Yamaha Virago XV250 nie chodzi na jeden cylinder! Co teraz?! ;o
|
Autor |
Wiadomość |
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
16-01-2015 00:33:03 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
16-01-2015 00:42:00 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Yamaha Virago XV250 nie chodzi na jeden cylinder! Co teraz?! ;o
Tak mnie tchnęło na teoretyczne rozważania.
Jeśli stała te x lat, silnik zatrzymany był tak, że któryś z zaworów był otwarty, wówczas gniazdo w głowicy, jak i sam zawór lekko skorodowały. Albo za ciasno chodzą w gniazdach zaworowych. W pierwszym przypadku będzie nieszczelność, ciśnienie sprężania uleci, przez co będzie mniejszy moment obrotowy silnika, w drugim zawór/-y też mogą nie domykać się - taka sama sytuacja.
Ale to równie dobrze może być jakiś syf w wydechu. Włoski tuning, potem będzie się dalej dumać.
No bo przecież sklejone tarcze sprzęgłowe nie rozprzęgałyby przeniesienia napędu z wału korbowego na skrzynkę biegów, nie? A zużyte tarcze sprzęgłowe, czy jakieś dziwolągi z linką - podczas jazdy na wysokim biegu ze stosunkowo niską prędkością obrotową silnika, przy dodaniu gazu, sprzęgło zaczęłoby ślizgać się. Albo przy szybkich zmianach biegów z dodawaniem gazu przed puszczeniem klamki sprzęgła. Ale to wg mnie nie tędy droga. Tylko ja nie umiem naprawić głupiego skuterka...
EDIT: Damian, w GN250 da radę ruszyć bez dodawania gazu. Na egzaminie miałem tak, że na 2 biegu sprzęt toczył się, a ja kręciłem 8-mkę, bez dodawania gazu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 00:46:53 przez jurek_j.)
|
|
16-01-2015 00:45:17 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Yamaha Virago XV250 nie chodzi na jeden cylinder! Co teraz?! ;o
(16-01-2015 00:33:03)Damian4570 napisał(a): Mało mocy bo to 4T i jeszcze silnik V ....
Ubawiłem się po pachy z tej tezy Jest w internecie opcja szukaj, a nie zgaduj, zmyślaj
Co do małej mocy ... powinieneś jednak ustalić, gdzie to moto zostało kupione. Yamaha Virago XV 250, na niektóre rynki europejskie była dławiona, najczęściej na module, np z oznaczeniem silnika 3LW, a także stosowano różną ilość zębów zębatek- przełożenie. Poczytaj sobie o tym, chociażby tu http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f...50#p198759
Co do sprzęgła, w virago regulację linki sprzęgła przeprowadza się w 2 miejscach, z obu stron linki, na wodziku i przy klamce. Jaki jest stan linki, kiedy smarowana? Jeszcze jedna mała uwaga, wymiana oleju przepracowanego może zdecydowanie pomóc - czytaj 10 lat
Jak to nie pomoże to tarcze sprzęgłowe i ew przekładki do wymiany.
Podsumowanie ... Virago ... nawet z tym silnikiem ... to już motocykl ... ... wymaga dbałości, miłości i niestety kasy. Ja zanimbym próbował go odpalać, w pierwszej kolejności zrobiłbym serwis ... czytaj, jak dbasz tak masz. POZDRAWIAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
16-01-2015 01:01:54 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Taśma (01-16-2015)
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
16-01-2015 02:44:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|