Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Identyfikacja modeli (/forumdisplay.php?fid=145) +---- Wątek: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice (/showthread.php?tid=31177) Strony: 1 2 |
Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - arecki16 - 16-12-2014 23:14:10 http://olx.pl/oferta/komar-romet-CID5-ID7V2Dn.html#d86e368bbb Wygląda jak ogar 205,ale jest kilka dziwnych rzeczy. Teoretycznie ktoś mógł dospawać mocowanie głowicy,zmienić lampy na te starego typu,zmienić koła na 19,wahacz i błotniki,ale... długa główka ramy?Nie wydaje mi się żeby ktoś ją przespawywał. Oceńcie to sami RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Quake96 - 16-12-2014 23:26:32 Podobno tak miał wyglądać Romet 50-T-3, ale to opinie różnych ludzi. Instrukcja pokazywała T-3 jako T-1 pierwszej serii z kołami 17" i nawet wg. danych technicznych niewiele się od T-1 różnił. Ale to to nie wiadomo co to jest. Trzeba by sprawdzić rocznik. RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - ananas - 17-12-2014 00:22:45 hmm, ciekawa sprawa, powiedział bym, że to składak, gdyby nie długa główka... Bez dokładnego obejrzenia główki i numerów nic się nie dowiemy niestety... RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Grelus23 - 17-12-2014 01:11:45 Kurde no, rocznik podany 1980, czyli zgadza się co do T3... czyżby to był ten legendarny T3 ?!?!? RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Quake96 - 17-12-2014 01:14:56 Według oryginalnej instrukcji T-3 to nic innego jak T-1 z dużym schowkiem i kołami 17" RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - simi81 - 17-12-2014 01:56:26 Jak by nie roznica ramy przy schowku to byłby ewidentnie T-3. Ta główka jest dziwna, wątpię że kto kolwiek by to spawal. Wydaje mi się że taki z fabryki wyszedł, sami wiecie że składali na różne sposoby. RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - gregorian2008 - 17-12-2014 09:11:03 stawiam na t-3 ale moge się mylić RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - krzysiu1505 - 17-12-2014 11:01:43 Akurat z ramą od 50T-3, to wszelakie opisy podają, że Ogar 200 powstał poprzez przystosowanie ramy motoroweru 50T-3 do silnika od Jawy. Tak samo wszelakie opisy na temat Ogara 205 podają, że powstał on w wyniku przystosowania ramy motoroweru 50T-3 pod silnik 023. I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę). A jeśli chodzi o ryciny, to po prostu nie chciało im się pewnie rysować od nowa, i tylko zmienili napis na pokrywie schowka w rycinie 50T-1, albo rycina powstawała jeszcze przed zaistnieniem nawet domniemanego prototypu tegoż motoroweru, kiedy jeszcze nie wiedziano jak będzie wyglądał ostatecznie. Więc co do ramy, to dowodem na istnienie 50T-3 powinno być wg. mnie istnienie ramy rurowej z numerami w okolicach 1980 roku. Takie jest moje zdanie, mogę się mylić. RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Quake96 - 17-12-2014 16:28:58 (17-12-2014 11:01:43)krzysiu1505 napisał(a): I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę). Jakie opisy? Któreś z oficjalnych danych, czy kolejne internetowe domysły? RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - kolesgit01 - 17-12-2014 17:44:29 takie info podaje wikipedia więc źródło wiarygodne, poza tym jeszcze silnik 019 RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Sołtys - 17-12-2014 17:50:42 Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił. Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego: "Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200." RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - Quake96 - 17-12-2014 18:37:57 (17-12-2014 17:50:42)Sołtys napisał(a): Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił. To info jest tak ogólnikowe, że mało wnosi moim zdaniem. Napisali o zmianie mocowań, tak? A co z konstrukcją ramy? Ona została przecież drastycznie zmieniona, a to mogło pociągnąć za sobą zmianę ramy z tłoczonej na rurową, więc T-3 miał według mnie tłoczoną ramę jak T-1. W instrukcji obsługi nie ma ani słowa o zmianie konstrukcji ramy, a dane T-1 i T-3 różnią się nieznacznie. Największą różnicą jest zastosowanie kół 17" . RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - arecki16 - 17-12-2014 19:27:08 Ale ogary 200 na początku także miały długą główkę ramy,więc to że w ramie t3 zmieniono mocowania pod silnik 223 by się zgadzało. RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - romek - 17-12-2014 19:38:21 Czyżby legendarny T3 został odnaleziony?! RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice - arecki16 - 17-12-2014 19:46:07 Jak dla mnie na to właśnie wygląda |