Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Autor Wiadomość
arecki16 Offline
ogarniający ogara ;)
*


Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
http://olx.pl/oferta/komar-romet-CID5-ID...d86e368bbb
Wygląda jak ogar 205,ale jest kilka dziwnych rzeczy.
Teoretycznie ktoś mógł dospawać mocowanie głowicy,zmienić lampy na te starego typu,zmienić koła na 19,wahacz i błotniki,ale...
długa główka ramy?Nie wydaje mi się żeby ktoś ją przespawywał.
Oceńcie to sami Dodgy

http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
16-12-2014 23:14:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Podobno tak miał wyglądać Romet 50-T-3, ale to opinie różnych ludzi. Instrukcja pokazywała T-3 jako T-1 pierwszej serii z kołami 17" i nawet wg. danych technicznych niewiele się od T-1 różnił.

Ale to to nie wiadomo co to jest. Trzeba by sprawdzić rocznik.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
16-12-2014 23:26:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
hmm, ciekawa sprawa, powiedział bym, że to składak, gdyby nie długa główka... Bez dokładnego obejrzenia główki i numerów nic się nie dowiemy niestety...
17-12-2014 00:22:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Grelus23 Offline
Mechatronik / CNC Operator
*


Liczba postów: 379
Imię: Mateusz
Skąd: Pabianice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Kurde no, rocznik podany 1980, czyli zgadza się co do T3... czyżby to był ten legendarny T3 ?!?!?

Romet Ogar 200 '88 - Po paru latach postoju wrócił do żywych
17-12-2014 01:11:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice


Według oryginalnej instrukcji T-3 to nic innego jak T-1 z dużym schowkiem i kołami 17"

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
17-12-2014 01:14:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Jak by nie roznica ramy przy schowku to byłby ewidentnie T-3. Ta główka jest dziwna, wątpię że kto kolwiek by to spawal. Wydaje mi się że taki z fabryki wyszedł, sami wiecie że składali na różne sposoby.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
17-12-2014 01:56:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
stawiam na t-3 ale moge się mylić

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
17-12-2014 09:11:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Akurat z ramą od 50T-3, to wszelakie opisy podają, że Ogar 200 powstał poprzez przystosowanie ramy motoroweru 50T-3 do silnika od Jawy. Tak samo wszelakie opisy na temat Ogara 205 podają, że powstał on w wyniku przystosowania ramy motoroweru 50T-3 pod silnik 023. I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę). A jeśli chodzi o ryciny, to po prostu nie chciało im się pewnie rysować od nowa, i tylko zmienili napis na pokrywie schowka w rycinie 50T-1, albo rycina powstawała jeszcze przed zaistnieniem nawet domniemanego prototypu tegoż motoroweru, kiedy jeszcze nie wiedziano jak będzie wyglądał ostatecznie. Więc co do ramy, to dowodem na istnienie 50T-3 powinno być wg. mnie istnienie ramy rurowej z numerami w okolicach 1980 roku. Takie jest moje zdanie, mogę się mylić.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
17-12-2014 11:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
(17-12-2014 11:01:43)krzysiu1505 napisał(a):  I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę).

Jakie opisy? Któreś z oficjalnych danych, czy kolejne internetowe domysły?

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
17-12-2014 16:28:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kolesgit01 Offline
Mechanik drogowy
*


Liczba postów: 274
Imię: Karol
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
takie info podaje wikipedia więc źródło wiarygodne, poza tym jeszcze silnik 019

był:
Romet Komar 2350 72
Romet Ogar 205 88
WSK M06B3 78
jest:
Jawa 586 "mosquit" 96 50/125cmm

w planach MZ
17-12-2014 17:44:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sołtys Offline
Ja tu tylko sprzątam...
*


Liczba postów: 1,557
Imię: Bartek
Skąd: Sokołów Małopolski
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił.
Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego:
"Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200."

facebook.com/oldromet - Zapraszam!
17-12-2014 17:50:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
(17-12-2014 17:50:42)Sołtys napisał(a):  Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił.
Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego:
"Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200."

To info jest tak ogólnikowe, że mało wnosi moim zdaniem. Napisali o zmianie mocowań, tak? A co z konstrukcją ramy? Ona została przecież drastycznie zmieniona, a to mogło pociągnąć za sobą zmianę ramy z tłoczonej na rurową, więc T-3 miał według mnie tłoczoną ramę jak T-1. W instrukcji obsługi nie ma ani słowa o zmianie konstrukcji ramy, a dane T-1 i T-3 różnią się nieznacznie. Największą różnicą jest zastosowanie kół 17" .

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
17-12-2014 18:37:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arecki16 Offline
ogarniający ogara ;)
*


Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Ale ogary 200 na początku także miały długą główkę ramy,więc to że w ramie t3 zmieniono mocowania pod silnik 223 by się zgadzało.

http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
17-12-2014 19:27:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Czyżby legendarny T3 został odnaleziony?!
17-12-2014 19:38:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arecki16 Offline
ogarniający ogara ;)
*


Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Jak dla mnie na to właśnie wygląda Wink

http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
17-12-2014 19:46:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama