![]() |
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Rowery Romet (/forumdisplay.php?fid=207) +--- Dział: Rowery - Poradniki i instrukcje napraw (/forumdisplay.php?fid=212) +--- Wątek: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec (/showthread.php?tid=28438) |
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - PawełBike - 14-08-2014 13:53:11 Witam, wiele osób ostatnio nie wie, jak wyjąć mostek i tym podobne rzeczy, chociaż według mnie jest to banalnie proste, to napisze ten poradnik. Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą: -Klucz płaski 12/13/imbus 5 (w zależnośći od typu śruby z jaką mamy doczynienia) -Młotek + szmatka lub gumowy młotek -Typowy klucz rometowski/duży klucz płaski, w zależności od rodzaju nakrętki -Płaski śrubokręt http://zapodaj.net/4e96da78e3729.jpg.html A więc zaczynamy!: Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze dniego koła! 1. Ściąganie mostka (wspornik kierownicy) Tak wygląda w moim przypadku mostek, który należy wyjąć: http://zapodaj.net/7f9f515646ff8.jpg.html Pierwszym krokiem, będzie wykręcenie śruby znajdującej się centralnie nad miskami sterowymi o około 0.5 cm. W moim przypadku śruba była na klucz 13. http://zapodaj.net/47e36400742f8.jpg.html Następnie za pomocą gumowego młotka (w przypadku gdy nie posiadamy takiego, można nałożyć kawąłek szmatki na śrubę i użyć młotka tradycyjnego) z nie wielką siłą udeżamy w główkę wcześniej wykręconej śruby, do momętu aż ona opadnie do poprzedniego położenia. http://zapodaj.net/ed1fab0d81ec0.jpg.html Gdy śruba jest już wbita, mostek powinien swobodnie poruszać się w prawą i lewą stronę, i przy zbalokowanym widelcu nie skręcać go, w przypadku gdy śruba jest wbita, a mostek siedzi sztywno, należy wlać po rurze mostka wd-40 (lub inny preparat odrdzewiający w płynie) i przez otwór u dołu widelca. Jeżeli wszystko poszło po naszej myśl, należy kręcić mostkiem w prawo i lewo, jednocześnie ciągnąc go ku górze. Tak wygląda wyjęty mostek: http://zapodaj.net/1633d6258c8c2.jpg.html 2. Wykręcenie śrub widelca Gdy mostek jest już zdjęty, bierzemy klucz rometowski, posiadający półkole z ząbkiem na końcu, pasujące do naszej nakrętki, następnie w odwrotny kierunek niż ruch zegara odkręcamy nakrętkę. http://zapodaj.net/9cad16684518f.jpg.html Gdy odkręciliśmy nakrętkę kontrującą, pod nią powinna być podkładka z ząbkiem skierowanym do wewnątrz, zdejmujemy ją i pod nią znajduje się nakrętka regulacji: http://zapodaj.net/20e473f988d49.jpg.html Odkręcamy ją ręką. Po wykręceniu powinniśmy ujrzeć górny wianek i miskę sterową: http://zapodaj.net/0f7e9de220c3b.jpg.html Następnie wyciągamy w dół widelec. http://zapodaj.net/673a3ca47ecbb.jpg.html 3.Zdejmowanie nakładki na widelec Wiele osób nie wie, że ten element jest osobną częścią widelca. By go ściągnąć odwracamy widelec do dołem w górę, następnie do wystającego kantu bieżni wianka, przykładamy płaski śrubokręt i uderzamy w niego młotkiem. Uderzenia powinno się robić raz z jednej i raz z 2 strony widelca! W przypadku ciągłego uderzania z jednej strony można uszkodzić bieżnie lub nawet i widelec! http://zapodaj.net/5c0375da755ba.jpg.html A o to wyjęta nakładka: http://zapodaj.net/271bf589af54a.jpg.html Uwagi dotyczące składania! -Przed włożeniem mostka należy jego rurkę wchodzącą w widelec nasmarować smarem, szczególnie gdy 1 z części jest ALUMINIOWYCH. -Przy ustawianiu wysokosci mostka, należy sprawdzić maxymalne wysunięcie. Wskaźnik znajduje się na rurce mostka w postaci nie długich pionowych wydrapań ułożonych koło siebie, lub poziomej kreski. http://zapodaj.net/2b0fc782bfece.jpg.html W razie jakichkolwiek pytań, czy uwag proszę kierować je w tym temacie, i przepraszam za słabą jakość zdjęć, lecz myślę, że powinny one wystarczeć. (JAby mógł jakiś modenator wstawić kod by obrazki były odrazu wyświetlone byłbym wdzięczny, mi nie chce działać) RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - xsaman - 14-08-2014 16:48:18 (14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a): A więc zaczynamy!: Bardzo dobrze zrobiony poradnik tylko mam pytanie w jakim celu jest ściągnięcie linek i wyjęcie koła. Według mnie może linki trzeba ale wyciąganie koła chyba nie jest potrzebne.... przynajmniej ja jak wyciągam mostek czasami nim kręce na boki aby łatwiej go wyciągnąć i wtedy lepiej jest mieć koło. Ale no niewiem chętnie bym sie dowiedział w jakim celu zdjąć koło. RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - PawełBike - 14-08-2014 20:12:51 (14-08-2014 16:48:18)xsaman napisał(a):(14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a): A więc zaczynamy!: Linki to raczej wiadomo, by kierownica nie wisiała i nie obijała ramy, a koło po to , bo i tak co byś nie robił z widełkami, to raczej i tak koło ściągniesz, po 2 trzymasz w obu rękach 2 przedmiony sporawych rozmiarów i nie wiesz co gdzie położyć. po 3 same widełki możesz oprzeć hakami i sterówką o ściane np, a jak położysz na ziemie z kołem mogą się łatwo porysować. Jak kto woli. RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - Zweitakter - 15-08-2014 12:19:13 (14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a): Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą: w hurajagim ze starą faja na mufach wystepuje klucz w rozmiarze calowym (wielkie gratulacje dla panów konstruktorów!!) , nie pamietam jakim więc z braku takowego moze sie nadać nastawny /śrube mozna zabezpieczyc np cienką blaszka miedzianą jak nie chcemy jej porysowac/ ja do wyjecia fajki /mostka/ zostawiam koło bo jak mamy "zroślaka" to mocuje sie z kierownicą trzymając za koło nogami ![]() RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - xsaman - 15-08-2014 12:34:24 (15-08-2014 12:19:13)Zweitakter napisał(a): w hurajagim ze starą faja na mufach wystepuje klucz w rozmiarze calowym (wielkie gratulacje dla panów konstruktorów!!) , nie pamietam jakim więc z braku takowego moze sie nadać nastawny /śrube mozna zabezpieczyc np cienką blaszka miedzianą jak nie chcemy jej porysowac/ Zamiast miedzi można dać blache ameliniową np. tablicje rejestracyjną (j akurat mam do tego dostęp [złomowanie pojazdów]). RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - Zweitakter - 15-08-2014 15:47:47 do puszek po piwie /ameliniowych czy stalowych/ to chyba kazdy mechanizator ma dostep*) *) o ile jest pełnoletni RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - modrzyk - 08-07-2021 03:46:50 Niestety dostęp do zdjęć, jest już niemożliwy. Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie powinna znajdować się podkładka (taka z wypustem) która trafia na widelec od góry. Mam wbite gniazdo w ramę, następnie idzie wianek łożyska i dwie nakrętki pierwsza większa, przykrywa łożysko od góry, druga kontruje. Tu kontra wchodzi idealnie w pierwszą nakrętkę a co z podkładką? RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - Dawdzio - 08-07-2021 09:51:56 Podkładka pomiędzy nakrętki. RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - modrzyk - 08-07-2021 14:51:53 (08-07-2021 09:51:56)Dawdzio napisał(a): Podkładka pomiędzy nakrętki. Tylko, ze nakretka na wianek od gory ma wglebienie, ktore idealnie pasuje do wkrecenia drugiej nakretki.... RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec - trzcinka - 29-10-2021 18:42:36 A zdjęcia jest możliwe żeby ktoś z administracjj porobił i zaktualizował w wątku? |