Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Autor Wiadomość
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Tak, będzie tak do góry bo wtedy będzie mniejsza szansa że zahaczę o jakiś kamień itp. ale:
1. Wcześniej już myślałem nad przeróbką króćca żeby gaźnik stał równo.
2. W planie podstawowym jest cięcie i spawanie bo mam w sumie 3 kolanka ale myślałem też nad takim czymś żeby zrobić coś na wzór dyfuzora i poprowadzić tłumik tak jak w crossach ale to jest mało prawdopodobne że się uda.
3. Jeśli będzie odpowiednia ilość to raczej się nic nie stanie bo przecież sprzęgło jest dosyć nisko i nawet dla niego będzie lepiej a zębatki będą się na wzajem smarowały i przecież one nie potrzebują dużej ilości oleju.
16-01-2015 23:46:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Dzisiaj przywiozłem reszte części i odwożąc kolegę, który mi pomagał stała się tragedia, a mianowicie pękła tylna zębatka w moim mustangu :/ . Po powrocie do domu wziąłem się za prowizoryczne mocowanie silnika (tak żeby zobaczyć czy wszystko będzie do siebie pasowało), a jutro postaram się wyciąć porządne uchwyty. Potem zająłem się lagami i tu zaczęły się problemy. W lewym lagu nie ma sprężyny a co gorsza jest on krzywy i zardzewiały. Okazało się też że gdy bym wjechał w większą dziurę to mogło by haczyć koło o silnik ale zobaczę jak wszystko skręcę na stałe. Chyba poszukam całego przodu od innego rometa, a najlepiej charta. Zacząłem też robić "przejściówkę" pomiędzy gaźnik a króciec z mocnej i grubej gumy (nie mam pojęcia od czego ona jest), którą wstępnie wyprofilowałem, a jutro będę kończył bo dziś mi się już nie chciało. Nie mam również baku ale to jeden z mniejszych problemów. poza tym zostało mi jeszcze zamocowanie siedzenia, przykręcenie kierownicy i załatwienie jakiegoś łańcucha bo nie mam drugiego, a będąc przy łańcuchu to czy łańcuch od rometa pasował by do zębatki z jawki?

To jest ta niedokończona "przejściówka"
http://zapodaj.net/7820c8febdd5d.jpg.html
http://zapodaj.net/d9a5358e0e789.jpg.html
Mocowanie silnika
http://zapodaj.net/8a265c2885152.jpg.html
Krzywy lag
http://zapodaj.net/b0aef4b1a87ef.jpg.html
A to jest ogólny zarys efektu końcowego
http://zapodaj.net/311661b6906fb.jpg.html
18-01-2015 00:01:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Te mocowania się rozpadna jak z kartonu. Jak ten silnik tak będzie to nie będzie dobrze dzialac jak w ogóle będzie, musi być równo bo inaczej gaźnik nie będzie dostawal odpowiedniej ilości benzyny.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
18-01-2015 00:08:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Czytaj uważnie. Napisałem że jutro zrobię jakieś konkretne mocowania a to tylko zrobiłem żeby dopasować... A Co do gaźnika to właśnie dlatego robię tą "przejściówkę".
18-01-2015 00:53:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #20
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Pooglądaj sobie w internecie Jawki przygotowane na zawody, żadne z nich nie mają przechylonego silnika.
Silnik nie może być przechylony i tyle.

Te mocowania co pokazałeś są beznadziejne, ten silnik jest bardzo długi i znacząco cięższy niż Dezamet 023 dlatego właśnie inżynierowie z Jawy wymyślili żeby był przymocowany w trzech miejscach do grubej blachy z ramy.
Szczególnie jeśli ma to być motorower do ostrej jazdy po bezdrożach to mocowania muszą być bardzo mocne.

Rama beznadziejna i tyle, kup ramę z ogara 200 albo Jawy inaczej to to wszystko co robisz to jest strata czasu.
Masz tu gratis fajne zdjęcie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 01:37:02 przez Kanilox.)
18-01-2015 01:35:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Ale w mojej okolicy NIE MA ram od 200 ani Jawek!!! Najbliższa rama oddalona jest o 70 kilometrów i jest od 205! A poza tym to wytłumaczcie mi dlaczego ten silnik nie może być ustawiony pod kątem. Mocowania silnika są beznadziejne bo są to jakieś stare blachy które przykręciłem tylko po to żeby zobaczyć czy się wszystko zmieści i jakie wymiary zrobić. Zrobię też 3 mocowanie jak pisałem wcześniej. Ludzie czytajcie zanim coś napiszecie...

W tym wieśniackim ogarze silnik jest pod kątem i najwyraźniej działa, po za tym ja u mnie zrobię tak że gaźnik będzie stał tak jak powinien a tutaj jest krzywo, a i tak działa.
http://polskajazda.pl/db/images_thumb_94...aptive.jpg
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 12:49:48 przez fifi282000.)
18-01-2015 12:38:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SaltKiller Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Szymon
Skąd: EZG i GND
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Z tego co wiem to sprzęgło jest tak zwane mokre, czyli potrzebuje oleju do pracy( jak zresztą każdy stary silnik). Jeśli silnik będzie za bardzo w pionie to sprzęgło jak i skrzynia nie będzie cała moczona w oleju i będą same kłopoty.
Tak samo było z WFM OSA - silnik też jest w innej pozycji i inżynierowie także mieli problem co do smarowania podzespołów silnika.
Możesz spróbować, ale jak długo to będzie działało tego już nie wiem.
Myślę że CI wytłumaczyłem o co mi chodzi Big Grin

P.S pomysł fajny tylko musisz znaleźć lepszą bazę(ramę) pod projekt.

Mój garaż:
-Romet Pony 50 m2
-Romet Chart 210 1989r.
-Romet ogar 205
-Romet mr 232 (sztywniak) 1966 r.
-Wierchowina
-Wsk M06-z2 1960 r.
- Romet Superior LUXUS 1977 r.
18-01-2015 14:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo SaltKiller za ten post.
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Ja to rozumiem, uparłeś się na swoją wizję i koniec. I nikt Cię siłą nie odciągnie. Ale jak wsadzisz trochę $$ i poczujesz, że wydana kasa nie przyniosła oczekiwanych efektów to zmądrzejesz:-)

Też tak zaczynałem przygodę z budową od zera zabawek mechanicznych. Na szczęście upartość w człowieku jest mniejsza niż skąpstwo i szybko posłuchasz tych co mają większą wiedzę, jak trochę hajsu stracisz.:-)

Najważniejsze to byś zapału nie stracił!!!! Dasz radę wcześniej czy później i Ci kibicuję, ale kolegów posłuchaj....
18-01-2015 16:06:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo hvil za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
http://olx.pl/oferta/ogar-200-oryginalny...88d759cf7c
Tu masz ramę kompletną ok. 50 km od ciebie do Ogara 200.
18-01-2015 16:27:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #25
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Nie musisz nas sluchac, ale jak Ci to nie wyjdzie, a na pewno tak będzie widząc to co robisz, to później nie mów nam ze mieliśmy racje.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
18-01-2015 17:42:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Na razie zrobiłem uchwyty do silnika i wydaje mi się że są o wiele mocniejsze nawet od fabrycznych rometowskich.
SaltKiller - Właśnie sprzęgło będzie nawet bardziej zamoczone niż fabrycznie. Za to ze skrzynią nie powinno raczej być problemu bo nawet bez żadnego smarowania da się jeździć (broń Boże), a tak to będą się na wzajem smarowały zębatki.
Odrestaurator - Popytam znajomych kto by miał czas i chęci żeby mi to przywieźć.
Jutro założę silnik z mojego Mustanga (który i tak będzie tam siedział) i zobaczę czy wszystko będzie dobrze działało.

Tak mniej więcej wyglądało by sprzęgło po zalaniu olejem.
http://zapodaj.net/028dc5598d6e2.jpg.html
A to moje uchwyty.
http://zapodaj.net/d19e3855169fd.jpg.html
http://zapodaj.net/0fd3127f33fe4.jpg.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 18:53:00 przez fifi282000.)
18-01-2015 18:51:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #27
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Za dużo narysowales, tam wchodzi 0,5l a nie 2,0l

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
18-01-2015 19:25:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Nawet jeśli to i tak wynika z tego, że sprzęgło nie ucierpi pod takim kątem silnika.
18-01-2015 20:22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #29
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
Nie lepiej ustawić go równo i mieć spokój?

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
18-01-2015 20:29:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fifi282000 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Filip
Skąd: Obozin
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: JawOgar - czyli mój pierwszy projekt enduro.
W tej ramie na pewno nie, bo za dużo roboty i efekt końcowy straszny.
18-01-2015 20:33:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Bęben hamulcowy motorynka
Ostatni post: candini2
Dzisiaj 02:15:40
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 00:54:24
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1957
Skrzynia w 223
Ostatni post: MacRoial
17-12-2024 21:15:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 201
Prawidłowy wygląd świecy
Ostatni post: Dawdzio
17-12-2024 01:51:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 106
Zawieszenie simsona w oga...
Ostatni post: nojawie77
16-12-2024 23:51:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 154
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: bkrukl
15-12-2024 17:35:00
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 21105
Powitanie
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 21:20:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
WSK 125 - Sprzęgło - łoży...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 09:51:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 181
Stara farba
Ostatni post: Michał
13-12-2024 23:58:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 311
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
13-12-2024 15:20:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 387
Moja dolpima ps290
Ostatni post: Kacperek
13-12-2024 04:41:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 294
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 15:52:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 345
problem z przerzutką w ze...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 13:45:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 315
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
11-12-2024 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 27319
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
11-12-2024 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 226

Reklama