprzedający dał mi dodatkowo tyle części że dało by się złożyć w sumie 3 silniki i to wszystko za 150 zł (!!!). Osobno kupiłem jeszcze amortyzatory tylne od Simsona SR tylko ze zdjętymi zabezpieczeniami. Dodatkowo dzisiaj się zamieniłem moją motorynkę za ramę od ogara 205 z kołami i 100 zł ale niestety odbiore ją w sobotę . I tutaj mam kilka pytań. Jak zamocować silnik Jawki do ramy Ogara 205? Jak można stuningować lekko silnik od Jawki? Słyszałem też o zamianie zębatek (chyba 18-20) w skrzyni Jawki i czy to się opłaca? Jak założyć te zabezpieczenia do amortyzatorów? Dzisiaj zdjęcia tego co mam a w tygodniu ramy.[attachment=7783][attachment=7782][attachment=7784][attachment=7785] RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - dlugiLBN - 11-01-2015 21:36:28 Lepiej nic nie rób jak masz małe pojęcie bo się to tragedią skończy. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - BartuS - 11-01-2015 21:39:47 To już lepiej było kupić ramę od ogara 200 bo w ramie od 205 ten silnik paskudnie wygląda Takie moje zdanie RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 11-01-2015 21:42:46 (11-01-2015 21:39:47)BartuS napisał(a): To już lepiej było kupić ramę od ogara 200 bo w ramie od 205 ten silnik paskudnie wygląda Takie moje zdanie Niestety nigdzie w okolicy nie ma ram od 200 więc trzeba sobie jakoś radzić. A widziałeś taki silnik w tej ramie? Jak on się tam trzymał? RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - Odrestaurator - 13-01-2015 23:06:05 Oby ci się to udało, bo czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg prac A amorki to nie lepiej od MZ ? Widziałem takie w simsonie przerobionym na enduro bo simki mają miękkie te amory, no nie ? RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - Kanilox - 14-01-2015 01:32:39 Rama z ogara nie nadaje się do tego silnika i do tego jest za słaba. Kup ramę ogara 200 albo Jawy mustang. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 14-01-2015 18:27:53 Chętnie bym pokupował amory od MZ, ramę od Jawy ale nie am w okolicy a dalej niż 30km nie opłaca mi się jeździć bo więcej wydam na transport niż na części bo tak to muszę jeździć autobusem albo kogoś wynajmować żeby mi przywiózł. Prace do jutra stoją bo dopiero jutro jadę po ramę. Mam pomysł jak wsadzę tam ten silnik a zrobię to tak że zrobię taką jakby przejściówkę na uchwyty, że można będzie przykręcić silnik jawki a jak dokręcę wszystko to spowrotem rometa, a uchwyt od góry silnika zrobię taki jak w komarach 2352. Ta rama raczej nie jest za słaba bo praktycznie taką samą ma ogar 200 który różni się chyba tylko tym że ma inne mocowania silnika i troche inaczej wygląda. Tu są zdjęcia ramy po którą jadę jutro (reszta w sobotę). Sory za jakość ale ja ich nie robiłem. http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/52681_CAM00407.jpg http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/84021_CAM00406.jpg http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/42197_CAM00408.jpg RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 15-01-2015 21:22:02 Właśnie przywiozłem ramę (moją Jawką) i od jutra zaczynam prace nad mocowaniem silnika. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - simi81 - 15-01-2015 21:27:00 Kanilox ma racje, jak chcesz enduro i silnik jawki w ramie 205, to to się polamie. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 15-01-2015 21:31:10 (15-01-2015 21:27:00)simi81 napisał(a): Kanilox ma racje, jak chcesz enduro i silnik jawki w ramie 205, to to się polamie. A jeśli dorobię jakieś wzmocnienia w miejscach spawów? RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - simi81 - 15-01-2015 22:14:59 Może pomóc, ale najlepiej się wstrzymaj i zalatw rame 200. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - Kanilox - 15-01-2015 22:20:48 Albo z Jawy, ramy Jawek są bardzo mocne mimo małych rozmiarów, zresztą zobacz sobie na YT co Czesi robią z swoimi Jawami. Jak chcesz to mam ramę Jawy za 30zł + 16zł wysyłka. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 15-01-2015 22:56:26 Wiem trochę o wyścigach Jawek w Czechach a twoja oferta jest bardzo interesująca. RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - fifi282000 - 16-01-2015 21:12:39 Dzisiejszy dzień troche zmarnowany ale miałem paliwo i jakoś czas zleciał... Ale to nie znaczy, że nic nie robiłem. Zdjąłem z niej niepotrzebne rzeczy i poprzymierzałem amortyzatory i silnik, tylko jest mały problem... Bo liczyłem na to że amortyzatory od simka będą wygodniejsze i wyższe a tu niespodzianka. Po założeniu okazało się że są o wiele twardsze od tych komarkowych (co były jak przywiozłem) i praktycznie wcale się nie uginają (jak na nich skacze to 3-4 cm max). Czy może są zużyte? Da się to jakoś naprawić czy to się samo rozrusza? Tu zdjęcia ramy po przyjeździe. Spawy wyglądają na mocne i ogólnie dobrze wygląda ta rama. http://zapodaj.net/9cce1e65dccd9.jpg.html http://zapodaj.net/784535de27291.jpg.html http://zapodaj.net/ec991a7214259.jpg.html A tak chciał bym żeby ten silnik siedział http://zapodaj.net/0df5fd15d5579.jpg.html http://zapodaj.net/fe3cf79fc395d.jpg.html RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro. - Kanilox - 16-01-2015 22:11:30 Te amortyzatory są takie. Są do Simsona sr50 który ma ponad 80kg, jest dwu osobowy i ma amortyzatory niemal pionowo co też ma znaczenie. W jawie też masz prawie pionowo. Ten silnik będzie tak do góry?! Jak tak to nie wróżę temu projektowi dobrej przyszłości 1. Gaźnik nie będzie dobrze pracował dobrze przy takim przechyleniu. 2. Jak zrobisz rurę z tłumika, będziesz giąć? 3. Co z olejem, przecież cały spłynie w tył silnika przy takim przechyleniu. Dla mnie to co robisz to głupa robota. |