Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Kadet] Kilka pytań - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Kadet (/forumdisplay.php?fid=138)
+---- Wątek: [Kadet] Kilka pytań (/showthread.php?tid=25438)

Strony: 1 2


Kilka pytań - lukasz3120 - 05-05-2014 20:59:47

Witam, z nudów postanowiłem wziąć się zam mojego kadeta, mam kilka pytań Wink

1) Czy warto zakładać te chińskie cylindry + tłok 60cm? Chciałbym tym rometem zrobić jeszcze z 500km, raczej więcej już nie zrobi, czy nie rozleci się to? Tongue Zapewne mocy to nie doda, ale nie jest drogie Tongue

2) Jak powinien poruszać się wał, tam gdzie zagłada się tłok? Mój rusza się w górę i na dół całkowicie luźno, bez oporów, jak podniosę go ręką w górę to swobodnie opada (nie wiem jak to dokładnie opisać Tongue ) , na boki rozumiem, że nie powinien się ruszać (może być lekki luz? mój ma taki delikatny na boki)

3) O czym powinienem pamiętać zakładając cylinder, tłok, głowicę, pierścienie?

Miałem jeszcze kilka pytań ale wyleciały mi z głowy Tongue Jak sobie przypomnę to napiszę Smile

Edit
Jest jakaś różnica między tym : http://allegro.pl/gmoto-cylinder-s60-tuning-romet-ogar-kadet-20-i4145224391.html a tym : http://allegro.pl/cylinder-60-cm3-romet-tuning-motorynka-ogar-i4202968185.html


RE: Kilka pytań - simi81 - 05-05-2014 21:21:05

1) najlepiej zrób szlif starego lub kup jakiś oryginalny w dobrym stanie,napewno dłużej pojeździ.
2) nie rozumiem
3) na tłoku masz strzałkę, musi być ona skierowana w stronę kanału wydechowego podczas zakładania, czyli w dół.


RE: Kilka pytań - Jakchwal205 - 05-05-2014 21:24:57

1.lepiej jak chcesz to załuż 50ccm almotu lub orginalny a te cylindry to jeden wielki szajs.
2.wał powinien tak chodzić,musi ruszać się delikatnie na boki Big Grin
3.musisz pamiętać zeby nie przyszczypnąć pierscieni żeby nie pekły i mozesz nasmarować cylinder przed zqkładaniem.
4.nie mażadnej różnicy szajs to szajs


RE: Kilka pytań - bartoszek5k - 05-05-2014 22:47:33

2) Wał nie może mieć luzu góra-dół. Czyli jak masz w GMP w nie może mieć lusu w stronę silnika i w stronę kierownicy


RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 14:54:25

A da sie jakoś sprawdzić czy stary cylinder jest już po szlifie? Bo kupiłbym tylko tłok z pierścieniami ale nie wiem jaki rozmiar.


RE: Kilka pytań - charper - 06-05-2014 16:03:47

Najlepiej zmierzyć czymś bardzo dokładnym, bo różnice między kolejnymi szlifami to 0,25mm


RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 16:11:14

Kurde, nie bardzo mam jak zmierzyć Tongue A co jeśli kupię tłok 38mm a okaże się że mam np. 40?


RE: Kilka pytań - Matinek - 06-05-2014 17:29:21

Nie bedzie komprechy Tongue a takie rzeczy mierzy sie srednicówką.
40 na pewno nie masz bo szlify w dawnych czasach byly do 39mm.


RE: Kilka pytań - Bartek - 06-05-2014 18:09:17

Stary cylinder masz ZMD ? Jeśli tak to kup do niego oryginalny tłok na 1 szlif. Na pewno będzie lepszy niż ten zestaw made in china.
Wał luzów nie może mieć..
Musisz uważać na pierścienie i dobrze trafić w zamki by nie uszkodzić pierścieni.. A tłok ma strzałkę w którą stronę ma być zwrócony.
Zrobisz co uważasz ale wolałbym kupić używkę lub almot


RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 20:57:26

A jeszcze mam pytanie, czy do kadeta da rade włożyć silnik 019 bez przeróbek? Na razie i tak nie stać mnie za bardzo, ale może kiedyś Big Grin Przy silniku WSK rama pewnie rozleciała by się w drobny mak? Tongue


RE: Kilka pytań - nie_mientki - 06-05-2014 21:03:41

Da się bez większych przeróbek. Ale jak nie ogarniasz 023 to nie pchaj się w 019.


RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 21:07:01

Pytałem tak tylko Wink Jak kiedyś trafi się jakaś okazja kupić silnik to czemu by nie spróbować Wink


RE: Kilka pytań - Bartek - 07-05-2014 10:32:22

W 019 jedyny ich mankament to te biegi które lubią sobie wypadać ale jak masz pewny patent to nie będziesz miał problemów z biegami Tongue
Co do silnika WSK'i w tej ramie to radziłbym Ci odpuścić bo te ramy same z siebie pękały przy główce ramy..


RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 07-05-2014 12:59:48

Pierścienie na tłoku nie powinny mieć żadnych luzów? Tzn. powinny być nie do ruszenia czy jednak mają mieć lekki luz?


RE: Kilka pytań - serzie-ogar205 - 07-05-2014 13:29:03

Delikatny luz nie szkodzi.