Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
Autor Wiadomość
PawełBike Offline
Uczeń mistrzów prowizorki
*


Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
Post: #1
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
Witam, wiele osób ostatnio nie wie, jak wyjąć mostek i tym podobne rzeczy, chociaż według mnie jest to banalnie proste, to napisze ten poradnik.

Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą:
-Klucz płaski 12/13/imbus 5 (w zależnośći od typu śruby z jaką mamy doczynienia)
-Młotek + szmatka lub gumowy młotek
-Typowy klucz rometowski/duży klucz płaski, w zależności od rodzaju nakrętki
-Płaski śrubokręt
http://zapodaj.net/4e96da78e3729.jpg.html
A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!


1. Ściąganie mostka (wspornik kierownicy)
Tak wygląda w moim przypadku mostek, który należy wyjąć:
http://zapodaj.net/7f9f515646ff8.jpg.html

Pierwszym krokiem, będzie wykręcenie śruby znajdującej się centralnie nad miskami sterowymi o około 0.5 cm. W moim przypadku śruba była na klucz 13.
http://zapodaj.net/47e36400742f8.jpg.html

Następnie za pomocą gumowego młotka (w przypadku gdy nie posiadamy takiego, można nałożyć kawąłek szmatki na śrubę i użyć młotka tradycyjnego) z nie wielką siłą udeżamy w główkę wcześniej wykręconej śruby, do momętu aż ona opadnie do poprzedniego położenia.
http://zapodaj.net/ed1fab0d81ec0.jpg.html
Gdy śruba jest już wbita, mostek powinien swobodnie poruszać się w prawą i lewą stronę, i przy zbalokowanym widelcu nie skręcać go, w przypadku gdy śruba jest wbita, a mostek siedzi sztywno, należy wlać po rurze mostka wd-40 (lub inny preparat odrdzewiający w płynie) i przez otwór u dołu widelca.

Jeżeli wszystko poszło po naszej myśl, należy kręcić mostkiem w prawo i lewo, jednocześnie ciągnąc go ku górze.
Tak wygląda wyjęty mostek:
http://zapodaj.net/1633d6258c8c2.jpg.html

2. Wykręcenie śrub widelca
Gdy mostek jest już zdjęty, bierzemy klucz rometowski, posiadający półkole z ząbkiem na końcu, pasujące do naszej nakrętki, następnie w odwrotny kierunek niż ruch zegara odkręcamy nakrętkę.
http://zapodaj.net/9cad16684518f.jpg.html

Gdy odkręciliśmy nakrętkę kontrującą, pod nią powinna być podkładka z ząbkiem skierowanym do wewnątrz, zdejmujemy ją i pod nią znajduje się nakrętka regulacji:
http://zapodaj.net/20e473f988d49.jpg.html

Odkręcamy ją ręką. Po wykręceniu powinniśmy ujrzeć górny wianek i miskę sterową:
http://zapodaj.net/0f7e9de220c3b.jpg.html

Następnie wyciągamy w dół widelec.
http://zapodaj.net/673a3ca47ecbb.jpg.html

3.Zdejmowanie nakładki na widelec
Wiele osób nie wie, że ten element jest osobną częścią widelca. By go ściągnąć odwracamy widelec do dołem w górę, następnie do wystającego kantu bieżni wianka, przykładamy płaski śrubokręt i uderzamy w niego młotkiem. Uderzenia powinno się robić raz z jednej i raz z 2 strony widelca! W przypadku ciągłego uderzania z jednej strony można uszkodzić bieżnie lub nawet i widelec!
http://zapodaj.net/5c0375da755ba.jpg.html

A o to wyjęta nakładka:
http://zapodaj.net/271bf589af54a.jpg.html

Uwagi dotyczące składania!
-Przed włożeniem mostka należy jego rurkę wchodzącą w widelec nasmarować smarem, szczególnie gdy 1 z części jest ALUMINIOWYCH.
-Przy ustawianiu wysokosci mostka, należy sprawdzić maxymalne wysunięcie. Wskaźnik znajduje się na rurce mostka w postaci nie długich pionowych wydrapań ułożonych koło siebie, lub poziomej kreski.
http://zapodaj.net/2b0fc782bfece.jpg.html

W razie jakichkolwiek pytań, czy uwag proszę kierować je w tym temacie, i przepraszam za słabą jakość zdjęć, lecz myślę, że powinny one wystarczeć.

(JAby mógł jakiś modenator wstawić kod by obrazki były odrazu wyświetlone byłbym wdzięczny, mi nie chce działać)

Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2014 13:58:04 przez PawełBike.)
14-08-2014 13:53:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo PawełBike za ten post.
Reklama
xsaman Offline
rowerowiec
*


Liczba postów: 1,165
Imię: Krzysztof
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a):  A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!

Bardzo dobrze zrobiony poradnik tylko mam pytanie w jakim celu jest ściągnięcie linek i wyjęcie koła. Według mnie może linki trzeba ale wyciąganie koła chyba nie jest potrzebne.... przynajmniej ja jak wyciągam mostek czasami nim kręce na boki aby łatwiej go wyciągnąć i wtedy lepiej jest mieć koło. Ale no niewiem chętnie bym sie dowiedział w jakim celu zdjąć koło.

KUPIE SIODEŁKA TYPU BANAN

Romet motocross
14-08-2014 16:48:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo xsaman za ten post.
PawełBike Offline
Uczeń mistrzów prowizorki
*


Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(14-08-2014 16:48:18)xsaman napisał(a):  
(14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a):  A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!

Bardzo dobrze zrobiony poradnik tylko mam pytanie w jakim celu jest ściągnięcie linek i wyjęcie koła. Według mnie może linki trzeba ale wyciąganie koła chyba nie jest potrzebne.... przynajmniej ja jak wyciągam mostek czasami nim kręce na boki aby łatwiej go wyciągnąć i wtedy lepiej jest mieć koło. Ale no niewiem chętnie bym sie dowiedział w jakim celu zdjąć koło.

Linki to raczej wiadomo, by kierownica nie wisiała i nie obijała ramy, a koło po to , bo i tak co byś nie robił z widełkami, to raczej i tak koło ściągniesz, po 2 trzymasz w obu rękach 2 przedmiony sporawych rozmiarów i nie wiesz co gdzie położyć. po 3 same widełki możesz oprzeć hakami i sterówką o ściane np, a jak położysz na ziemie z kołem mogą się łatwo porysować. Jak kto woli.

Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
14-08-2014 20:12:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a):  Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą:
-Klucz płaski 12/13/imbus 5 (w zależnośći od typu śruby z jaką mamy )
/----/
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się /----/ i wyjęcie przedniego koła!
/----/

w hurajagim ze starą faja na mufach wystepuje klucz w rozmiarze calowym (wielkie gratulacje dla panów konstruktorów!!) , nie pamietam jakim więc z braku takowego moze sie nadać nastawny /śrube mozna zabezpieczyc np cienką blaszka miedzianą jak nie chcemy jej porysowac/

ja do wyjecia fajki /mostka/ zostawiam koło bo jak mamy "zroślaka" to mocuje sie z kierownicą trzymając za koło nogami Smile

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
15-08-2014 12:19:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Zweitakter za ten post.
xsaman Offline
rowerowiec
*


Liczba postów: 1,165
Imię: Krzysztof
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(15-08-2014 12:19:13)Zweitakter napisał(a):  w hurajagim ze starą faja na mufach wystepuje klucz w rozmiarze calowym (wielkie gratulacje dla panów konstruktorów!!) , nie pamietam jakim więc z braku takowego moze sie nadać nastawny /śrube mozna zabezpieczyc np cienką blaszka miedzianą jak nie chcemy jej porysowac/

ja do wyjecia fajki /mostka/ zostawiam koło bo jak mamy "zroślaka" to mocuje sie z kierownicą trzymając za koło nogami Smile

Zamiast miedzi można dać blache ameliniową np. tablicje rejestracyjną (j akurat mam do tego dostęp [złomowanie pojazdów]).

KUPIE SIODEŁKA TYPU BANAN

Romet motocross
15-08-2014 12:34:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
do puszek po piwie /ameliniowych czy stalowych/ to chyba kazdy mechanizator ma dostep*)


*) o ile jest pełnoletni

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
15-08-2014 15:47:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Zweitakter za ten post.
modrzyk Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Jarosław
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
Niestety dostęp do zdjęć, jest już niemożliwy. Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie powinna znajdować się podkładka (taka z wypustem) która trafia na widelec od góry.
Mam wbite gniazdo w ramę, następnie idzie wianek łożyska i dwie nakrętki pierwsza większa, przykrywa łożysko od góry, druga kontruje. Tu kontra wchodzi idealnie w pierwszą nakrętkę a co z podkładką?
08-07-2021 03:46:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
Podkładka pomiędzy nakrętki.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
08-07-2021 09:51:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
modrzyk Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Jarosław
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(08-07-2021 09:51:56)Dawdzio napisał(a):  Podkładka pomiędzy nakrętki.

Tylko, ze nakretka na wianek od gory ma wglebienie, ktore idealnie pasuje do wkrecenia drugiej nakretki....
08-07-2021 14:51:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
A zdjęcia jest możliwe żeby ktoś z administracjj porobił i zaktualizował w wątku?

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
29-10-2021 18:42:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 226
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 243
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 628

Reklama