Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
|
Autor |
Wiadomość |
arecki16
ogarniający ogara ;)
Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
|
|
16-12-2014 23:14:10 |
|
|
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
17-12-2014 09:11:03 |
|
|
krzysiu1505
Technik
Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Akurat z ramą od 50T-3, to wszelakie opisy podają, że Ogar 200 powstał poprzez przystosowanie ramy motoroweru 50T-3 do silnika od Jawy. Tak samo wszelakie opisy na temat Ogara 205 podają, że powstał on w wyniku przystosowania ramy motoroweru 50T-3 pod silnik 023. I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę). A jeśli chodzi o ryciny, to po prostu nie chciało im się pewnie rysować od nowa, i tylko zmienili napis na pokrywie schowka w rycinie 50T-1, albo rycina powstawała jeszcze przed zaistnieniem nawet domniemanego prototypu tegoż motoroweru, kiedy jeszcze nie wiedziano jak będzie wyglądał ostatecznie. Więc co do ramy, to dowodem na istnienie 50T-3 powinno być wg. mnie istnienie ramy rurowej z numerami w okolicach 1980 roku. Takie jest moje zdanie, mogę się mylić.
Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
|
|
17-12-2014 11:01:43 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
(17-12-2014 17:50:42)Sołtys napisał(a): Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił.
Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego:
"Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200."
To info jest tak ogólnikowe, że mało wnosi moim zdaniem. Napisali o zmianie mocowań, tak? A co z konstrukcją ramy? Ona została przecież drastycznie zmieniona, a to mogło pociągnąć za sobą zmianę ramy z tłoczonej na rurową, więc T-3 miał według mnie tłoczoną ramę jak T-1. W instrukcji obsługi nie ma ani słowa o zmianie konstrukcji ramy, a dane T-1 i T-3 różnią się nieznacznie. Największą różnicą jest zastosowanie kół 17" .
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
17-12-2014 18:37:57 |
|
|
arecki16
ogarniający ogara ;)
Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
|
|
17-12-2014 19:46:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|