Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Frycek098 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Szymon
Skąd: Trześniów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Tuning mechaniczny
Witam, przez jakiś czas zastanawiam się nad zwiększeniem osiągów mojego ogarka. Jako iż silnik jest stłumiony, chcę zabrać się za odblokowanie króćca. I tutaj mam pytanie, czym najlepiej jest go odblokować, oraz jakich kolejnych modernizacji mogę się podjąć?
01-11-2014 21:01:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Tuning mechaniczny
Polecam kupić nowy króciec, poszukaj w okolicy kto ma takie części to może za 15zł wyrwiesz.
Na zwiększenie mocy polecam kolanko z jawy (kolanko jawy i ogara to nie to samo) i tłumik z Jawy (ważne żeby był wymontowany z motoroweru z przed 1980 roku)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2014 21:07:51 przez Kanilox.)
01-11-2014 21:07:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Tuning mechaniczny
Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-11-2014 21:20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
01-11-2014 21:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.
01-11-2014 21:59:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:59:32)kanilox napisał(a):  
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.

No to uważaj bo Cię teraz oświecę Big Grin U mnie kolanko jest tak krótkie że wchodzi na ok 4cm i tłumik też mam bliżej silnika niż standardowo. Ot wystarczy chcieć. Także kolanko to żadna różnica. Tym bardziej, że nie każda jawka miała krótkie kolanko. Kumpel ma mustanga z 70któregoś roku z org. silnikiem i kolanko było zdławione.

A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-11-2014 22:51:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Tuning mechaniczny
co do tlumika nie bylo zadnych blokad. Ale co do kolanek kanilox ma racje. Z jawy jest zupelnie wieksze juz przy kroccu do cyla. Ogarowe jest mniejsze .

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
02-11-2014 00:15:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo fosa za ten post.
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Tuning mechaniczny
A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.
[/quote]

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
02-11-2014 00:17:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Tuning mechaniczny
zamontuj gaźnik od simsona choćby 16n1-11, przestaw zapłon, w internetach pisze jak. Kolanko i króciec obowiązkowo. To takie najłatwiejsze rzeczy.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
02-11-2014 00:24:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Tuning mechaniczny
(02-11-2014 00:17:53)SYR3N napisał(a):  A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
[/quote]

I co Ci dają te otwory "mechaniku" ? Tłumik nie był dławiony....

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-11-2014 00:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Tuning mechaniczny
a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...
02-11-2014 18:35:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Tuning mechaniczny
Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
02-11-2014 18:56:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Tuning mechaniczny
(02-11-2014 18:35:05)SYR3N napisał(a):  a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...

Słuchaj! Tutaj mamy silnik 2t, gdzie przed dyfuzorem. wydech musi być szczelny, za nim spaliny mogą się nawet kręcić w spirali i nie spowoduje to spadku mocy.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
02-11-2014 19:03:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:57:23)tramwajarz napisał(a):  
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik

Zedytował post, bo pisał też o tłumiku.

(02-11-2014 18:56:52)Taśma napisał(a):  Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...

Jak rzadko kiedy, tak tutaj się z Tobą zgadzam.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2014 23:47:19 przez Quake96.)
02-11-2014 23:46:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mularczyk129 Offline
miszcz
*


Liczba postów: 679
Imię: Dawid
Skąd: B------w
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Tuning mechaniczny
łapcie http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html tu macie wszystko o ogarach 200,jawach Wink a co do dławika to jest blokowany Wink

Mam rometa i dwa kaski, więc pojadę se na laski
JAK POMOGŁEM DAJ "PIWO"

Moje romety !!
-romet kadet
-romet komar
-romet ogar 200
kible:
-daelim tapo
-peugeot vicecity
08-11-2014 00:45:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 467
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 303

Reklama