![]() |
[Ogar 200] Tuning mechaniczny - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: [Ogar 200] Tuning mechaniczny (/showthread.php?tid=30287) Strony: 1 2 |
Tuning mechaniczny - Frycek098 - 01-11-2014 21:01:13 Witam, przez jakiś czas zastanawiam się nad zwiększeniem osiągów mojego ogarka. Jako iż silnik jest stłumiony, chcę zabrać się za odblokowanie króćca. I tutaj mam pytanie, czym najlepiej jest go odblokować, oraz jakich kolejnych modernizacji mogę się podjąć? RE: Tuning mechaniczny - Kanilox - 01-11-2014 21:07:19 Polecam kupić nowy króciec, poszukaj w okolicy kto ma takie części to może za 15zł wyrwiesz. Na zwiększenie mocy polecam kolanko z jawy (kolanko jawy i ogara to nie to samo) i tłumik z Jawy (ważne żeby był wymontowany z motoroweru z przed 1980 roku) RE: Tuning mechaniczny - Quake96 - 01-11-2014 21:20:18 Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego. I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę ![]() RE: Tuning mechaniczny - tramwajarz - 01-11-2014 21:57:23 (01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego. Napisał kolanko nie tłumik RE: Tuning mechaniczny - Kanilox - 01-11-2014 21:59:32 (01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik. W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy. Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski. RE: Tuning mechaniczny - Quake96 - 01-11-2014 22:51:40 (01-11-2014 21:59:32)kanilox napisał(a):(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik. No to uważaj bo Cię teraz oświecę ![]() A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku. RE: Tuning mechaniczny - fosa - 02-11-2014 00:15:43 co do tlumika nie bylo zadnych blokad. Ale co do kolanek kanilox ma racje. Z jawy jest zupelnie wieksze juz przy kroccu do cyla. Ogarowe jest mniejsze . RE: Tuning mechaniczny - SYR3N - 02-11-2014 00:17:53 A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku. [/quote] a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku... RE: Tuning mechaniczny - simi81 - 02-11-2014 00:24:55 zamontuj gaźnik od simsona choćby 16n1-11, przestaw zapłon, w internetach pisze jak. Kolanko i króciec obowiązkowo. To takie najłatwiejsze rzeczy. RE: Tuning mechaniczny - Quake96 - 02-11-2014 00:28:42 (02-11-2014 00:17:53)SYR3N napisał(a): A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku. a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku... [/quote] I co Ci dają te otwory "mechaniku" ? Tłumik nie był dławiony.... RE: Tuning mechaniczny - SYR3N - 02-11-2014 18:35:05 a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin... RE: Tuning mechaniczny - Taśma - 02-11-2014 18:56:52 Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba... RE: Tuning mechaniczny - kw112 - 02-11-2014 19:03:48 (02-11-2014 18:35:05)SYR3N napisał(a): a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin... Słuchaj! Tutaj mamy silnik 2t, gdzie przed dyfuzorem. wydech musi być szczelny, za nim spaliny mogą się nawet kręcić w spirali i nie spowoduje to spadku mocy. RE: Tuning mechaniczny - Quake96 - 02-11-2014 23:46:50 (01-11-2014 21:57:23)tramwajarz napisał(a):(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego. Zedytował post, bo pisał też o tłumiku. (02-11-2014 18:56:52)Taśma napisał(a): Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba... Jak rzadko kiedy, tak tutaj się z Tobą zgadzam. RE: Tuning mechaniczny - mularczyk129 - 08-11-2014 00:45:52 łapcie http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html tu macie wszystko o ogarach 200,jawach ![]() ![]() |