Romet Ogar 200 by Legwan
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Ogar 200 by Legwan
Cholera ... kiepsko to wygląda .... spieprzył gość sprawę złym kierunkiem szlifowania (planowania)
Arku, wyślij to do Roberta, to odciągnie Ci tą warstwę chromu i położy nową ... tyle tylko, że to dodatkowe koszty, niestety.
Bartosz ... chrom dlatego tak obłazi bo jest twardszym metalem od aluminium. Niestety, mechaniczne jego naruszenie powoduje taki efekt. To tak jak skorupka na jajku Dlatego galwanizer przed jego położeniem na amelinium daje warstwę podkładu niklu.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
26-06-2014 21:50:46 |
|
|
Legwan1989
Uczeń
Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 by Legwan
Teraz to juz wiesz, jak mi tak szlif zajebał to nie wiem czy jeszcze kiedykowliek ne będą sie stykały
No ale one od samego poczatku tak ciezko sie schodziły i dosyć nierówno było to tez zastanawiałę msie czy to jest para. Niby jakies numery wewnatrz są na obu karterach ale nie wiem jak rozumieć ciag tych liczb
Joozek, wpierw jutro musze czesciowo złożyć i nieco skrecić kartery by sprawdzić czy nie za duzo zebrane zostało. Ogolnie miało być delikatnie podebrane - mozna by to okreslić to niepelnym szlifem - tam gdzie krzywo miał zebrac ale nie po całości.
Jutro wrzuce łozyska na wał razem z wałem (bez łozysk wał mieści sie z luzem w komorze), aparat zmiany biegów i tulejki wałka skrzyni biegów no i wałek. Skrece i jeszcze raz przypasuje cylinder. Jak bedzie ok to właśnie taki mam plan - poprawke u Roberta. A jak nie to pozostaje poszukać inny karter i powtorzyć cały zabieg.
_____________________________________________________
Co nieco o moim Ogarze 200:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...025&page=1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2014 21:59:52 przez Legwan1989.)
|
|
26-06-2014 21:52:19 |
|
|
Legwan1989
Uczeń
Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 by Legwan
Można powiedzieć że tragedii nie ma. Częściowo złożyłem silnik z łożyskami, wałem korbowym, wałkami skrzyni biegów, aparat zmiany biegów i cylinder. Półowki się zeszły. Po skręceniu najmniejszy listek szczelinomierza (czyli 0,05 mm) z oporem się wsunał. Wszystko było składane bez uszczelki wiec źle nie jest. Bedę szukał albo robił sam z gambitu lub jakiegoś dobrego materiału więc powinno być ok.
Pluje sobie w brodę bo taki test mogłem zrobić przed planowaniem. No ale cóż, człowiek całe życie uczy się na błędach. Teraz pozostaje tylko ponowne chromowanie jednej połowki.
W planowany karter wrzuciełem stare łożyska bo i tak bedą znowu wyciagane wiec nie było sensu obsadzać nowych. Tulejka mosieżna również stara.
Ta połowka jest ok więc wrzuciłem na zimno nowe FAGi. Wału prawdopodobnie też już nie bedę wyciągał. Jedynie narazie wrzuciłem starą zamkniętą mosiężną tulejkę. Nową muszę dotrzeć pod wałek a zrobie to już przy ostatecznym składaniu silnika.
Sam silnik skręcony na starych śrubach, czy tam jakie wpadły mi w dłoń. Nie używałem kompletu specjalnie przygotowanego pod ten silnik bo zwyczajnie szkoda je zuzywać na takie próby. Szpilki cylindra i sam cylinder - również posłuzyłem się starymi.
Wydaje mi się że to wszystko co należało sprawdzić.
_____________________________________________________
Co nieco o moim Ogarze 200:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...025&page=1
|
|
27-06-2014 16:22:40 |
|
|
Legwan1989
Uczeń
Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
28-06-2014 15:59:14 |
|
|
Legwan1989
Uczeń
Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
30-06-2014 22:09:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|