Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Kilka pytań
Autor Wiadomość
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Kilka pytań
Witam, z nudów postanowiłem wziąć się zam mojego kadeta, mam kilka pytań Wink

1) Czy warto zakładać te chińskie cylindry + tłok 60cm? Chciałbym tym rometem zrobić jeszcze z 500km, raczej więcej już nie zrobi, czy nie rozleci się to? Tongue Zapewne mocy to nie doda, ale nie jest drogie Tongue

2) Jak powinien poruszać się wał, tam gdzie zagłada się tłok? Mój rusza się w górę i na dół całkowicie luźno, bez oporów, jak podniosę go ręką w górę to swobodnie opada (nie wiem jak to dokładnie opisać Tongue ) , na boki rozumiem, że nie powinien się ruszać (może być lekki luz? mój ma taki delikatny na boki)

3) O czym powinienem pamiętać zakładając cylinder, tłok, głowicę, pierścienie?

Miałem jeszcze kilka pytań ale wyleciały mi z głowy Tongue Jak sobie przypomnę to napiszę Smile

Edit
Jest jakaś różnica między tym : http://allegro.pl/gmoto-cylinder-s60-tun...24391.html a tym : http://allegro.pl/cylinder-60-cm3-romet-...68185.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2014 21:06:05 przez lukasz3120.)
05-05-2014 20:59:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Kilka pytań
1) najlepiej zrób szlif starego lub kup jakiś oryginalny w dobrym stanie,napewno dłużej pojeździ.
2) nie rozumiem
3) na tłoku masz strzałkę, musi być ona skierowana w stronę kanału wydechowego podczas zakładania, czyli w dół.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
05-05-2014 21:21:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jakchwal205 Offline
Technik
*


Liczba postów: 660
Imię: Kuba
Skąd: Nowy Tomyśl
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Kilka pytań
1.lepiej jak chcesz to załuż 50ccm almotu lub orginalny a te cylindry to jeden wielki szajs.
2.wał powinien tak chodzić,musi ruszać się delikatnie na boki Big Grin
3.musisz pamiętać zeby nie przyszczypnąć pierscieni żeby nie pekły i mozesz nasmarować cylinder przed zqkładaniem.
4.nie mażadnej różnicy szajs to szajs

KRÓTKIE ŚWIATŁA DŁUGI GAZ Big Grin
KAŻDY ZIOM ZBIERA ZŁOM :F

WOLE NA HONDZIE NIŻ NA WIELBŁĄDZIE,BO WIELBŁĄD TURYSTA NIE LATA 300 Tongue

w uszach szum,w oczach łzy na liczniku 43 Tongue
05-05-2014 21:24:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Kilka pytań
2) Wał nie może mieć luzu góra-dół. Czyli jak masz w GMP w nie może mieć lusu w stronę silnika i w stronę kierownicy

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
05-05-2014 22:47:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: Kilka pytań
A da sie jakoś sprawdzić czy stary cylinder jest już po szlifie? Bo kupiłbym tylko tłok z pierścieniami ale nie wiem jaki rozmiar.
06-05-2014 14:54:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Kilka pytań
Najlepiej zmierzyć czymś bardzo dokładnym, bo różnice między kolejnymi szlifami to 0,25mm
06-05-2014 16:03:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Kilka pytań
Kurde, nie bardzo mam jak zmierzyć Tongue A co jeśli kupię tłok 38mm a okaże się że mam np. 40?
06-05-2014 16:11:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Kilka pytań
Nie bedzie komprechy Tongue a takie rzeczy mierzy sie srednicówką.
40 na pewno nie masz bo szlify w dawnych czasach byly do 39mm.

Simsonomania <3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2014 17:29:55 przez Matinek.)
06-05-2014 17:29:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartek Offline
Emerytowany Moderatroll


Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Kilka pytań
Stary cylinder masz ZMD ? Jeśli tak to kup do niego oryginalny tłok na 1 szlif. Na pewno będzie lepszy niż ten zestaw made in china.
Wał luzów nie może mieć..
Musisz uważać na pierścienie i dobrze trafić w zamki by nie uszkodzić pierścieni.. A tłok ma strzałkę w którą stronę ma być zwrócony.
Zrobisz co uważasz ale wolałbym kupić używkę lub almot
06-05-2014 18:09:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Kilka pytań
A jeszcze mam pytanie, czy do kadeta da rade włożyć silnik 019 bez przeróbek? Na razie i tak nie stać mnie za bardzo, ale może kiedyś Big Grin Przy silniku WSK rama pewnie rozleciała by się w drobny mak? Tongue
06-05-2014 20:57:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Kilka pytań
Da się bez większych przeróbek. Ale jak nie ogarniasz 023 to nie pchaj się w 019.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
06-05-2014 21:03:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Kilka pytań
Pytałem tak tylko Wink Jak kiedyś trafi się jakaś okazja kupić silnik to czemu by nie spróbować Wink
06-05-2014 21:07:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartek Offline
Emerytowany Moderatroll


Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Kilka pytań
W 019 jedyny ich mankament to te biegi które lubią sobie wypadać ale jak masz pewny patent to nie będziesz miał problemów z biegami Tongue
Co do silnika WSK'i w tej ramie to radziłbym Ci odpuścić bo te ramy same z siebie pękały przy główce ramy..
07-05-2014 10:32:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lukasz3120 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Łukasz
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #14
RE: Kilka pytań
Pierścienie na tłoku nie powinny mieć żadnych luzów? Tzn. powinny być nie do ruszenia czy jednak mają mieć lekki luz?
07-05-2014 12:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
serzie-ogar205 Offline
technik transportu kolejowego
*


Liczba postów: 553
Imię: serek
Skąd: KRE
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Kilka pytań
Delikatny luz nie szkodzi.

MOJE MASZYNY

(gaźnikowce)
-Stella
-komar
-WSK kobuz
-Romet ogar 205 '89
-Romet ogar 205 '90
(pedałowce)
-Romet Samanta
-Romet Mustang
-Romet flaming
-Romet Bratek
07-05-2014 13:29:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 11:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 464
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19228
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 294

Reklama